värde på Proson Libra 804

Permalänk

värde på Proson Libra 804

Hej!
Jag är i vägarna på att köpa ett par Proson Libra 804 av min kompis..

Hur mycket är dom värda?

Och är det ett par bra eller dåliga högtalare

Mvh Tim

Permalänk
Medlem

400kr kanske?
Inte mycket mera iallaf. nypriset låg nog runt 1200kr gissar jag på. ?

Sedan är det ju frågan om vad du ska använda de till och med vilket slutsteg/försteg du har?

Tänker du spela dunka,dunka och om volym är bättre än kvalité så duger de nog.
Men några klassiker är det knappast tal om.

Men jag har ladrig lyssnat på dom själv, kanske är de helt underbara och spelar skjortan av Natilius, vem vet?, men jag gissar på billiga lådor med billiga element, bra för "dunka-dunka".

Permalänk

Okej.
Just nu har jag bara nå no-name högtalare så de lär ju vara bättre än de i allafall

Permalänk

Här kan du ju se nyprisutvecklingen på dom. Säljs ju förvisso inte längre.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=26536

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

5-600 borde dem vara värda kanske

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat_me:

400kr kanske?
Inte mycket mera iallaf. nypriset låg nog runt 1200kr gissar jag på. ?

Sedan är det ju frågan om vad du ska använda de till och med vilket slutsteg/försteg du har?

Tänker du spela dunka,dunka och om volym är bättre än kvalité så duger de nog.
Men några klassiker är det knappast tal om.

Men jag har ladrig lyssnat på dom själv, kanske är de helt underbara och spelar skjortan av Natilius, vem vet?, men jag gissar på billiga lådor med billiga element, bra för "dunka-dunka".

Tror nypriset låg på 2300:- när dem kom ut bra budget högtalare faktiskt! hela LIBRA paketet skapar ett riktigt bra ljud för sin prisklass, vunnit många fina priser "back in the days".

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på ~400kr. Mer än så skulle jag inte betala. Är dom i absolut nyskick så kanske en hundring till.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare