Fujitsu NH570 eller HP Pavilion DV6?

Permalänk

Fujitsu NH570 eller HP Pavilion DV6?

Hej

Ska köpa en dator för mestadels enklare uppgifter förutom en del bildredigering i photoshop elements. Vill att datorn upplevs pigg samt att den är någorlunda tyst. Pris helst under 6000. Vad tror ni om Fujitsu NH570 eller HP Pavilion DV6? Verkar vara väldigt prisvärda. Fujitsun lockar med en större skärm. Men hur beter dom sig och väsnas dom för att dom är relativt billiga?

Mycket tacksam för svar.

Vänligen / Magnus

Permalänk

Nu har jag inte så mycket koll på vilken spec datorerna har. Men jag kan iaf säga att jag själv har en DV6 och något som är extra trevligt med den är kvaliteskänslan.
Datorn har ett aluminiumskal som känns väldigt gediget jämfört med konkurrerande laptops

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Skrivet av Bombardier:

Nu har jag inte så mycket koll på vilken spec datorerna har. Men jag kan iaf säga att jag själv har en DV6 och något som är extra trevligt med den är kvaliteskänslan.
Datorn har ett aluminiumskal som känns väldigt gediget jämfört med konkurrerande laptops

Tack för ditt svar. HP-n är inte varm och väsnas mycket då? Jag såg på forumet att någon inte var riktigt nöjd pga av det. Vad säger du om din?

Permalänk
Skrivet av Gördetsjälv:

Tack för ditt svar. HP-n är inte varm och väsnas mycket då? Jag såg på forumet att någon inte var riktigt nöjd pga av det. Vad säger du om din?

Min går knäpptyst för det mesta med AMD cpu. Fläkten ger sig bara ifrån ljud när man spelar, vilket jag tror att de flesta laptopsen gör.
Är viktigt att man blåser rent datorn med jämna mellanrum. Min DV6 och min gamla HP 615 börjar väsnas efter 2-3veckor när dammet sätter sig i fläkten.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Skrivet av Bombardier:

Min går knäpptyst för det mesta med AMD cpu. Fläkten ger sig bara ifrån ljud när man spelar, vilket jag tror att de flesta laptopsen gör.
Är viktigt att man blåser rent datorn med jämna mellanrum. Min DV6 och min gamla HP 615 börjar väsnas efter 2-3veckor när dammet sätter sig i fläkten.

Tack för det.

Mvh/Magnus

Permalänk

Har du studentrabatt kanske denna kan vara något? Detta är från Dustinhome...

Citat:

HP PAVILION DV6-3091 CI7 1.6 6GB/750 HD5650 15.6" W7HP
Kampanj! Imponerande kraftfull mobil prestanda

6 990 kr Ord. pris 10 494 kr utan abonnemang

Bildformat 16:9
Storlek / upplösning 15,6 " / 1366 x 768
Bakgrundsbelysning LED
Skärmyta Glare
Processor
Processormodell Intel Core i7 720QM 1,6 GHz
Chipset HM55
Minne
Minnesstorlek (inkl./max) 6 GB / 8 GB
Minnesplatser (totalt/lediga) 2 st / 0 st
Minnestyp SO-DIMM DDR3 1333 MHz
Lagring
Hårddisk 750 GB, 5200 RPM, SATA, Mekanisk
Optisk enhet DVD±RW (skriver/läser)
Etikett-teknologi Ja
Grafik & ljud
Integrerat ljudkort Ja
Grafik Radeon HD 5650
Minne dedikerat 1024 MB
Nätverk
Bluetooth v2.1
Trådlösa protokoll IEEE 802.11b/g, IEEE 802.11n
Trådbunden standard Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbit/s
Anslutningar
USB 2.0-anslutning 4 st
e-SATA-anslutning 1 st
RJ-45-anslutning 1 st
VGA-anslutning 1 st
HDMI-anslutning 1 st
3,5 mm-ljudanslutning, ut 1 st
3,5 mm-ljudanslutning, in 1 st
Batteri
Antal battericeller 6 st
Tangentbord
Inbyggt pekdon Touchpad
Språklayout Nordisk (sv/no/fi/dk/en)
Operativsystem
Medföljande operativsystem Microsoft Windows 7 Home Premium,
64-bit
Operativsystemsspråk Nordisk (sv/no/fi/dk/en)
Generell information
Minneskortläsare xD, SD/SDHC, MMC, Memory Stick, MS Pro
Vikt 2,49 kg
Inbyggd webbkamera Ja
Medföljande tillbehör , Nej
Garanti 1 år, Inskicksservice
Dimensioner (B x D x H) 378,5 mm x 245 mm x 35,7 mm

Jag har just nu en G62 som är ok men vill ha en dator för tyngre grejer så jag har beställt denna.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB