Permalänk
Medlem

G35 VS..?

Tjosan. Jag är på jakt efter ett par lurar. Köpte G35 men tyckte dom var jäkligt stela/plastiga, och ljudet lite konstigt..Basen är vääldigt överdimensionerad

7.1-funktionen imponerade inte direkt. Mina studiolurar (stereo) med separat ljudkort presterar mycket bättre på den punkten. Nu har jag blivit av med ljudkortet och behöver mic, så måste få tag på något..

Jag är lite för kräsen för 700-spännslurar alltså

Nån som kan rekomendera något? De är ju så svårt att prova olika lurar.

Krav: Eget ljudkort, mic, bra surround, sköna att ha längre stunder

Tack

Permalänk
Medlem

Jag har ett g930, älska det till tusen! Och har även ett trasigt 7H liggande där sladden klappar. Och jag ska säga dig att det är det värsta, sämsta headset jag har haft! Dålig mic, inte jätte bra ljud, fult, lureri helt enkelt. Detta är inte det första steelseries headset jag haft. Hade dock två såna här, byte det av samma fel som nu. Fast tappade bort kvittot, och kompis köpte det åt mej. Så får se...
Men hade ett seberia v2. Bra headset för det priset. Men gick också sönder, och jag är rädd om mina prylar!

Har även mitt första headset kvar som är ett Creativ Fatal1ty Usb. Har börjat använda det igen, eftersom jag inte vågar ta med mitt nya g930 till skolan. Creativ headsetet är grymt bra, fattar egentligen inte varför jag skulle vilja byta det. Kan vara för jag fick så jävla ont i öronen när jag suttit ett bra tag med dem! Dem är faktiskt rätt obekväma under en länge tid. Men surround ljudet är fantastiskt bra för att vara så gamla och bara plug and play in i min laptop.

Ville bara upplysa dig om att g35 är bland dem allra bästa headset du kan få för 700spänn! Du kommer inte får nått bättre ljud om du inte köper tex sennheisers headset med en lös mic. väldigt tråkigt att sitta med en mic framför en som tar plats och är i vägen hela tiden...allt från mej. Cheers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xface:

Jag har ett g930, älska det till tusen! Och har även ett trasigt 7H liggande där sladden klappar. Och jag ska säga dig att det är det värsta, sämsta headset jag har haft! Dålig mic, inte jätte bra ljud, fult, lureri helt enkelt. Detta är inte det första steelseries headset jag haft. Hade dock två såna här, byte det av samma fel som nu. Fast tappade bort kvittot, och kompis köpte det åt mej. Så får se...
Men hade ett seberia v2. Bra headset för det priset. Men gick också sönder, och jag är rädd om mina prylar!

Har även mitt första headset kvar som är ett Creativ Fatal1ty Usb. Har börjat använda det igen, eftersom jag inte vågar ta med mitt nya g930 till skolan. Creativ headsetet är grymt bra, fattar egentligen inte varför jag skulle vilja byta det. Kan vara för jag fick så jävla ont i öronen när jag suttit ett bra tag med dem! Dem är faktiskt rätt obekväma under en länge tid. Men surround ljudet är fantastiskt bra för att vara så gamla och bara plug and play in i min laptop.

Ville bara upplysa dig om att g35 är bland dem allra bästa headset du kan få för 700spänn! Du kommer inte får nått bättre ljud om du inte köper tex sennheisers headset med en lös mic. väldigt tråkigt att sitta med en mic framför en som tar plats och är i vägen hela tiden...allt från mej. Cheers!

Mjo, jag måste ha headset med mic, och dessutom inbyggd ljudkort eftersom jag har ljudkortsstrul med min dator

Så du menar att G35/G930 är det bästa alternativet? Jag kan tänka mig att betala mer alltså..
Headset är ju inte sådant som är kass om ett halvår, så jag kan lätt lägga ett par tusen på ett par riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Sennheiser pc360 G4me är det rätta valet om du vill ha bäst och renast ljud utan förstörande modifikationer som andra tillverkare använder för att modifiera ljudbilden. Det sista är orsaken att dina nuvarande lurar inte låter som de ska. Många vänjer sig vid modifikationer av detta slaget och tycker sedan att andra lurar som reproducerar ljudet rent, så som producenten tänkt sig, låter konstigt. Så det är ju en vanesak. Men jag föredrar äkta framför syntet.

