Dubbla bilder men enbart 1 synlig skärm i nVidias kontrollpanel

Permalänk

Dubbla bilder men enbart 1 synlig skärm i nVidias kontrollpanel

Hejsan!
Jag har ett KFA2 GeForce 570GTX och jag har kopplat in tvn i en DVI porten då jag inte hittade någon fysisk butik som hade mini-HDMI kablar. Köpte en adapter mini-HDMI -> HDMI men den tog i chassit för den var för bred.

Nu till mitt problem. Datorn kan identifiera båda "skärmarna" med nummer 1 och 2, men i nVidias kontrollpanel så finns bara nummer 1 med. Jag skulle vilja sänka ljusstyrkan på tvn eftersom den är grymt ljus. Om jag sänker på tvn så påverkas även tv programmen och DVD spelaren.

Så, vad ska jag göra för att kunna hitta skärm nummer 2 (tvn) i nVidias kontrollpanel och kunna sänka ljusstyrkan i den?

MVH superduperkille

Permalänk
Antielefant

Låter som om du klonar bilden, i vilket fall du självklart inte kan ändra bilderna oberoende av varandra.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Låter som om du klonar bilden, i vilket fall du självklart inte kan ändra bilderna oberoende av varandra.

Fast bilden jag får på TV'n är inte det "primära" skrivbordet med alla mappar/genvägar så jag tror inte att jag har klonat bilden.

Permalänk
Antielefant

Hmm... vilken drivrutinsversion kör du, kör du ren DVI eller DVI>HDMI, och hur ser det faktiskt ut i NVidia Kontrollpanelen under Bildskärm > Justera skrivbordets färginställningar?

Dyker TV'n upp under "Ställ in flera bildskärmar" eller "Visa HDCP-status"?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Hmm... vilken drivrutinsversion kör du, kör du ren DVI eller DVI>HDMI, och hur ser det faktiskt ut i NVidia Kontrollpanelen under Bildskärm > Justera skrivbordets färginställningar?

Dyker TV'n upp under "Ställ in flera bildskärmar" eller "Visa HDCP-status"?

Drivrutinen är 263.09. Jag kör en adapter DVI (hane) -> HDMI (hona). Jag hittar inte TV'n någonstans under nVidias kontrollpanel. Det står bara vanliga skärmen överallt.
Tack för hjälpen hittills iallafall.

Permalänk
Antielefant

Prova nyaste drivrutinen, version 270.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync