priser för programeirng och sidbygge?

Permalänk

priser för programeirng och sidbygge?

lite nyfiken på priser för programering och skapande av internetsidor....

jag vill ha ett forum + ett par sidor byggda
vill ha kontrollpanel byggd för att okunnig person skall kunna uppgradera sidan där det behövs.

vad är priser på sådant nu för tiden?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Priset beror helt och hållet på om du vill använda något färdigt forum eller göra allting från grunden.. Kan säga med en gång att bygga upp en sajt från grunden kan kosta dig en förmögenhet med forumet.

Jag programmerar själv inom de flesta webbspråken och gör gärna allt för att hjälpa folk, men med stora projekt likande detta kommer du inte undan billigt. En gissning kan vara mellan 4,000 - 15,000 kronor beroende på vem du vänder dig till!

Personligen tar jag mellan 500 - 2,000, det varierar då hur avancerad sajten är planerad att bli.
(Hoppas inte detta blir en varning för mig eftersom detta kan tolkas som reklam..?)

Visa signatur

$return = ($search['keyword']) ? '/search/{$search['keyword']}' : '/';

Permalänk
Medlem

Privat: 0-5000kr
Företag: 1000-100 000+

Där har du vad det kostar idag, men sen beror det på vad du ska ha på hemsidan som Fredrik säger.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Det enda vettiga alternativet om du vill komma billigt undan när ju att använda något av de färdiga system som finns(CMS + Forum). Det finns ju ingen anledningen till att uppfinna hjulet på nytt, speciellt inte när det gäller något såpass avancerat som ett CMS eller ett forum(det är betydligt mer avancerat än vad man tror om man vill ha den funktionalitet som förväntas vana formanvändare).

Anlitar du en professionell och seriös webbyrå blir jag mycket förvånad om du kan hamna på under 10 000 kr om du inte väljer någon standardmall till wordpress och trycker in ett forum med lite mindre anpassningar.

Det där är ju en hyrlösning och inte alls så relevant för TS. Han vill ju veta vad det kostar att skapa en ny hemsida. Normalpris för ett webbhotellspaket ligger på runt 40-80 kr per mån om man inte har några speciella krav.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Mellan 850kr - 1200kr per timme (kan självklart va både lite lägre och högre) om du anlitar en riktig webbyrå, i alla fall här i Stockholm. Och jag skulle bli mycket förvånad om du ens hittar en webbyrå som vill ha ett projekt som ligger runt 10000kr.

Så i ditt fall skulle jag försöka hitta någon duktig privatperson istället. Lägg ut en annons på till exempel http://www.okeli.se

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition