Permalänk

Streaming mjukvaror?

Hej, jag har byggt en server av några gamla datordelar och har lite önskemål på vad som ska kunnas göra.
Och hur jag ska nå denna.

Det jag vill är att kunna streama:

PC - iPhone/iPad - LÖST med AirVideo
PC - Androidtelefon
PC - PC
PC - MAC

Har ni några förslag på program som löser biffen?
Skulle vara bekvämt om det fanns AirVideo liknande program till de andra enheterna.

Alla tips är välkomna,

Har testat TVersity och VLC, men verkar inte gå som det vill!

Permalänk

PC - Android funkar Qloud Media helt okej. Tror dock bara att det finns serverversion till windows.

Permalänk
Medlem

Är det ljud som ska streamas? Isf kan du installera Squeezeserver på din server och sedan köra Squeezeplay på din PC och på din Mac.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Dator - Dator är bara att streama via nätverket? alternativt via VPN om du ska komma åt det via internet.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

det har du rätt i, men hur gör man då? har win 7..
har kommit så lång att de blir i den delade mappen som finns i mina dokument, men skulle vilja så att de blev en mapp på skrivbordet, går de?

Permalänk
Medlem

Du delar ut mappen på din server (finns om du högerklickar -> egenskaper) sen så kan du komma åt den via \\serverip\utdelningsnamn

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

kommer inte åt den, den hittar inte

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

PC - PC WMP, WAN streaming kräver att du loggar in med samma livekonto på båda.
Du kan också använda t.ex vibestreamer, lite fler funktioner i det.

Permalänk
Medlem

Är båda datorerna Win 7? Du kan skriva datornamnet också istället för IP't (ex: Compaq-E2329, står om du högerklickar på Den här datorn)

Är 'Fil och skrivardelning' aktiverat i nätverkscenter? (i Windows 7 så finns det under avancerade delningsinställningar)

Bara för att klargöra, du skriver adressen i ett vanligt utforskarfönster!?

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

För android tycker jag Plex har fungerat fint, tror också att det ska finnas ett webinterface där man kan streama.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

kan man nå datorn över internet?
vad behövs då?

Permalänk
Medlem

Jadå, då använder du VPN (finns massa guider om du googlar)

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

typ som hamachi då elr?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

PPTP Vpn finns redan inbyggt i de flesta versioner av Windows.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

§ 3.3 - Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Till reglerna >>