behandlingstid på webhallens download produkter

Permalänk
Medlem

behandlingstid på webhallens download produkter

Insåg att jag hade en långtråkig söndag framför mig och kom samtidigt på att RIFT precis släppts...
1+1=2 right?

tänkte jag köper den som download på webhallen så man kan ha något att fördriva dagen med o kanske alldeles för mycket tid i framtiden med för den delen.
hur som hellst, borde något man beställer för nedladdnign och betalar med kort(ja det finns täckning på det ) behandlas och göras tillgänglig omgående?
har suttit och väntat i över 3h snart och den värdefulla helgdagen tickar iväg sökte runt lite och alla som handlat där på download verkar ha fått tillgång till det inom 1 timme max.

någon mer som har erfarenhet med att det kan ta lång tid? eller borde man börja leta efter något som kan ha gått fel.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag gjorde precis som dig idag.

Kollade runt lite på nätet och såg att Rift var släppt, bestämde mig för att köpa det som download på Webhallen.

Sagt och gjort så beställde jag Collectors Edition av Rift som download, betalade och sitter nu o väntar på mail med instruktioner och key.

Jag har fått bekräftelse mailet på min order men ingen key eller instruktioner.

Det har gått 2 timmar nu.

Permalänk
Medlem

Då kan jag komma med den trista nyheten att jag fortfarande inte fått något instruktions/key mail

la ordern 12:48 idag(6mars) och nu har det ju gått drygt 5,5h. riktigt dåligt när man beställer en download.
mailade webhallen förut med ett lätt klagomål, menar hade jag vetat att det skulle ta sådan tid hade jag tagit bussen in till deras butik i stan och köpt det över disk. Vilket hade kostat mig någon timme extra i restid som jag trodde jag skulle spara in på nedladdningen.

så har dem inte en väldigt bra anledning till att det tar sådan tid så tycker jag nästan man kan begära någon form av mindre ersättning.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Gahhh...

Så drygt. Skulle beställt från Steam istället. Då hade man suttit o levlat nu.

Någon som vet om man kan ångra ett download köp ?

Jag har ju inte mottagit varan eller cd key.

Permalänk
Avstängd

dum fråga kanske men han ni kollat skräp posten

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Hej Catman !

Det är ingen dum fråga.

Jag har kollat min skräppost iallafall, ingenting där.

Permalänk
Medlem

verkar ju lite konstigt att beställningsbekräftelsen skulle komma till inkorgen emn länk och key bli bortsorterat som skräppost, specielt när jag inte har något sådant filter

nej blir att ringa webbis imorgon och höra om det inte kommit vid det laget.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Jag mailade Webhallen igår kväll, jag bifogar vad jag skrev och svaret jag fick från dem här:

Mitt mail:

> Hej,
>
> Då jag inte fått någon cd key från er och min order fortfarande är
> under behandling så vill jag använda min ångerrätt !
> Jag köpte Rift som download hos er då jag ville böra spela idag, men
> ni har inte levererat produkten.
>
> Jag kommer att köpa spelet från Steam istället då jag får tillgång
> till det direkt.
> Oehört besviken på detta köp, ni brukar annars alltid att vara
> klockrena att handa hos.
>
> När jag skriver detta mail så har det gått nästan 5 timmar sen jag
> köpte Rift hos er.
>
> Mvh

Deras svar:

Hej.

Ordern är nu avbeställd enligt dina önskemål. För att kunna göra en återbetalning behöver vi ett clearingnummer samt kontonummer av dig.
Bifoga det så sätts pengarna över snarast möjligt.

Normalt tar det 3 dagar innan vår insättning finns på ditt konto.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Fredrik Stokki

Det kan vara bra att veta för andra att man kan använda sig av ångerrätten som finns i distans och hemförsäljningslagen. Den ger dig 14 dagars ångerrät när du handlat via nätet.

Permalänk
Skrivet av Subudai:

Hej.

Ordern är nu avbeställd enligt dina önskemål. För att kunna göra en återbetalning behöver vi ett clearingnummer samt kontonummer av dig.
Bifoga det så sätts pengarna över snarast möjligt.

Normalt tar det 3 dagar innan vår insättning finns på ditt konto.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Fredrik Stokki

Det kan vara bra att veta för andra att man kan använda sig av ångerrätten som finns i distans och hemförsäljningslagen. Den ger dig 14 dagars ångerrät när du handlat via nätet.

Nu är det ju så att företaget avbeställde din order. Ångerrätten börjar gälla när du har fått varan levererad

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Det stämmer visserligen fast det är ju inte alla som inser att dom kan avbeställa ("ångra") en download efter det att du har betalat och allt.

Jag tror att du kan använda ångerrätten fullt ut på downloads sålänge du inte installerar/aktiverar produkten ifråga.