Funkar bra till allt ifrån musik video till spel med superbra ljud.

Exempel på recension

http://www.hardwareheaven.com/reviews/968/pg5/sennheiser-pc-3...

Är du ännu kräsnare och kan tänka dig att köra en separat mikrofon så har Sennheiser väldigt bra hi-fi lurar utan mic också. Till exmepel deras HD serie
http://www.webhallen.com/hemelektronik/132809-sennheiser_hd_5...
http://www.webhallen.com/hemelektronik/28628-sennheiser_horlu...

Fast smakar det så kostar det när det gäller de två sista exemplaren. Och då måste du stå ut med separat mick.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Sennheiser pc360 G4me är det rätta valet om du vill ha bäst och renast ljud utan förstörande modifikationer som andra tillverkare använder för att modifiera ljudbilden. Det sista är orsaken att dina nuvarande lurar inte låter som de ska. Många vänjer sig vid modifikationer av detta slaget och tycker sedan att andra lurar som reproducerar ljudet rent, så som producenten tänkt sig, låter konstigt. Så det är ju en vanesak. Men jag föredrar äkta framför syntet.

Funkar bra till allt ifrån musik video till spel med superbra ljud.

Exempel på recension

http://www.hardwareheaven.com/reviews/968/pg5/sennheiser-pc-3...

Är du ännu kräsnare och kan tänka dig att köra en separat mikrofon så har Sennheiser väldigt bra hi-fi lurar utan mic också. Till exmepel deras HD serie
http://www.webhallen.com/hemelektronik/132809-sennheiser_hd_5...
http://www.webhallen.com/hemelektronik/28628-sennheiser_horlu...

Fast smakar det så kostar det när det gäller de två sista exemplaren. Och då måste du stå ut med separat mick.

PC360 verkar onekligen schysst..

Det enda jag funderar över är hur det funkar med öppna lurar. Kommer flickvännen slå ihjäl en om hon ser på en film några meter bort?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden för en liten fråga.

Funkar G35 lurarna till TVn?

Tack.

Permalänk
Medlem

Jag har 360 G4ME headsetet, och lurarna funkar super. Sitter någon nära dig och det är tyst i rummet kan det dock bli rätt irriterande med höga ljudnivåer.

Titta på 350, samma ljudkvalité, men sitter lite sämre och kan bli varma.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

PC360 verkar onekligen schysst..

Det enda jag funderar över är hur det funkar med öppna lurar. Kommer flickvännen slå ihjäl en om hon ser på en film några meter bort?

Ja med högsta volym det vill säga. Samt vad du gör. Spelar du så kommer det låta mer än musik. Ganska logiskt i mitt huvud:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Ja med högsta volym det vill säga. Samt vad du gör. Spelar du så kommer det låta mer än musik. Ganska logiskt i mitt huvud:)

Jag beställde ett par rackare

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Lånar tråden för en liten fråga.

Funkar G35 lurarna till TVn?

Tack.

Jag har aldrig provat, men skulle inte rekomendera det..

