Bildspecial: Asrock Fatal1ty P67 Professional

Permalänk
Medlem

Verkligen nice look på den! Man kan knappast tro det är asrock! Riktigt härligt hur som helst.

Permalänk

Oavsett om det är Asus som äger Asrock eller ej så är det fortfarande två separata bolag som konkurrerar mot varandra...

Permalänk
Skrivet av AmiDonk:

Men MSI äger Asus. hehe Muhaa

Eh, NÄÄÄ!

ASUS (ASUSTeK) är många gånger större än MSI. ASUS har över 100000 anställda, exklusive dotterbolagen Pegatron och Unihan samt ett par till!
MSI har 18000 anställda och omsätter en bråkdel av ASUS och kan ihop med Gigabyte (som är ännu mindre) ses som småbolag i jämförelse!

Mig veterligen är det bara Foxconn som är större, o andra sidan gör Foxconn mycket mer än datorkomponenter, telefoner o.s.v.!

ASRock ägs utav ASUS, och är skapat av en av grundarna till ASUS som ett lågpris-produkts-bolag , därav samma font o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Eh, NÄÄÄ!

ASUS (ASUSTeK) är många gånger större än MSI. ASUS har över 100000 anställda, exklusive dotterbolagen Pegatron och Unihan samt ett par till!
MSI har 18000 anställda och omsätter en bråkdel av ASUS och kan ihop med Gigabyte (som är ännu mindre) ses som småbolag i jämförelse!

Mig veterligen är det bara Foxconn som är större, o andra sidan gör Foxconn mycket mer än datorkomponenter, telefoner o.s.v.!

ASRock ägs utav ASUS, och är skapat av en av grundarna till ASUS som ett lågpris-produkts-bolag , därav samma font o.s.v.

som du skriver så ägs inte asus av MSI,, och ASUS är moderbolag för ASRock http://en.wikipedia.org/wiki/ASRock

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ala_95:

Varför guldpläterade kondensatorer?

Samma anledning som att det står Fatal1ty på kortet. Det ger magiskt +2 fps i CS.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

det är 2010 nej vänta 2011 xD det borde vara lite av en standard att ha 6 ram platser och inte 4 =(

Det är väl lite meningslöst om det ändå inte är mera än två minneskanaler (antalet platser är/bör vara beroende av tillgängliga kanaler)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Snyggt kort...
Men det är nog -"mest tröjor och dekaler"

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Vem kör med IDE kabel fortfarande?

Kör fortfarande med en IDE dvd-brännare. Bara bra det så man får en extra SATA över till hårddisk. 8 st SATA platser räcker inte långt. Så ja tack till IDE/PATA. Tror inte det kostar konsumenten något extra i varken kronor eller prestandaförlust. Så ser ingen anledning till att ta bort PATA. Bra dessutom om man någon gång behöver koppla in en gammal disk.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

ASRock ägs utav ASUS, och är skapat av en av grundarna till ASUS som ett lågpris-produkts-bolag , därav samma font o.s.v.

Läs hela tråden innan du pratar strunt.

Skrivet av cat_fish_1:

som du skriver så ägs inte asus av MSI,, och ASUS är moderbolag för ASRock http://en.wikipedia.org/wiki/ASRock

Vilken del av "ASRock är inte ett dotterbolag till ASUS" läste du inte? Du hade ju fel redan förra gången.

Pegatron är INTE ett dotterbolag till ASUS sedan juni 2010 och ASRock-märket tillhör Pegatron.

Allt man läser på internet är inte sant, även om det står på wikipedia.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Kör fortfarande med en IDE dvd-brännare. Bara bra det så man får en extra SATA över till hårddisk. 8 st SATA platser räcker inte långt. Så ja tack till IDE/PATA. Tror inte det kostar konsumenten något extra i varken kronor eller prestandaförlust. Så ser ingen anledning till att ta bort PATA. Bra dessutom om man någon gång behöver koppla in en gammal disk.

Till att börja med så har moderkortet i fråga 10st Sata portar...
Sen om det nu fortfarande inte räcker långt, det är upp till dig.

