Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk
Skrivet av lynx:

Riktigt jävla irriterande att ett sniper skott i huvet på max 100 meter inte dödar!!

Annars förbannat roligt spel. Dock ser jag fram emot de större mapsen. Vill ha tillbaka BF2 känslan lite

Jo det är förjävla störande med skadestystemet för tillfället, men det blir riktigt nice sen när man kan välja servrar med "HARDCORE"

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

Är det bara jag som stör mig på att det inte går att ta bort hårkorset mitt på skärmen? Förmodligen kommer möjligheten finnas när spelet släpps, annars blir det tråkigt...

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

2560 verkar inte funka som det ska än så länge, tror vi har det bekräftat...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Är det bara jag som stör mig på att det inte går att ta bort hårkorset mitt på skärmen? Förmodligen kommer möjligheten finnas när spelet släpps, annars blir det tråkigt...

Vill också kunna få bort det, det är det första jag gör i alla spel. Verkligt ska det vara!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Helt korrekt, ljudet är inte vad det bör vara och det beror inte på att du kör internt ljudkort. Jag har x-fi kort och det är långt ifrån det jag hoppades på. De flesta vapen låter som ärtrör med ljuddämpare, inte alls det skarpa, klara ljud som det bör vara.

Asså du måste skämta!?!?!?!?!?!? Ljudet är just det som jag tycker är det bästa, helt otroligt ljud. Kan inte fatta att det är LÅNGT ifrån det du hoppats på? Som ett exempel ur mängden är ljudet av en raket som svischar förbi ens öra för att sekunden senare explodera helt ofattbart. Det är så grymt ljud att jag vill ställa mig framför raketkastarna hela tiden! Och EAX effekterna, skillnaden på ljuden när man befinner sig i olika stora områden, explosioner från olika avstånd med fördröjning etc. är också helt otroliga!

Detta spel ska så klart avnjutas med ett bra ljudkort och ett fläskigt 5.1 ljud (eller högre) eller ett par riktigt fläskiga lurar! Annars kan man slänga spelet i papperskorgen direkt på en gång.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Jättekul spel. Man tröttnar dock efter typ 35 games på samma bana. =P Grafiken verkar jättebra, ljudet är gudomligt, miljön och spelkänslan är också riktigt härligt. Hitboxen var långt över förväntan också.

++++ Snart blir det till att spela på riktigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Asså du måste skämta!?!?!?!?!?!? Ljudet är just det som jag tycker är det bästa, helt otroligt ljud. Kan inte fatta att det är LÅNGT ifrån det du hoppats på? Som ett exempel ur mängden är ljudet av en raket som svischar förbi ens öra för att sekunden senare explodera helt ofattbart. Det är så grymt ljud att jag vill ställa mig framför raketkastarna hela tiden! Och EAX effekterna, skillnaden på ljuden när man befinner sig i olika stora områden, explosioner från olika avstånd med fördröjning etc. är också helt otroliga!

Detta spel ska så klart avnjutas med ett bra ljudkort och ett fläskigt 5.1 ljud (eller högre) eller ett par riktigt fläskiga lurar! Annars kan man slänga spelet i papperskorgen direkt på en gång.

Tycker samma sak, ljudet är hur grymt som helst. Det bästa ljudet jag hört i något FPS spel, troligtvis även i något spel i överhuvudtaget. Jag har bara ett inbyggt ljudkort men jag använder 5.1 hörlurar med basvibration - grymt ljud!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

666 poster här nu, börjar fasen bli svårt läsa tråden alltså

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk

Nån som vet om servrarna är nere nu? Jag har försökt logga in sedan 9 tiden och får varierande fel, Code -1, server full, check filter.. etc.

Visa signatur

| Corsair 5000D AirFlow | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pedrow-SWE:

Nån som vet om servrarna är nere nu? Jag har försökt logga in sedan 9 tiden och får varierande fel, Code -1, server full, check filter.. etc.

Verkar så ja, varit halabaloa sen klockan tio hos mig här.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Skrivet av Rushdie:

Verkar så ja, varit halabaloa sen klockan tio hos mig här.

funkar nu iallafall

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får crossfire att fungera i betan?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Någon som vet hur man får crossfire att fungera i betan?

Vad menar du att fungera? Hur fungerar den inte? Jag har HD6990 som räknas som Crossfire och det fungerar men det flimrar hela tiden, många andra har samma problem med flimmer. Det blev bättre precis efter att jag uppdaterade till Catalyst 11.10 men sen blev det sämre igen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Vad menar du att fungera? Hur fungerar den inte? Jag har HD6990 som räknas som Crossfire och det fungerar men det flimrar hela tiden, många andra har samma problem med flimmer. Det blev bättre precis efter att jag uppdaterade till Catalyst 11.10 men sen blev det sämre igen.

Jaså? När jag har uppe MSI Afterburner så står det bara att det ena grafikkortet används till 99% och det andra bara till 0-3%

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker battlelog är kanonbra?