De är inte speciellt sköna, och ljudet väldigt konstigt. Riktigt tamt ljud med en oerhört kraftig bas. Ljudet passar inte till nåt. Möjligtvis fps-spel, om man inte bryr sig om ljudkvaliteten

Permalänk
Medlem

Kanske borde checka in Asus Vulcan ANC, har hört från många håll att dem ska vara oerhört bra, kanske går att testa någonstans

Permalänk

jag har handlat G930 , provat dem idag med BF Bad company 2 , jag vet verkligen inte vad jag ska säga om dem.
Jag har haft ett par sony MDR-605 , dem är öppna lätta och luftiga med ett superb ljud kör dem tillsammans med creativs X-FI fata1ty ljudkort men dem har börjat bli gamla och slitna ...(kanske 10 år ) men jag har varit nöjd med dem , så jag har inte mycket att jämföra med.
Men tillbaka till G930 det positiva är ju då mikrofonen och att dem är trådlösa ...ljudet då .....det är ju inte direkt dåligt , men jag hade verkligen förväntat mig att dem skulle slå mina gamla sony lurar med hästlängder , ack så fel jag hade.

Fotstegen dvs. ljudbilden var mycket klarare med Sony lurarna ...visst hörde jag dem med G930 men inte riktigt så som jag vant mig iom. ljudet var "fylligare" så antagligen är det svårare att lokalisera postionen till 100%.

Men en sak som jag måste nämna är att mycket beror på ljudkortet , fick min nya Overkill dator från Inet.se försökte köra med mina gamla lurar med det integtrerade ljudkortet som följde med datorn och ljudet var verkligen inget att hurra för, slängde in det gamla ljudkortet och märkte direkt attt det blev mycket bättre.

Förrutom att jag blev besviken på ljudet så var dem varma och jobbiga för öronen och iom. jag vant mig med öppna lurar så tyckte jag att det var verkligen jobbigt med slutna då frugan försökte prata med mig hörde jag bara mummel ...
Får se om jag orkar köra till netonnet imorgon och byta till Sennheiser PC 360 , får väl stå ut med sladden .

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3 | Core i7, 2600K | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | Corsair SSD Force Series 115GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Creative SB X-Fi Fatality XtremeGamer | Silverstone ST60F-ES600W ES | Taurus HAF Miditower | Win 7 Home Prem 64-bit
http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k

Permalänk
Medlem

Hur kommer PC360 att funka med mitt inbyggda ljudkort i moderkortet som står sign. I så fall, vilket annat ljudkort skulle ni rekommendera?

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

Då blev det Sennheiser PC 360 , fick lägga till 70 kr , men JAG ÅNGRAR MIG INTE !!!!!
Helt annan ljudbild . FANTASTISKA LURAR , jag är supernöjd , testat i spel , musik och film hela kvällen nu.
Sköna som fan, har haft dem på mig några timmar och ska jag jämföra med logitechs G930 så är dem MYCKET skönare för huvudet och öronen.Dem är mycket lätta
Jag såg ett youtube klipp där en kille rescenserade dem , han var positiv till allt , och det enda som skulle vara nackdelen är :
1. Man måste nog köra med ett bättre ljudkort, integrerade ljudkort kommer inte ge tillräckligt feedback till lurararna så att man kan njuta av dem till 100%
2. Basen är lite klenare default, men det löser man väldigt enkelt genom att höja basen i applicationen man kör.
3. Microfonen går inte att ta av , dock har den en praktisk på och av funktion, fäller du upp den så stängs den av automatiskt.
Jag kan nog hålla med honom .

Kolla youtube rescensionen :http://www.youtube.com/watch?v=-5ZI5pGBKf4&feature=relmfu

Det är vad jag kan komma på nu , som sagt ångrar inte en sekund att jag bytat in G930 mot PC360

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3 | Core i7, 2600K | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | Corsair SSD Force Series 115GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Creative SB X-Fi Fatality XtremeGamer | Silverstone ST60F-ES600W ES | Taurus HAF Miditower | Win 7 Home Prem 64-bit
http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k

Permalänk
Medlem

Jag har kört mina PC360 i 2 dagar. Dom är riktigt nice.
Väger lite och sitter fruktansvärt skönt om man jämför med slutna lurar.

Nu är dem ju inte inspelade, men ljudet är bra. Varmt, behagligt, men saknar lite brillians/trebble. Kör på integrerat graffekort dock och har inte pillat på EQ.

MYCKET bättre än g35/g930 på alla punkter!
Nöjd!