Jag hoppas du inser inte att en IDE-port tar ganska mycket utrymme på ett moderkort. Man skulle isf lägga pengarna och utrymmet på 2st extra (12 totalt) i detta fallet Sata-portar. Det borde täcka även entusiasternas behov

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Hjälpsam

Hmm, erfarenhet av returstatistik på ASRock moderkort har inte varit helt lysande. Men som eget bolag med egen utveckling och möjlighet att köra highend komponenter.. Kanske bättre nu.

Hmm, erfarenhet av returstatistik på Fatal1ty hårdvara har inte varit helt lysande. Men kanske det har blivit bättre med åren.

Nice features, layout etc men vågar nog inte tro helt och hållet på denna som centralt nervsystem i en highend burk innan den verkligen har bevisats värdig en längre tid.

Personligen tycker jag ASRock skall hålla sig till det de gör bäst, experimentbrädor med humor. Vad sägs om de gamla dual-moderkorten, s775+x478 eller PCI-E+AGP på samma moderkort och liknande kul saker.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

USB 3, SATA 3 och THX Trustudio Pro har ju även MSI. Vill du ha guld på moderkortet kan det dock vara bra.
Asrock är underskattade, dom gör fina brädor.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att allt med en Fatal1ty stämpel känns aningen oseriöst?

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Säkert ett väldigt trevligt moderkort, ser ju bra ut. Men vad är det med de guldpläterade kondensatorerna? Sånt gör mig bara ledsen.

sexigt?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett helt ok mobo!?
Anledningen till guld så finns väl 2 skäl till det, först så skyddar det mot värme ganska bra sen leder det ström rätt bra med.

Aah, glömde ju coolhets faktorn för alla kids med så det blev visst 3 skäl

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anCOOL:

Vilka dj*vla pajasnamn......kan inte Gigabyte klämma in ett Fatal1ty mellan Killer och Assassin.
Då lovar jag att alla 11 o 12åringar skjuter i brallan(dvs ~85-90% av alla Swecare)!!

Saxxat från Bildspecial: Gigabyte G1 Killer Assassin

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av mfm:

Läs hela tråden innan du pratar strunt.

Vilken del av "ASRock är inte ett dotterbolag till ASUS" läste du inte? Du hade ju fel redan förra gången.

Pegatron är INTE ett dotterbolag till ASUS sedan juni 2010 och ASRock-märket tillhör Pegatron.

Allt man läser på internet är inte sant, även om det står på wikipedia.

Kul, för Asrock var ju eget bolag tills de blev uppköpta av Asus för ett antal år sedan och är alltså eget bolag igen då? Rätt sällan det händer, frågan är bara om det är bra eller dåligt för Asrock. Har alltid gillat Asrock då de erbjudit intressanta uddalösningar och billiga rätt bra klockande moderkort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jycklo:

Verkar vara ett helt ok mobo!?
Anledningen till guld så finns väl 2 skäl till det, först så skyddar det mot värme ganska bra sen leder det ström rätt bra med.

Aah, glömde ju coolhets faktorn för alla kids med så det blev visst 3 skäl

Guld är inte en så bra strömledare faktiskt så är det bara ledning de är ute efter så är det bättre att köra med silver. Guld har man primärt av två anledningar och ingen av dem är ledning. Det är 1, guld oxiderar inte vilket gör det bra för kontaktdon och 2, guldets kristallstruktur tillåter fruktansvärt tunna trådar vilket är praktiskt när man arbetar med väldigt väldigt små kretsar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Känns som jag sett detta moderkort förut...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jycklo:

Verkar vara ett helt ok mobo!?
Anledningen till guld så finns väl 2 skäl till det, först så skyddar det mot värme ganska bra sen leder det ström rätt bra med.

Aah, glömde ju coolhets faktorn för alla kids med så det blev visst 3 skäl

Koppar leder bättre än guld...
Visst reflekterar guld värme bra men i detta fallet är det nog mest en plojgrej.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Varför guldpläterade kondensatorer?

för allt som har guld på sig är bättre.
praktexempel är ju guldplätterad toslink.
och folk köper det...

Permalänk
Medlem

Vilken skönhet. Känns dock lite ROG pirat men med en tvist som jag gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Eh, NÄÄÄ!

