Problem med Video-output på Asus EAH5770 CUcore

Permalänk
Medlem

Problem med Video-output på Asus EAH5770 CUcore

Hejsan! Idag har jag fått datorn ihopbyggd. Men när jag startar den så får inte skärmen någon signal. Jag har provat med VGA, DVI och HDMI men inget fungerar. Så nu kan jag inte installera operativsystemet. Vad 17 gör jag nu? Detta är mina specs.
**********************************************************************************
Processor: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 125 W
Moderkort: ASUS Crosshair IV Extreme
Mus: Razer Deathadder RESPAWN EU
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Högtalare: Logitech Z320
Hårddiskar: WD Caviar Black 2TB
RAM:Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT REG/ECC
W-LAN: D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter
Nätverkskort: TP-LINK TG-3269 PCI Gigabit Adapter
Överspänningsskydd: APC Essential Surge Arrest Coax
Kragg: Cooler Master Silent Pro M1000 1000W
**********************************************************************************

Permalänk
Medlem

De vanligaste felen i dessa situationer är: Missat någon strömsladd, missat moderkortsdistanser, eller att man inte monterat minnena korrekt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

De vanligaste felen i dessa situationer är: Missat någon strömsladd, missat moderkortsdistanser, eller att man inte monterat minnena korrekt.

Nja, jag och min brorsa märker inga fel och minnena monterades i försiktigt.
Men han ska hjälpa mig immoron. Han sa nu att det var det han tänkte på.

Permalänk
Medlem

Minnen ska inte monteras för försiktigt. De ska i botten och verkligen klicka i fästena på bägge sidor. Kolla också så strömmen till CPU är ikopplad. Brukar vara en 4/8-pins kontakt nära cpu.

Edit: Jag tror som sagt inte att det är fel på grafikkortet, utan att ni byggt ihop datorn på felaktigt sätt. Detta eftersom statistiken pekar på detta. Annars kan ni ju testa grafikkortet i en annan PC för att kolla om det fungerar.

En till sak som kan strula är ifall moderkortet inte stödjer processorn. Kanske behövs BIOS uppdateras för att det ska fungera.

Edit 2: Shit vilken overkill med det moderkortet om du bara ska ha ett 5770 i systemet.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Minnen ska inte monteras för försiktigt. De ska i botten och verkligen klicka i fästena på bägge sidor. Kolla också så strömmen till CPU är ikopplad. Brukar vara en 4/8-pins kontakt nära cpu.

Edit: Jag tror som sagt inte att det är fel på grafikkortet, utan att ni byggt ihop datorn på felaktigt sätt. Detta eftersom statistiken pekar på detta. Annars kan ni ju testa grafikkortet i en annan PC för att kolla om det fungerar.

En till sak som kan strula är ifall moderkortet inte stödjer processorn. Kanske behövs BIOS uppdateras för att det ska fungera.

Edit 2: Shit vilken overkill med det moderkortet om du bara ska ha ett 5770 i systemet.

Jag menar liksom att dom klickar i. Med försiktigt menar jag att dom har sattits i sakta men säkert. Hur ska jag uppdatera biosen om jag inte kan se något på skärmen? På komplett.se står det att moderkortet är kompatibelt med processorn.

Permalänk
Skrivet av Icyton:

Vad 17 gör jag nu?

RAM:Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT REG/ECC

Du lämnar tillbaka dessa och köper minnen som fungerar med moderkortet. T ex http://www.inet.se/artikel/5305609/corsair-8gb-2x4096mb-1333mhz-xms3

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Ja se på sjutton. Har du köpt ecc minnen, det missade jag helt!

Det är minnen till servrar och kräver speciell hårdvara för att fungera. De måste ju varit svindyra!?! Vem är det som gett dig dessa dåliga inköpsråd?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag är en hårdvaru-novis. Jag trodde aldrig att det fanns olika sorters RAM-minnen förutom om dom var DDR2 eller DDR3, dom var dyra, 2.139 spänn! Förresten, det var Komplett.se som gav mig dessa usla tips när jag skickade mail till dom och frågade om allt var kompatibelt sa dom att det var det. Men det var det inte.