Problem att ställa in 120hz på LG W2363D-PF, DVI-problem?

Permalänk
Medlem

Problem att ställa in 120hz på LG W2363D-PF, DVI-problem?

Har precis köpt mig en LG W2363D-PF som ska ha stöd för 120hz i 1920x1080. Problemet är nu bara att jag inte kan välja 120hz utan endast 60hz. Grafikkortet jag har är även det ett nytt asus 6950 DCII 1gb.

Saken är den att skärmen har en DVI-D-anslutning medan grafikkortet har en DVI-I duallink-anslutning och kabeln är av typen DVI-D i bägge ändar.

Det jag då undrar är egentligen två saker, hur fick ni som har en LG W2363D-PF 120hz att fungera?

Ska 120hz inte vara några problem när grafikkortet har en DVI-I duallink-anslutning och skärmen en DVI-D och kabeln i bägge ändar DVI-D? Dvs bör detta fungera ändå?

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna till ditt grafikkort?
Jag har ett 5770 och när jag köpte min W2363D för att par dagar sen så pluggade jag bara i den, högerklicka på skrivbordet -> Screen resolution -> Advanced settings -> Monitor fliken -> 120 Hz. Funkade perfekt för mig.

Permalänk
Medlem

Använd bara kabeln som följer med skärmen så ska det nog gå fint.

Permalänk
Medlem

Hm... Jag har använt den medföljande kabeln, installerat om drivrutinerna två gånger, har installerat skärmdrivrutinerna... Slut på ideer. Några andra tips?

Permalänk
Medlem

Testa att koppla in dvi-kabeln i den övre dvi porten om du inte redan har gjort det!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara