Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket 5k

Köpte nya dator för ca 2år sen, börjar kännas lite gammal och seg, visst klarar alla spel jag kör, men
alltid trevligt att ha nya grejor.
Så vad jag letar efter är ett bra paket för ca5k.
har inga krav alls förutom det, bara mest prestanda för pengarna.
Kanske en SSD också.

Har ett 750w nätagg atm så det borde väl räcka.
Datorn jag har nu är den i sig så vad jag vill ha är nåt lite krämigare än den .

Visa signatur

Nej

Permalänk
Permalänk

Om du bara bryr dig om hur väl den spelar:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/353286/2011-04-07

Får du en tusenlapp över å leta hårddisk för om några månader. Tänkte du kunde använda din gamla så länge .

Permalänk
Medlem

Okej, vad är det som kommer i hårddiskväg om några månader?
Kommer ändå inte köpa förrens om någon/några månader, kan lätt tänka mig och vänta på bättre grejor.
Är det t.ex värt att vänta på Bulldozer eller kommer det att bli svindyrt?
Är rätt nöjd med CPU:n så det jag egentligen vill byta är RAM:et + grafikkortet, sen en clean installation av win7 (har vista nu :/).
Men känns lite ovärt att köpa nya DDR2 minnen nu, isf bättre att köpa nytt moderkort med fast det blir dyrare bara för att få DDR3.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Skrivet av weyne:

Okej, vad är det som kommer i hårddiskväg om några månader?
Kommer ändå inte köpa förrens om någon/några månader, kan lätt tänka mig och vänta på bättre grejor.
Är det t.ex värt att vänta på Bulldozer eller kommer det att bli svindyrt?
Är rätt nöjd med CPU:n så det jag egentligen vill byta är RAM:et + grafikkortet, sen en clean installation av win7 (har vista nu :/).
Men känns lite ovärt att köpa nya DDR2 minnen nu, isf bättre att köpa nytt moderkort med fast det blir dyrare bara för att få DDR3.

Köp ett prisvärt grafikkort och se vad som händer. Om du känner att du sen behöver fixa med RAMminnen och CPU så gör det då. Inget fel att göra det i etapper...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mammaspappa:

Köp ett prisvärt grafikkort och se vad som händer. Om du känner att du sen behöver fixa med RAMminnen och CPU så gör det då. Inget fel att göra det i etapper...

Funderade lite på det med, men sen skulle det vara trevligt med en ssd med, i sånna fall, grafikkort lr ssd först? Om man pratar uppstarttider, laddningstider och sådant, hur mycket ger en ssd egentligen? Tar förjävligt lång tid att starta nu....

Visa signatur

Nej