Datorn - HDMI - Reciver, inget ljud?

Permalänk
Medlem

Datorn - HDMI - Reciver, inget ljud?

Hej!

I dagsläget har jag en Yamaha RX-767 receiver med flertals HDMI portar. UT och IN.
Grafikkortet är ett Zotac Geforce GTX 560 Multi view med 2st HDMI portar.
TVn har även den 4HDMI portar.

Det jag vill göra är att koppla från datorn till förstärkaren, och genom förstärkaren få ljud. (Lite som man får med vanlig AUX kabel)

Jag lyckas få ljud till TVn om jag bara kopplar HDMI kabel från Gf kortet till TVn, men då får jag bara ljud i TVn såklart.
Vad jag förstått så kopplar man först en hdmi kabel till förstärkaren och via förstärkaren till TVn? Eller har jag missuppfattat det hela.

Någon som har en aning hur jag ska göra för att lyckas?
Hoppas jag var tydlig med min beskrivning.

/Andreas

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELAIIT:

Hej!

I dagsläget har jag en Yamaha RX-767 receiver med flertals HDMI portar. UT och IN.
Grafikkortet är ett Zotac Geforce GTX 560 Multi view med 2st HDMI portar.
TVn har även den 4HDMI portar.

Det jag vill göra är att koppla från datorn till förstärkaren, och genom förstärkaren få ljud. (Lite som man får med vanlig AUX kabel)

Jag lyckas få ljud till TVn om jag bara kopplar HDMI kabel från Gf kortet till TVn, men då får jag bara ljud i TVn såklart.
Vad jag förstått så kopplar man först en hdmi kabel till förstärkaren och via förstärkaren till TVn? Eller har jag missuppfattat det hela.

Någon som har en aning hur jag ska göra för att lyckas?
Hoppas jag var tydlig med min beskrivning.

/Andreas

Vad jag förstått så kopplar man först en hdmi kabel till förstärkaren och via förstärkaren till TVn? Eller har jag missuppfattat det hela.

Nej!