Samsung Galaxy Tab 7.7 stoppas på IFA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Bra att du skrev detta först. Då struntar jag i att läsa resten av inlägget...

haha, håller med fullt och helt.

On topic:

Det finns väl fler än jag själv som ser ett visst samband mellan dels; alla dessa j***a stämningar till höger och vänster, och dels Apple´s intåg på mobiltelefon-marknaden?

Hur vanligt var det innan att Motorola, nokia, sony ericsson och gänget stämde varandra för att deras telefoner hade 4st pil-knappar och en "OK"-knapp?
Det hände liksom inte. Kanske inte riktigt samma sak i det här fallet, men ändå.
Missförstå mig rätt; Apple har verkligen förändrat mobiltelefonen och dess utveckling/arbetsområde till det bättre. Men för f*n, kan dem inte bara försöka göra en så bra produkt som möjligt, och sen låta oss konsumenter välja vad vi gillar.

Sluta bete er om giriga och gnälliga snorungar, Apple!

Permalänk
Medlem

Efter Steve Jobs tack & hej från Apple tror jag ärligt talat inte att företag har fått en positiv framtid om det här ska fortsätta i all evighet.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sten1930:

samsung har näst mest patent i världen inom detta och apple är etta har jag för mig.

Men jag tycker det är synd att storföretagen håller på såhär, det går ju ut över oss konsumenter.
Och jag är ganska säker på att båda parterna hade tjänat mer om de inte hållit på såhär, apple hade tjänat mer för att de inte varigt hattade och samsung hade ju också tjänat för att de fick sälja sina produkter.

När ska de inse att krig inte hjälper och att det är vi "civila" som blir drabbade???

Oj så fel du har, ingen av företagen du nämde ligger ens på top 3. IBM ligger tex 1a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Man måste vara blind om man inte ser likheterna. Jag hejar på Apple i detta fall. Samsung saknar all kreativitet när det kommer till hård och mjukvara tyvärr. Kanske inte så överraskande då Koreanerna plagierar precis lika mycket som Kineserna. Koreanska Cowon är dock något jag beundrar, slår alla iPods skräp på smällen.

Detta gäller en serie av Samsung produkter, de har massor med andra telefoner som inte liknar apples ett smack. De har tom ett eget smartphone OS som säljer mycket bra ute i världen.

Inte så svårt att förstå att Samsung kom upp med en serie produkter som liknar några befintliga som säljer bra.
Vad hände tex när VW lanserade golfen? Jo alla härmade de och gjorde bilar som liknar golfen. Kanske inte utseendet men man har större variations möjligheter med en bil än med en platta eller telefon.

Vist de påminner om varann men argumenten apple lägger fram är enbart sandlåde nivå.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Det här är så klart en del i Apples strategi att få bort konurrenter till varje pris, sedan Apple slog igenom på mobilmarknaden med Iphone så har antalet patentstämningar tiodubblats, knappast en slump. Jag hoppas fler tar sitt ansvar och avsäger sig Apples produkter, vill man värna om en fri marknad med ett stort utbud, sund konkurrens och gynnsamma priser för oss konsumenter så bör man säga nej till Apple.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat. Konstigt att inte Apple stämmer Kiviks musteri för att de använder äpplen i tillverkningen av cider och must. Fortsätter precis som vanligt att avråda alla i bekantskapen att köpa Apple-produkter - ännu ett bra argument helt gratis från Apple.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag funderar bara hur en surfplatta ska se ut om den inte ska likna iPad? Om domstolen väljer att döma mot Samsung så uppfattar jag det som att de monopol-förklarar Apple på surfplattemarknaden och det är bara för Apple att fortsätta med att stämma HTC, Huawei och Toshiba.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Inte oväntat. Konstigt att inte Apple stämmer Kiviks musteri för att de använder äpplen i tillverkningen av cider och must. Fortsätter precis som vanligt att avråda alla i bekantskapen att köpa Apple-produkter - ännu ett bra argument helt gratis från Apple.

Uppmuntra dem inte...

