Permalänk
Medlem

Humble Indie Bundle

Hemsidan: http://www.humblebundle.com/

- Pay what you want
- DRM free
- Crossplatform (Mac, Windows, and Linux)
- Helps charity

Permalänk
Medlem

Fint att man får den nya versionen av Cortex Command också. Nästan enbart därför jag köpte paketet.

Braid har jag redan på Steam, rätt fint spel.

Permalänk
Medlem

Den perfekta Julklappen till alla datornördsvänner
För att inte talla om att man inte bara får spel man lägger sina pengar på en god sak.

Enda nackdelen är väll att man behöver ett PayPal konto eller motsvarande för att betala.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Enda nackdelen är väll att man behöver ett PayPal konto eller motsvarande för att betala.

Nej, som det står på sidan så accepterar de alla större kreditkort. Jag betalade t.ex. med mitt Visa-kort via Amazon.

Men kul att de är igång igen. Speciellt roligt är att alla spel finns till Linux, och att Linux-användarna precis som förra gången betalar dubbelt så mycket som Windows-användarna Och det verkar inte som att det kommer dröja länge innan de spränger miljon-gränsen heller.

Permalänk
Medlem

Nu har dem fått in över en miljon dollar :), dock bara ett par dagar kvar av erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Ny ute - http://www.humblebundle.com/

Crayon Physics Deluxe
Cogs
VVVVVV
Hammerfight
And yet it moves

Lika bra och göra denna till den riktiga humblebundle tråden =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

hur mycket la ni på humble bundle 3? jag la 5$ inte så mycket men jag ville lägga lite mer än average summan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

La faktiskt 10, 6 gick till child play, resten uppdelat lika

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

*rubrik redigerad*

Så slipper vi fragmentering i detta ämne

Permalänk
Medlem

Sådär uppdaterade förstaposten lite :P. Som vanligt är det riktigt grymma spel, har spelat både Crayon Physics Deluxe, VVVVVV och And Yet It Moves och jag tyckte åtminstone att det är väldigt roliga och bra spel :).

Permalänk

Erbjudandet rullar på, 6 dagar kvar.
De har passerat 1.000.000$ nu, och då la de till 'Steel Storm' i listan av spel man får.
http://store.steampowered.com/app/96200/

De som redan köpt, får det adderat tilll sitt konto, kollade mitt Steam, och det fanns där nu.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Nu har de lagt till att man får 'Humble Bundle 2', om man betalar över medel (just nu 5.18$).

Och de som redan köpt, och då betalade över medel, har fått det också.
Kollade den nedladdningssida jag fått från dem, och där fanns nu alla spelen (bundle 2 o 3), och Steam key's för dem också.

Kul bonus för oss som satsade mer än det som många windows användare verkar vilja betala (0.1$).. lol.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

tycker det är rätt smaklöst att betala så lite det bara går.
bättre och lägga sig minst dubbelt än var snittet lite på.
det är ju inte ett spel man får, sen går ju pengarna till något vettigt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var ett bra köp redan från början. Att lägga mindre än medel nu är ju bara dumsnålt.
Att man faktiskt får så mycket för pengarna samtidigt som en del av det går till välgörenhet är bara helt underbart!

Permalänk
Medlem

Jag bjöd på 10USD. Så nu har jag Humble Bundle 2, 3 och Frozen Byte (The Humble Frozenbyte Bundle). Cortex Command var egentligen det enda spelet som fick mig att köpa detta bundle då jag redan har några av spelen i nuvarande bundle.

Permalänk
Medlem

Nu har dom lagt till Atom Zombie Smasher
Hamnar automatiskt i steam listan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hittade en Wiki sida om Bundlen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Humble_Indie_Bundle

En hel del intressant läsning.

300000 sålda nu, och de börjar närma sig 2 miljoner i dollar.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag köpte det för några dagar sedan. Men jag fick bara länkarna till filerna. Inget Steam för mig, hur gjorde ni?

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Jag köpte det för några dagar sedan. Men jag fick bara länkarna till filerna. Inget Steam för mig, hur gjorde ni?

Kolla den nedladdningssida du fick från dem, alldeles ovanför fillistan står det 'Click here for your Steam key...', klicka där så dyker Steam nyckeln upp.

Sedan startar du Steam, går till meny (Games/Activate a product on Steam), och skriver in nyckeln i det fönster som kommer upp där.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag köpte det för några dagar sedan. Men jag fick bara länkarna till filerna. Inget Steam för mig, hur gjorde ni?

Du får ett mejl med en länk till en sida med länkar. Där finns en "knapp" som det står "Click here for your steam and desura keys" efter det så får man trycka ytterligare på en knapp för att "redeema" sina keys Eller menar du något annat?

EDIT: För långsam

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen båda två!

Tydligen kunde jag claima Humble Bundle #2 också! Nice. Galet mycket spel det blev nu då, hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Tydligen kunde jag claima Humble Bundle #2 också! Nice. Galet mycket spel det blev nu då, hehe.

Jo, för det priset man betalde så är det riktigt nice

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tips om att det finns en ny bundle ute

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Redan? Tyckte inte det var så längesedan den förra gick ner. Trevligt i vilket fall och ska absolut kollas upp när jag slutat jobba.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Denna Humble Bundle var ju inte allt för upphetsande, men köpte den ändå

Permalänk
Medlem

Oj dags igen, uppdaterade op.

Skrivet av nmc:

Denna Humble Bundle var ju inte allt för upphetsande, men köpte den ändå

Tja jag har visserligen inte lirat många utav titlarna dem erbjuder den här gången men det brukar alltid vara bra spel och man kan ju knappast klaga på priset ;). Enbart Trine tycker jag vore lätt värt att lägga ut dem få dollar man behöver för att komma över genomsnittliga inköpspriset :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Oj dags igen, uppdaterade op.

Tja jag har visserligen inte lirat många utav titlarna dem erbjuder den här gången men det brukar alltid vara bra spel och man kan ju knappast klaga på priset ;). Enbart Trine tycker jag vore lätt värt att lägga ut dem få dollar man behöver för att komma över genomsnittliga inköpspriset :).

Jag hade ju redan Frozenbyte bundlen, så fick ju bara frozen synaps.

Permalänk
Avstängd

Frozen Synapse, gav bort Frozenbyte bundlen.

Permalänk
Medlem

TRAUMA är ingår numera i bundel:n. De som redan köpt kommer få den automatiskt tillagd i sitt steam bibliotek.

Permalänk

SpaceChem är nu också med i bundlen.

Kostar 14.99€ om man köper det på Steam.
http://store.steampowered.com/app/92800/

Jag köper denna bundle nu..
http://www.humblebundle.com/

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.