Permalänk
Skrivet av murklor:

I övrigt, vill man ha taktik ska man nog köra Arma serien. Inget slår att sitta i en Blackhawk med 20 andra spelare och chatta taktik om objective pga av att det tar 5 minuter att komma fram, lol. Jag väljer BF3 pga av av dess action, inte möjlig taktik. Dock så finns det definitivt mer möjligheter än BF2. Bara en så enkel sak som bipods för maskingevär gör effektiv support möjligt istället för att spruta ineffektivt överallt. Vilket intressant nog fanns i BF2142 också, till skillnad från skiten i BF2 (men i egenskap att ju mer man mejja med maskingevär, desto pricksäkrare blev aimet).

Verkar som att du har haft riktig otur med lag du kommit i :(. Får hålla med dig på vissa saker. