Permalänk

Problem med ipod Nano

Hej!

Jag uppdaterade min Nano (6G) till senaste mjukvaran, 1.1, via iTunes. Allt gick smidigt, mp3-spelaren blev uppdaterad. Problemet är att när jag försöker använda den efteråt så kan jag inte välja något. Trycker jag på någon ikon på skärmen blir det endast markerat kring ikonen. Detta händer inte bara på ikoner, trycker jag tex på batteriet så blir det markerat osv. Jag lyckades swipa mig fram till en annan "skärm" efter jag tryckt flera gånger men det gick inte lätt, sen lyckades jag starta klockan efter jag hade tryckt på ikonen många gånger. Nu inne i den är det samma sak, beroende på vart jag trycker blir olika delar markerat, tex datum, hela klockan osv...

Är det någon inställning som har ballat ur som jag kan på något sätt urmarkera eller måste jag tyvärr återställa iPoden för att kunna använda den? Jobbigt värre att föra över musiken igen så jag får det som jag vill ha det.

Allt annat fungerar förresten bra, jag kan höja/sänka volymen och det går att sätta den i standby/stänga av.

Tips någon?

Edit: det fixade sig! i iTunes under hjälpmedel provade jag att trycka bort den enda som var markerat under hjälpmedel, dvs använd voice over och då gick ipoden att använda igen... galet!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn