Permalänk

Nyinköp krabbar, får panikångest.

Har precis inhandlat:
Intel Core i7 2600K 3,4GHz
Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
Gigabyte GeForce GTX 590 3GB + M8000X
Fractal Design Define R3, Titanium
Corsair AX 750W 80+ GOLD
Asus SABERTOOTH P67 REV B3
2*SSD diskar 1*storage disk 1*raptor för secondary apps.

Har monterat allt och det är fridochfröjd, datorn gick igång, formaterade en ssd läste in nytt w7x65 via ett usb. Läste in Moderkortsdrivisar och tankade sedan de senaste(inte beta) drivisarna till 590gtx från nvidias hemsida. Installationen går igenom men när man startat om datorn så funkar säger nvidia programmet:"Ingen bildskärm är inkopplad till en Nvidia-GPU" eller dylikt.
Prövade då bakdatera drivrutinerna till de som var på skivan, då fungerade det. Problemet är då att datorn fryser/bilden slocknar efter ett tag när man gör saker(kan vara allt från att surfa till att spela spel). Prövade uppdatera drivisarna igen och fick då tillbaka original felmeddelandet att ingen nvidiagpu är inkopplad till en skärm.
Tänket att windows skulle få göra ett försök att läsa in sina drivisar via windowsdrivisar uppdaterings funktionen via enhetshanteraren. Men efter den omstarten får jag BSOD.
Så frågan är alltså:
Varför i helvete kan jag bara använda de äldsta drivrutinerna för att få det att funka?(de på cdskivan)
Och varför hittar inte datorn GPUn när jag uppdaterar drivrutiner?

Visa signatur

ezgame ezlife

Permalänk

såg på BsOD att den gnällde på NVDLDDMKM.SYS.

Visa signatur

ezgame ezlife

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat windows så långt du kan?
Kanske kan vara något strul med gammal version där annars.

Permalänk
Medlem

Har du rensat dina drivare mellan installationerna?
Har du testat att byta bildport på grafikkortet när du får felmeddelandet?

Permalänk
Medlem

Din tråd kommer nog bli låst snart ang Bumpningen men, testat ta bort grafikkortet och monterat det igen? kolla så allt sitter i rätt?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Latmask testa alltid att googla.
Jag fick bara 2 träffar och den ena länken kan ev ha svaret.

http://www.overclock.net/nvidia-drivers-overclocking-software...

Edit: Killen som hade liknande problem som dig bekräftade att det var något fel på kortet. Kunde ha och göra med volt/ström vad jag förstod av sista inlägget på overclock sajten.

Permalänk

Gjorde precis en totalrensning pa burken och bytt pcie slot. Tack for svaren pojkar. Jag aterrapporterar hur det gar. Once again, tyvm.

EDIT:
Ny formatering, uppdaterat sa langt det gar, ingen framgang. Kor jag in aldsta drivrutinerna (26x.xx) sa funkar kortet med BSOD/freeze. Men forsoker jag senare drivrutiner sa crashar det. Ska prova kasta i mitt 285gtx och kolla om det ar 590gtx som krabbar. I sa fall blir det att skicka tillbaka och vanta pa nytt >:(. - Aterrapporterar hur det gar.

Visa signatur

ezgame ezlife

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalamatakungen:

Gjorde precis en totalrensning pa burken och bytt pcie slot. Tack for svaren pojkar. Jag aterrapporterar hur det gar. Once again, tyvm.

EDIT:
Ny formatering, uppdaterat sa langt det gar, ingen framgang. Kor jag in aldsta drivrutinerna (26x.xx) sa funkar kortet med BSOD/freeze. Men forsoker jag senare drivrutiner sa crashar det. Ska prova kasta i mitt 285gtx och kolla om det ar 590gtx som krabbar. I sa fall blir det att skicka tillbaka och vanta pa nytt >:(. - Aterrapporterar hur det gar.

Det är precis vad du ska göra! Lokalisera problemet och reklamera

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk

Allt pekar i nuläget till 590gtx kortet, med största sannolikhet en fabrikats fel av någon slag. Ringde inet idag och det verkade som att det inte skulle vara några konstigheter att reklamera det. Man skulle göra det via deras hemsida. Återrapporterar hur reklameringen går, säkerts någon som är intreserad av tidaspekter.
2011-08-02 ~18:00 Gjorde felanmälan.
2011-08-02 - 18:34 De konfimerade att det har tagit emot reklamationsärendet, inget beslut taget än.
2011-09-15 - XX:XX Felet bekräftades på GPUn efter att jag skickat först endast GPUN sedan GPUN tillsammans med hela datorn. - De fixade ett nytt kort och tog ej betalt för felsökning. Stor ros till inet's support.

Visa signatur

ezgame ezlife