Köp med klarna på Alina

Permalänk

Köp med klarna på Alina

Hej sweclockers!

När jag försöker handla på alina kommer detta upp:

"Tyvärr kan inte Klarna, som sköter vår fakturering, godkänna ditt köp då du har överskridit din kreditgräns. Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst (http://www.klarna.se) för att tillsammans hitta en lösning eller välj ett annat sätt att betala."

Trots att jag har pengarna och stabil inkompst och fläckfritt osv... mina föräldrar testa även dom och fick samma medelande :/

vad kan va felet?

Permalänk
Medlem

Låter väl snarare som ett fel i deras system eller nåt då eftersom dina föräldrar fick det också, om du vågar kan du alltid handla på kort alternativt postförskott.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ring deras kundtjänst

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mervanski:

Hej sweclockers!

När jag försöker handla på alina kommer detta upp:

"Tyvärr kan inte Klarna, som sköter vår fakturering, godkänna ditt köp då du har överskridit din kreditgräns. Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst (http://www.klarna.se) för att tillsammans hitta en lösning eller välj ett annat sätt att betala."

Trots att jag har pengarna och stabil inkompst och fläckfritt osv... mina föräldrar testa även dom och fick samma medelande :/

vad kan va felet?

Du har bara en kreditgräns på ungefär 5000kr om jag inte minns fel, du måste själv kontakta Klarna för att höja denna gräns, i vissa fall kan du handla för 6000kr och det är okej. Men direkt det blir några tusenlappar till så dyker det där fel meddelandet upp, eller om din totalla kreditgräns överskrider 5000kr. (Om detta handlar om mindre köp under 5000kr).

Om du nu har pengarna varför väljer du då gå genom Klarna? (Kan ha misstolkat ditt inlägg lite).

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken typ av Klarna-tjänst försöker du använda? Jag har handlat långt över 5000 Kr via Klarna Fakturering utan att den sagt något. Är det deras avbetalningstjänst du försöker använda?

Tomtelol: Åtminstone Klarna Fakturering är smidig även om man har pengar då du får en faktura att betala till slutet av månaden, d v s du hinner få varan och se att allt är ok.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Förlåt inaktiviteten, kan svara att ett krav va att man skulle ha fast jobb osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Vilken typ av Klarna-tjänst försöker du använda? Jag har handlat långt över 5000 Kr via Klarna Fakturering utan att den sagt något. Är det deras avbetalningstjänst du försöker använda?

Tomtelol: Åtminstone Klarna Fakturering är smidig även om man har pengar då du får en faktura att betala till slutet av månaden, d v s du hinner få varan och se att allt är ok.

Hehe jo, har senast handlat en TV på avbetalning så glömde bort fakturering. Drog det på Konto (24mån) men istället betalade jag av den på två månader. Ingen uppläggningsavgift och ingen ränta hann komma med. Klart nöjd Dock kan det bli lite krånligt med flera saker på Klarna konto när du bara vill betala av en specifik produkt.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ofta får man nekat om man har andra kreditsökningar på sig. De kan kan t.o.m ligga kvar även om man inte utnyttjat dom. Dessa syns om du begär ut en UC på dig själv genom ex. vis Ratsit.se.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Du har bara en kreditgräns på ungefär 5000kr om jag inte minns fel, du måste själv kontakta Klarna för att höja denna gräns, i vissa fall kan du handla för 6000kr och det är okej. Men direkt det blir några tusenlappar till så dyker det där fel meddelandet upp, eller om din totalla kreditgräns överskrider 5000kr. (Om detta handlar om mindre köp under 5000kr).

Om du nu har pengarna varför väljer du då gå genom Klarna? (Kan ha misstolkat ditt inlägg lite).

Nej det finns ingen fast köpgräns (om inte handlare kräver det) men taket är 50.000 kr, det kan ingen överskrida. Ofta är vissa butiker mer restrektiva än andra, det gäller att testa sig fram. Fördelar med Klarna som jag ser det är att dom inte tar en UC som syns, även att det är bra villkor om du betalar beloppet du avtalat om direkt. 14/30 dagars faktura, 3,6 mån avbet skulle jag rekommendera.

Avslag kan även bero på om du har för låg inkomst / för mycket skulder till nivån av köpet och avbetalningstiden.

Exempelvis kan du bli godkänd om du väljer 6 månader, men nekad om du tar 3.