Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Aye, så OTROLIGT MYCKET finns inte på spotify av det man vill lyssna på, kusligt hur det har styrt ens musiklyssnande egentligen. att betala för "privilegiumet" är nåt jag säger nej tack till...

Är det inte snarare så att du betalar för möjligtheten?

Skrivet av Dalton Sleeper:

Det stämmer ju inte riktigt heller, riktig svältinkomst om man tänker på studiemedel (4-8000/månad), ingångslön på någesånär standardutbildning ger ca 35 000 i månadslön, dvs man tjänar 5-10 gånger mer i princip när man börjar jobba på riktigt och det är då betydligt lägre takt än på högskolan...

Nu kanske det skiljer sig något vad man siktar på, själv är jag snart klar med datavetenskapliga 4.5 år.

Jag är med xannin under mig! Dra av 10 000 så börjar du kanske närma dig en ingångslön för en utbildad människa och ytterligare 4000 - 8000 för en outbildad.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Uzor:

Han syftade nog mer på att Offline spellistor är helt onödiga.
det är något jag håller med om, offline mode är som att bara importera musiken i datorn och lyssna på det var du än går

Hur kan du få det till något dåligt?!

"...var du än går"

VA? NEEEJ! Jag vill inte ha med mig min musik var jag än går.

haha.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det stämmer ju inte riktigt heller, riktig svältinkomst om man tänker på studiemedel (4-8000/månad), ingångslön på någesånär standardutbildning ger ca 35 000 i månadslön, dvs man tjänar 5-10 gånger mer i princip när man börjar jobba på riktigt och det är då betydligt lägre takt än på högskolan...

Nu kanske det skiljer sig något vad man siktar på, själv är jag snart klar med datavetenskapliga 4.5 år.

Ingångslön?! Räknar du med att alla ska bli investment bankers eller managementkonsulter? Dra av ca 10 000 så hamnar du mer rimligt i ingångslön.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Härligt, äntligen en anledning att köpa premium

Permalänk

En högskolestudent har garanterat råd med premium eller iaf unlimited enligt fyra års erfarenhet. Nu bor jag inte i centrala Stockholm (tänkte på bostadskostnader) men kompenserar det med bilägande för att jag kan men knappast behöver med 300 m till skolan. Det är nästan så jag skulle kunna torka mig i ändan med en hundring varje fredag bara för att visa min poäng, nästan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ärligt så förstår jag inte hur folk kan bli upprörd över att ett vinstdrivande företag VILL tjäna pengar på sin produkt. ffs...

Jag kan kanske tycka att 10 timmar är lite i snålaste laget, men det hör inte till saken. Jag betalar sedan länge för spotify, visseligen mest för att få mobilsynken men ändå. Det är förbaskat förbaskat bekvämt. 99 kr är ingenting att bråka om.

Som jag ser det, även om jag "skulle" kunna piratkopiera och ladda hem skit i mp3format eller whatever. Så är det defintivt värt att bidra till att kunna förbättra tjänsten.... dvs tillgång till MER musik.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade nyss till premium, skönt o ha spotify i ajfönen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Citerar en vän som skrev så här:

Citat:

Bara en kommentar angående att Spotify stryper tillgången för gratisanvändare: På 90-talet tyckte ni att det var billigt om ni hittade ett album för 99 kr i reahyllan. 2011 klagar ni över att det är dyrt att betala 99 kr för tillgång till miljontals låtar. Har musik inget värde för er?

Har själv Premium och haft det ett bra tag, mest för att jag vill ha musiken i telefonen men även på jobbet utan att få en massa reklam.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

Hur kan du få det till något dåligt?!

"...var du än går"

VA? NEEEJ! Jag vill inte ha med mig min musik var jag än går.

haha.

Aldrig sagt att det är dåligt, jag tycker bara att det är onödigt eftersom man kan bara importera musiken till spellistan och lyssna på det var du än går (stavning). Alltså blir offline mode onödigt, lika bra att bara importera all jäkla musik i datorn och voila så har du en offline mode spellista.
Detta skulle jag göra istället för att betala.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

http://www.grooveshark.com/ funkar lika bra! och inga reklam avbrott.

Tänkte jag skulle ta ett exempel, bara för att påvisa det jag själv trodde.

Jag lyssnar riktigt mycket på deadmau5, och eftersom hans låtar finns på både spotify och grooveshark så tog jag samma låt, och lyssnade igenom dom i mitt högtalarsystem, sen även headsetet.