ASUS (ASUSTeK) är många gånger större än MSI. ASUS har över 100000 anställda, exklusive dotterbolagen Pegatron och Unihan samt ett par till!
MSI har 18000 anställda och omsätter en bråkdel av ASUS och kan ihop med Gigabyte (som är ännu mindre) ses som småbolag i jämförelse!

Mig veterligen är det bara Foxconn som är större, o andra sidan gör Foxconn mycket mer än datorkomponenter, telefoner o.s.v.!

ASRock ägs utav ASUS, och är skapat av en av grundarna till ASUS som ett lågpris-produkts-bolag , därav samma font o.s.v.

hehe...det var inte riktigt det jag mena...

EDIT: Läs andra posten jag svara på, så var det ett skämt. Då jag sa att msi äger asus, för den jag svara på sa, asus äger asrock...allså bara en macho grej...inget allvar i det...men fick försvara mig nu för en del missförstog skämtet i det hela.....så nu vet ni...klart vi vet hur stora bolagen är......

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Till att börja med så har moderkortet i fråga 10st Sata portar...
Sen om det nu fortfarande inte räcker långt, det är upp till dig.

Jag hoppas du inser inte att en IDE-port tar ganska mycket utrymme på ett moderkort. Man skulle isf lägga pengarna och utrymmet på 2st extra (12 totalt) i detta fallet Sata-portar. Det borde täcka även entusiasternas behov

Jo får erkänna att jag var lite offtopic då jag pratade mer i allmänhet, och tog mer det som verkar vara standardvärdet som oftast är 6/8 portar. För de flesta Sandy Bridge har lite snålt med SATA på moderkorten i "normal prisklass".

Och frågan är ju dock om de hade lagt till 2 extra SATA portar med hjälp av utrymmet som IDE'n frigör. Är lite skeptisk mot det, företag brukar inte bjuda på mer än de måste :). Men då hade jag välkomnat det.

Fast kan ändå vara lite trevligt med möjlighet att koppla in IDE. Trivs förövrigt med min gamla BenQ dvd-brännare. Funkar bra att bränna till Wii med mera. Har även nån Samsung SATA brännare som dock samlar damm.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Hyfsat snyggt särskilt den svarta processorhållaren(heter det så?), men redigt trött på den färgkombinationen. Rött och svart har vi sett för mycket av. Hur det presterar är ju iof viktigast, men utseende är inte oviktigt.

Skrivet av trä:

Bara jag som tycker att allt med en Fatal1ty stämpel känns aningen oseriöst?

Håller med fullständigt.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Guld är inte en så bra strömledare faktiskt så är det bara ledning de är ute efter så är det bättre att köra med silver. Guld har man primärt av två anledningar och ingen av dem är ledning. Det är 1, guld oxiderar inte vilket gör det bra för kontaktdon och 2, guldets kristallstruktur tillåter fruktansvärt tunna trådar vilket är praktiskt när man arbetar med väldigt väldigt små kretsar.

Hade tänkt skicka med en länk om det men valde att inte göra det och jag vet oxå att det är sämre än silver tex. men grattis till din förklaring iaf. den var utförlig men synd att jag sket i länken som jag skulle ha
skickat med så hade man sluppit svara igen

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Koppar leder bättre än guld...
Visst reflekterar guld värme bra men i detta fallet är det nog mest en plojgrej.

Hade oxå funnits i den länken jag hade tänkt skicka med!

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem

Asrock är så sjukt mycket bättre nu än när de dök upp i början av 2000-talet. Första moderkorten gick inte överklocka och de moderkort som finns nu har alla möjliga finesser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Asrock är så sjukt mycket bättre nu än när de dök upp i början av 2000-talet. Första moderkorten gick inte överklocka och de moderkort som finns nu har alla möjliga finesser.

Kommer ihåg ett 939SLI32-eSATA2 som jag hade. Klockade riktigt fint vad jag minns.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

det är 2010 nej vänta 2011 xD det borde vara lite av en standard att ha 6 ram platser och inte 4 =(

Exakt hur mycket minne behöver du egentligen? Det är ju inget serverkort vi pratar om....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive