Dålig prestanda på Gigabyte GTX 460 SLI

Permalänk
Medlem

Dålig prestanda på Gigabyte GTX 460 SLI

Hejsan alla!

Upplever att jag inte får ut max prestanda av mina Gigabyte GTX 460 alla gånger.

Har två st: GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI, varav det ena kortet köpte jag i december och det andra köpte jag förra veckan och det står det lite kryptiskt Version 2 på?
Det sistnämna kortet är både längre och har andra kylflänsar, men vad jag har förstått så är det också det enda som skiljer korten åt. De ska alltså vara identiska vad gäller klockfrekvenser och dyligt.

I Battlefield Bad kompany 2 kan jag ibland uppleva FPS-drops och lagg, vilket jag inte upplevde när jag körde singel GTX 460.

I 3D mark Vantage får jag fjuttiga 19800 poäng, vilket borde vara poängen för ett singelkort. Och ett bevis på detta är att när jag går ut på Futuremarks webplats står det där att mitt resultat är dåligt och att jag har sämre resultat än liknande system som gjort samma test.

När jag kör en Benchmark i sisoft sandra säger även "Sandra" att nånting inte står rätt till med min SLI konfigutation.

MEN.. här kommer vändningen, i 3D mark 2011 får ut 6140 poäng, vilket jag har förstått ska vara helt ok? Så vad i tusan kan problemet vara måntro?

När jag körde 3D mark 2011 med ETT GTX 460 kort fick jag poängen 3300.

Kör de senaste drivarna från Nvidia som släptes 20110605, (275.33 WHQL) jag har kollat att SLI är aktiverat i Nvidias kontrollpanel.

Spec på mitt system:
2ST GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI som körs i SLI
INTEL CORE I5 760 2.80GHZ 8MB S-1156
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL8 (4X2GB)
ASUS P7P55D DELUXE P55 S-1156 ATX
CORSAIR TX 650W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V

Finns det nånting annat man bör/kan göra när man kör SLI för att optimera prestandan?

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

Blir det någon skillnad om du klockar processorn?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)