Kan säga såhär, det djupet du får med spotify, i basen, och det klara ljudet i dom höga tonerna.
Spotify vinner på den biten, kanske för att på spotify finns låtarna i 320kbit/s

Men, ska man räkna in det, + alltid ha låtarna i mobilen, spotify för min del.

Betalar 100kr just nu, gjort det ett halvår, och kommer fortsätta med det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att betala typ 19:- i månaden men behålla reklamen.
Ärligt talat tycker jag att man får en jävla massa bra tips om konserter osv med reklamen.
Jag har inte skaffat Premium eller Unlimited just av det skälet.
Har testat Premium, men jag tyckte inte att det tillförde något, särskilt som jag inte använder/ har behov av Spotify i mobilen.

Varför inte införa en tjänst som fungerar som jag föreslår.
Eller införa en variant där reklamen blir kvar, men man får tillgång till mobil användning.
För de som behöver det.

Dessa begränsningar suger.

//A

Permalänk
Medlem

Jag lever på studiebidraget, och 100 spänn av 1050 är ju inte så farligt?
lätt värt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krilleoh:

Men, ska man räkna in det, + alltid ha låtarna i mobilen, spotify för min del.

http://mobile.grooveshark.com/phones

-

När jag lyssnar på musik är det mest udz och där har Grooveshark ofta både bättre utbud och ljudkvalite än Spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Tänkte jag skulle ta ett exempel, bara för att påvisa det jag själv trodde.

Jag lyssnar riktigt mycket på deadmau5, och eftersom hans låtar finns på både spotify och grooveshark så tog jag samma låt, och lyssnade igenom dom i mitt högtalarsystem, sen även headsetet.

Kan säga såhär, det djupet du får med spotify, i basen, och det klara ljudet i dom höga tonerna.
Spotify vinner på den biten, kanske för att på spotify finns låtarna i 320kbit/s

Men, ska man räkna in det, + alltid ha låtarna i mobilen, spotify för min del.

Betalar 100kr just nu, gjort det ett halvår, och kommer fortsätta med det.

testade detta nu med låten strobe 10:34min,, och du har har helt rätt, skillnaden är som natt och dag.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Måste bara säga detta: 49 kronor i månaden! INTE 99! Hur i självaste fan kan detta vara så svårt att förstå? Man kan inte jämföra två så olika tjänster som Premium och Free/Open.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Citerar en vän som skrev så här: "Bara en kommentar angående att Spotify stryper tillgången för gratisanvändare: På 90-talet tyckte ni att det var billigt om ni hittade ett album för 99 kr i reahyllan. 2011 klagar ni över att det är dyrt att betala 99 kr för tillgång till miljontals låtar. Har musik inget värde för er?"

Har själv Premium och haft det ett bra tag, mest för att jag vill ha musiken i telefonen men även på jobbet utan att få en massa reklam.

Tja, på 90-talet tyckte vi också att VHS var grymjt bra och att en VHS film kunde få kosta 150kr ny, det betyder alltså att vi ska betala 150kr/månad för att få streama VHS-rippar av valda serier (typ SVT play fast sämre. Har film inget värde för er?

Visar bara hur fel er inställning är, och att det inte går att jämföra. Köpte någon en skiva på 90-talet privatkopi8erades den till vänner och bekanta, alltså fick man all önskvärd musik utan reklam och som aldrig försvann för högst 99kr, vi som var smarta köpte skivor billigare.
JAg kan tänka mig betala för nytt material, nya (bra) låtar. Inte är jag så dum att jag köper Maidens Greatest hits 45 eller absolute 90s igen. Samma med spotify, om de utökade och breddade utbudet skulel jag kunan betala, men nu gör de tvärt om...
Dock är jag inte en såns om piratkopierar musik, orkar inte. De artister som är bra kan man se live och där köpa skivor + prylar, och det är ändå 70% sannolikhet att de aldrig hamnar på spotify då de inte är Lady gaga eller liknande. Stora artister = mycket dynga = klarar sig iaf = får alla pengar från spotify/skivbolag
Små artister = måste jobba hårt för att överleva på sin musik, släpper mycket nytt material = minimal betalning. Känns inte så rättvist, hellre privatkopiera gaga till jag dör och spendera 99kr på en lokal artist än tvärt om

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lakej:

Ni som klagar på att ni bara lyssnar någon gång ibland så kan jag ju tala om att spotify open laddar på med 24 timmar varje månad (någon sånt) så lyssna ni på 10 låtar om dagen och sluta tjuta.

99kr är en piss i havet.

99 kronor är början på 1 000 000.