Har aldrig föredragit en sida nu, men detta börjar gå för långt, detta kan väl knappast Apple-fanboys gilla om de tänker efter? Om detta slutar med att enbart Apple har surfplattor (och smartphones för den delen) ute på marknaden utan konkurrens så lär de knappast sänka priserna, utan tvärtom.
Frågan är vad de resterande företagen tycker, Apple visar ju att de gärna stämmer de företag de köper in produkter ifrån, det handlar i och för sig om extremt mycket pengar, men att bli stämd av en kund som köper ens saker? Nä, jag skulle personligen tacka nej, men å andra sidan är jag inte mycket till affärsgeni.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Förvånad, mjaaa. Hatar Apple för evigt, tror det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Uppmuntra dem inte...

Har aldrig föredragit en sida nu, men detta börjar gå för långt, detta kan väl knappast Apple-fanboys gilla om de tänker efter? Om detta slutar med att enbart Apple har surfplattor (och smartphones för den delen) ute på marknaden utan konkurrens så lär de knappast sänka priserna, utan tvärtom.
Frågan är vad de resterande företagen tycker, Apple visar ju att de gärna stämmer de företag de köper in produkter ifrån, det handlar i och för sig om extremt mycket pengar, men att bli stämd av en kund som köper ens saker? Nä, jag skulle personligen tacka nej, men å andra sidan är jag inte mycket till affärsgeni.

Vad skulle Samsung tjäna på ekonomiskt genom att bryta avtalet med Apple vad gäller komponenter? Nej, du är inte mycket till affärsgeni, men här kommer en lektion: Pengar talar, inte hämndaktioner...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Samsung får fan säga ifrån snart, eller iallafall Google. Gör något drastikt så Apple försvinner från denna marknad än att stämma Samsung. Som kommer med tablet som slår Ipad på fingrarna.

Är redan trött på att läsa hur de här stora företagen leker i sandlådan hela tiden.

Permalänk
Medlem

Är det inte läge att bojkotta Apple snart. Detta liknar ju ingenting...

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Man måste vara blind om man inte ser likheterna. Jag hejar på Apple i detta fall. Samsung saknar all kreativitet när det kommer till hård och mjukvara tyvärr. Kanske inte så överraskande då Koreanerna plagierar precis lika mycket som Kineserna. Koreanska Cowon är dock något jag beundrar, slår alla iPods skräp på smällen.

Håller med.. bra apple sätter ner foten. Inget företag kommer överleva om alla asiater ska tillåtas copy-pastea allt. Är pro importtullar för allt som kommer från länder som inte respekterar patentskydd och upphovsrätt.

Permalänk
Medlem

De kanske känner att det är den här vägen de ska gå för att få behålla sina kunder. Många andra tillverkare börjar ju komma ikapp nu, och Apple verkar inte direkt ha så mycket som är så nyskapande som iPhonen var när den kom till exempel. Jag kan i ärlighetens namn inte se något speciellt och unikt med apples produkter nu för tiden som skulle göra dem så himla mycket bättre än alla andra. Det kanske helt enkelt är så att de inte tål konkurens, och måste då ta bort alla andra produkter på detta sätt för att fortsätta vara unika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Oj så fel du har, ingen av företagen du nämde ligger ens på top 3. IBM ligger tex 1a.

Inom mobila enheter? har nog fan aldrig sett en mobil pryl från IBM så vad gör dom med sina patent då? *Confused*

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

det här börjar bli löjligt tycker jag, nog för att Samsung Galaxy S var lika iphone 3gs men alla nya enheter vet jag inte om jag tycker dom liknar nått från apple...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

Håller med.. bra apple sätter ner foten. Inget företag kommer överleva om alla asiater ska tillåtas copy-pastea allt. Är pro importtullar för allt som kommer från länder som inte respekterar patentskydd och upphovsrätt.

Skrivet av dj christian:

Man måste vara blind om man inte ser likheterna. Jag hejar på Apple i detta fall. Samsung saknar all kreativitet när det kommer till hård och mjukvara tyvärr. Kanske inte så överraskande då Koreanerna plagierar precis lika mycket som Kineserna. Koreanska Cowon är dock något jag beundrar, slår alla iPods skräp på smällen.

Ni kan väl ändå inte vara seriösa?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av molsson:

Är det inte läge att bojkotta Apple snart. Detta liknar ju ingenting...