Tycker det funkar väldigt bra och kommer bli kanon sen när fullversionen släpps. lätt att filtrera fram de kartor man vill osv osv.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Jaså? När jag har uppe MSI Afterburner så står det bara att det ena grafikkortet används till 99% och det andra bara till 0-3%

Jaha, du menar så. Har du HD6990 också eller 2 separata kort med Crossfire? Jag har inte haft uppe MSI Afterburner men jag ska testa. Men det är ju iofs bra om det står att det används till 99% för jag får runt 70 FPS, vad får jag då om kortet används till fullo med nya drivrutiner när det fullständiga spelet kommer ut?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jaha, du menar så. Har du HD6990 också eller 2 separata kort med Crossfire? Jag har inte haft uppe MSI Afterburner men jag ska testa. Men det är ju iofs bra om det står att det används till 99% för jag får runt 70 FPS, vad får jag då om kortet används till fullo med nya drivrutiner när det fullständiga spelet kommer ut?

Jag kör med två stycken HD 6870 kort. Undrar också vad jag får för FPS om det skulle fungera med crossfire. Just nu kör jag på medium med ungefär 60-80 FPS

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Vad menar du att fungera? Hur fungerar den inte? Jag har HD6990 som räknas som Crossfire och det fungerar men det flimrar hela tiden, många andra har samma problem med flimmer. Det blev bättre precis efter att jag uppdaterade till Catalyst 11.10 men sen blev det sämre igen.

Mitt problem med flimmer försavn när jag satte på V-Sync i spelet.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumsnuten:

Fick 35 i killstreak! Drog 3 levlar på samma runda

campa hårt eller?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Mitt problem med flimmer försavn när jag satte på V-Sync i spelet.

V-sync är på för mig, flimrar fortfarande.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Nu har Geforce gjort egna tester på BF3 och kommer med lite rekommendationer i sin "artikel" samt att de förklarar en del om vad skillnaderna på/mellan de olika nivåerna ( Low, Medium, High Och Ultra ) är.

http://www.geforce.com/Optimize/Guides/battlefield-3-beta-per...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

MW3 har snabbare gameplay, bättre matchmaking, mer action - vapen, maps, kombomöjligheter. För att inte tala om gränssnitt. Detta är solklart spiken i kistan för Dice som mer eller mindre tappat allt sedan B2. Trist, de hade ju något bra på gång.

Fortfarande så skriver du som att BF3 är färdigt!! Vilket det inte är.
Så hur kan du veta vilket som är bäst? Jag bara undrar, för det är en stor gåta för mig då spelet inte är färdigt!!
Om du utgår från betan så är du rent fel på det!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag håller med om att ljudet inte är riktigt 100 procent. Jämför med föregångaren från 2010 - Battlefield: Bad Company 2 så är ljudet max 50% så grymt i Battlefield 3. Men, det är fortfarande beta, det kan ju hända att saker och ting ordnar upp sig och vi har ännu inte fått höra ljuden från fordon/luftfarkoster.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Skrivet av King D:

Vad menar du att fungera? Hur fungerar den inte? Jag har HD6990 som räknas som Crossfire och det fungerar men det flimrar hela tiden, många andra har samma problem med flimmer. Det blev bättre precis efter att jag uppdaterade till Catalyst 11.10 men sen blev det sämre igen.

samma problem fast med 2 6970's

Permalänk
Medlem

Med andra ord har dom inte enablat crossfire i betan?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Ouch... inte leka med elden :/
Skämt åsido, en IRL sa "vet ni om nån fler metro server med 100spelare" "eh??? finns ingen sån" "jo jag såg en tidigare idag"

Trevligt de fuskas redan under "beta" *sigh*, bådar inte gott.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ouch... inte leka med elden :/
Skämt åsido, en IRL sa "vet ni om nån fler metro server med 100spelare" "eh??? finns ingen sån" "jo jag såg en tidigare idag"

Trevligt de fuskas redan under "beta" *sigh*, bådar inte gott.

vad har det med fusk att göra? några lyckades komma åt koden för att sätta upp egna servrar och skippa begränsningen av antalet spelare - conquest med upp till 128 spelare

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Är det någon fler än jag som INTE kommer åt menyerna i spelet?

om jag trycker escape så får jag ibland upp menyn i kanske 2 sekunder.. sen hoppar den ur automatiskt och då fungerar det inte att komma åt menyerna igen

så jag vet inte ens vilka settings jag kör på

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Mina tankar om BF3 än så länge.

* Grymt ljud (bästa jag hört)
* Grym grafik (dock kommer jag inte åt settings och kan ändra något)
* battlelog (gillar weblösningen väldigt mycket! dock så finns buggar som behöver knådas bort)

Sen verkar folk tro att spelet är en färdig produkt vilket stör mig så otroligt!
det är en beta som skall testas men det hindrar ju inte tusentals att klaga på allt från himmel och jord!

"Böööhhhh bara en karta, skitspel!!!!!"..

Visa signatur

Where is my 3080?!