Permalänk
Medlem

Hur tänker ni alla som säger att man är en 'leecher' eller en belastning, om man är nöjd med att lyssna på reklam då och då? Har ni aldrig lyssnat på radio eller tittat på tv? Observera att det är bara de få statliga kanalerna som du betalar för med TV-/Radio-avgiften. Betalar ni för att få se på tex TV4, TV6 eller lyssna på Bandit utan reklam också?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vuxna, barn snacket alltid lika roligt.
Barn har inga eller få räkningar.
Vuxna har massor med räkningar.

Har själv aldrig varit så rik som när jag pluggade.

Jasså. Studera på högskola är lika mycket räkningar så då vill jag veta vad dit knep var.

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå Spotify på ett sätt. Jag använder mig av premium så detta drabbar inte mig. Men om jag nu, av någon anledning, skulle sluta använda mig av premium, då kommer jag ju inte palla med 10 timmar i månaden för det är för jäkla snålt. Då kommer jag gå tillbaka till torrents.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Jag lever på studiebidraget, och 100 spänn av 1050 är ju inte så farligt?
lätt värt.

Lever du på 1050 kr i månaden?

Vad ligger din hyra på och vad äter du i månaden vill jag gärna veta för jag behöver få ner mina utgifter.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaanin:

Ingångslön?! Räknar du med att alla ska bli investment bankers eller managementkonsulter? Dra av ca 10 000 så hamnar du mer rimligt i ingångslön.

Nej, jag räknar med att en master/civ är normalt idag, kandidat är utdöende.
Jag har googlat mycket på detta, och en d skulle ge minst 30 inom många ämnen. Har också kollat på diverse lönesidor och vad folk brukar få och jag tippar på detta. Jag har också kollat in en hel del diagram, det står typ 40% av programmerarna tjänar 30-35 000 medan spelutvecklarna endast 25 000, vad dom har för utbildning har jag dock ingen aning om, men många 10% block ligger upp till 40+ för programmerare. Jag känner en kille som jag pluggade ihop med under ett par år på datavetenskap, han tog en 90p examen (hade inte matematik för mer) och tjänar ca 25 000 som programmerare, det är väll helt rätt att en 180-200p examen skall ge mer?

Permalänk
Medlem

Vad händer med spotify free??

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Studiemedel

Studenter som lever på en 8000 kr i månaden förstår jag inte hur de kan gnälla över svältlön.
Jag har jobbat i snart två år på en halvtid och fått ut i snitt 7000 kr i månaden (ibland mindre) och jag har ett lån jag betalar på 1500 kr / månaden, och avbetalning på min mobiltelefon inklusive abonnemang (740 kr / månad). Utöver det har jag hyra, el och mat.
Jag har ändå råd med mitt spotify premium samt går ut på krogen någon gång då och då.
Jag säger inte att jag lever lyxigt, men jag äter heller inte nudlar och pasta flera dagar i veckan. Jag vill gärna följa kostcirkeln och gör också det.

Nu kanske vi kan släppa allting om fattiga studenter och sånt?

Spotify Premium för 99 kr i månaden är en finare middag, två öl på krogen eller något, som jag gladeligen hoppar över för spotify i mobilen.

Allting handlar om prioriteringar. Jag prioriterar bra musik till ett billigt pris. Räkna själva ut vad 10 timmar musik kostar på cdon.com eller annan butik, får ni se hur billigt vi kommer undan.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Synd att det bevisligen inte fungerar tillräckligt bra med reklam som finansiering. Å andra sidan kör jag Premium så mig kvittar det! Får hoppas på ökat utbud och bättre utveckling helt enkelt!
Och som sagt: 99kr/månad... En öl och en fylle-kebab mindre per månad. Bara bra för oss.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Vad händer med spotify free??

Spotify Free och Open hamnar under samma regler när detta träder i kraft.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Läskigt vad folk är snåla här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Läskigt vad folk är snåla här...

aa ungefär lika läskigt som när folk anklagar varandra för snålhet om dom inte gladeligen ger 49/99 kr till spotify varje månad

Permalänk
Medlem

Blir till att sluta anävända spotify och köra på sin egensamlade musik istället. Ingen större förlust egentligen, då det enda spotify var bra till var när man letade efter en viss låt och oftast så fanns den ju inte ändå...

Hade spotify haft ett större, mer komplett utbud så kanske man skulle kunna tänka sig en hundralapp i månaden, men i sin nuvarande form tycker jag inte det är värt dom pengarna.

1200kr om året kan jag göra annat skoj för!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

skapa 10xKonton.. vad är problemet?