Permalänk
Medlem

SyncMaster P2470 - Problem med ljud

Hej

Har sökt överallt på google och olika forum med absolut ingen vettig lösning

Har en SyncMaster P2470H till min workstation/spelplats, har konsoller och dator kopplade till en HDMI switch och tar ut ljudet ur 3,5 jacket på skärmen... jag har ett otroligt konstigt problem.

Ibland(välldigt slumpmässigt vad jag tycker) så sprakar det till rejält i ljudet när jag scrollar på hemsidor(menyer i spel etc) enbart då, inte när jag tittar film/spelar etc, enbart när jag scrollar på hemsidor(laddas fram nya sidor på internet) och i tv/datorspels menyer.

Har pratat med Samsung och de har ingen aning vad det kan vara, testat olika ljudsystem(Logitech Z5500/Bose Companion 3/olika hörlurar, samma problem) Testat utan HDMI switch och bara kört en HDMI direkt in, samma sak.

Grymt störande när man läser på forum och när man ska skrolla så "SPRAAAAAK"...wtf liksom,någon som har haft/har liknande problem med andra skärmar där de har HDMI in och tar ut ljud via en 3,5?

Tacksam för svar/spekulationer/whatsome!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser