Förhandsvisning bilder?

Permalänk
Medlem

Förhandsvisning bilder?

Tjena!
När jag ska kolla bilder så ser jag inga miniatyrer, asså jag ser bara att det är en ikon för att det är en bild, inte vilken det är. Ganska jobbigt när man ska leta upp nån bild för då måste jag gå igenom alla istället för att se direkt vilken det är jag letar efter.
Man skall ju även kunna se på en mapp vilka bilder det är i den typ.

Nån som vet hur man får detta att funka.

Tack för hjälp PFH!

Permalänk

Du klickar bara på den lilla nedåtpilen uppe i högra hörnet på fönstret (i den blå raden) och väljer ikonstorlek.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Där om du har W7, jag tror det är samma med vista.
XP vet jag inte hur man ställer in.

Permalänk

Lånar tråden.

Skrivet av Rickard11:

Du klickar bara på den lilla nedåtpilen uppe i högra hörnet på fönstret (i den blå raden) och väljer ikonstorlek.

Jag har testat det och jag får ändå inte fram någon riktig bild, utan bara en standardikon. Ikonen blir alltså större eller mindre beroende på valt alternativ, men får endast fram den riktiga bilden om jag väljer ett program att öppna bilden i.
Har även märkt att ikonerna på filmfiler är av samma standardtyp som på bilderna om det har någon betydelse. Här bryr jag mig inte då de är så få.

Har du något tips på var jag kan börja leta.
Skulle vilja sortera alla mina bilder och det är ett he***te att försöka sortera med Windows bildvisare.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Sitter inte på en windowsburk nu, så kan inte dubbelkolla namet. Men testa högerklicka i mappen och välja en annan visningstyp, alltså typ, "miniatyrer" istället för tex "ikoner" eller "lista" osv.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Exakt samma fel som Freezer64Pro! Blir Galen

Permalänk
Medlem

Kan ni ha råkat installera nått program som snor filtypen för bilder? Testa att högerklicka på en bild - Välj "Öppna med" och välj "Windows Fotovisare". Borde återställa till att visa miniatyrerna normalt.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag har att den ska öppna med windows fotovisare fast det är ju inga miniatyrbilder ändå, bara ett landskap på alla bilder. Nån som har nått annat förslag vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Kolla så du inte råkat kryssa i "Always show icons, never thumbnails" i Folder Options-> fliken "View".

Permalänk
Medlem

vart hittar man det? På mappen eller filen eller nått allmänt?

Permalänk
Medlem

hittade det illya! Tack som fan!

Permalänk
Skrivet av illya_:

Kolla så du inte råkat kryssa i "Always show icons, never thumbnails" i Folder Options-> fliken "View".

Avmarkerade den rutan utan påverkan. Testade även att avmarkera "display file icon on thumbnails" utan att få bort landskapsbilden.
Nu kan jag i och för sig ha gjort någon miss när jag använde 'RT Se7en Lite', får väl göra om det i fall inte någon har några andra idéer.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*