Är nog rätt många som gör det redan

Permalänk

Strax så får man inte se bilder på nätet med Galaxy Tab om man bor i EU för det skulle ju kränka Apple... Det är en mässa och inte ett varuhus, man kan endast titta men, inte köpa så vad är problemet?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Det som är lite roligt med just Apple är att samtidigt som dom aggressivt försvarar sina patent tydligen inte tycker att andra skall få göra samma sak.

"But given Apple's legal belligerence, the carriers have made a special exception when it comes to Apple. And Apple, struggling in court, is growing increasingly frustrated.

The company's lawyers stated in a recent Motorola hearing, "By making false commitments that led to the establishment of worldwide standards incorporating its own patents and eliminating competing alternative technologies. Motorola [Mobility] has become a gatekeeper, accruing the power to harm or eliminate competition in the relevant markets if it so desires."

http://www.dailytech.com/Apple+Cries+About+Samsung+and+Motoro...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Suck. Som sagt, hur fasen har de tänkt att en surfplatta skall se ut? Tycker taben ser ut som en liten samsung-tv Den var snyggare än ipaden i mina ögon iaf!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

samsung har näst mest patent i världen inom detta och apple är etta har jag för mig.

Men jag tycker det är synd att storföretagen håller på såhär, det går ju ut över oss konsumenter.
Och jag är ganska säker på att båda parterna hade tjänat mer om de inte hållit på såhär, apple hade tjänat mer för att de inte varigt hattade och samsung hade ju också tjänat för att de fick sälja sina produkter.

När ska de inse att krig inte hjälper och att det är vi "civila" som blir drabbade???

http://img192.imageshack.us/img192/663/patent11.jpg

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

tycker man om de apple gör o rättfärdigar de så tror man helt enkelt inte på den öppna marknaden.. så ere bara.. i data världen behöver vi konkurrens för att priserna ska hållas till rimliga nivåer.. sen att de ser liknande ut.. soooo what? boo hoo wanna fight about it?

seriöst apple, fy på dig! jag tycker om samsungs produkter, men jag tycker inte tabben liknar deras padda.. då kan man ju lika gärna stämma alla andra som har en 1-2 ghz enkel/dubbelkärnig prolle o svarta kanter.. fy på er apple! och det kommer från en själv här som jobbat för apple!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk

Jobbigt..

Själv tycker jag detta är högst onödigt. jag håller på samsung i dessa fall.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cindori:

Vad skulle Samsung tjäna på ekonomiskt genom att bryta avtalet med Apple vad gäller komponenter? Nej, du är inte mycket till affärsgeni, men här kommer en lektion: Pengar talar, inte hämndaktioner...

Fast för Samsung är Apple inte en så jättestor kund. Titta på hur stora Apple är på marknaden egentigen. De har 5 % av PC marknaden, knappt hälften av smartphonmarknaden. Det enda stället där de har någon sorts stor dominans är väl surfplattan men även där tappar de procentuellt när väller ut plattor med andra OS.
Så om man tittar på hur stor marknad det egentligen handlar om så är det mycket möjligt att Samsung skiter i att sälja till Apple och satsar mer på egna. Varför sälja till en konkurrent som stämmer dig hela tiden när du kan sälja till någon annan som låter bli och på så sätt ge Apple problem?
Eftersom Apple tycker att det här ska skötas på sandlådenivå så lär fler företag sjunka till samma nivå och helt enkelt frysa ute Apple. Det lär de ju tjäna på i längden eftersom de slipper ett företag som stämmer dem hela tiden och de blir av med en konkurrent. Pengar talar var det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Apple hindrar konkurrensen igen.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Apple är en jätte kund hos Samsungs foundry del, det ryktas dock (eller om det tom blivit offentligt) att Apple hädanefter kommer vända sig TSMC för efterföljaren till A5 processorn.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Men är inte iPad väldigt lik en sådan däringa digital fotoram som man kan få för ett par hundringar.
Dem är ju oftast retangulära, har svart pianolack och en liten knapp (i detta fall för att byta bild).
http://resources0.mynewsdesk.com/files/37fcbe3c3c45f7be93afda...

Permalänk

Är man intresserad och insatt så köper man knappast fel, vill man ha äpple så köper man inte Samsung. Tänk hur många bilar som är lika varandra, man hör inte många gnälla där som har råkat att köpa fel. ja det ska vara SAAB då som tycker alla köper fel.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

http://patentabsurdity.com/ intressant film om mjukvarupatent

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB