Vilket märke på HD6970....Beslutsångest

Permalänk

Vilket märke på HD6970....Beslutsångest

Har funderat i flera dagar nu men kommer inte fram till något.

PowerColors och HIS versioner har referenskylaren. dvs varmluften blåses ut från burken.

Asus Direct CUII varmluften blir kvar chassit.

Nu när jag har uppgraderat burken med i5 2500K klockat till 4,5 GHz som jag kyler med Antec Kühler H2O 620 + 2 st Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850RPM.

Då känns det väldigt dumt att köpa Asus kortet som behåller varmluften i burken som medför varmare luft till radiatorn = sämre kylning till processorn.

Permalänk

Asus, alltid ASUS ! imo.

Permalänk
Avstängd

det är därför du har kylaren på insug i så fall, ganska självklart :). Med ett fläktfilter då, finns på maxfps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bryr du dig om ljudnivå rekommenderar jag starkt Asus Direct Cu 2

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Vänta, va? Blåser inte Asus-kortet ut luften? Det har ju galler för utblås vid kontakterna, eller är det för inblås? Aja, det är tyst vid full load iaf...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Jag har ett ASUS Direct Cu II Radeon HD6970.
Jag kan inte annat än att rekommendera den. Vid full load i spel så går den upp till en massiv 18% i sin fläktkurva, på standardprofilen. Och det blir inga artifacts av det, så uppenbarligen klarar den ju det väldigt väl.

Men det var jäsiken så svårt att lyckas installera ett ljudkort på PCI-E 1x-slotten emellan den och min Noctua NH-D14.

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Jag har ett ASUS Direct Cu II Radeon HD6970.
Jag kan inte annat än att rekommendera den. Vid full load i spel så går den upp till en massiv 18% i sin fläktkurva, på standardprofilen. Och det blir inga artifacts av det, så uppenbarligen klarar den ju det väldigt väl.

Men det var jäsiken så svårt att lyckas installera ett ljudkort på PCI-E 1x-slotten emellan den och min Noctua NH-D14.

Hur är det med värmen på detta kort? Som jag förstår så släpper den ut varmluften i chassit, märker du någon skildnad på processortempen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainstorm:

Hur är det med värmen på detta kort? Som jag förstår så släpper den ut varmluften i chassit, märker du någon skildnad på processortempen?

Jag hade en Windforce GTX460 förut, som var kallare. Jag ser inte GPU-tempen som ett problem, eg; de är ju byggda för att klara det, så att prioritera tystnad är inte dåligt.

Jag har bara överklockat smått till 920 på core, och den når som högst 66°C i spel, med nämnda 18% på fläktarna. Om man drar upp kortet till 30% så hörs det minimalt, men tempen håller sig mellan 59-62.

Min CPU-temperatur har gått upp, eller snarare, den sjunker inte till idle-temperaturer lika snabbt längre. Den idlar och full-loadar på samma temperaturer, men det tar längre tid innan den hittar tillbaka. Det hjälps om jag vrider upp chassifläktarna till max, men då hörs de t o m, så hur kul är det?

Permalänk

Funderar i samma banor. Blir det problem om man vill köra 2 asusar? Tänker att dom tar så stor plats.
Xfx har en dual fan variant, nån som vet nåt om den?

Skickades från m.sweclockers.com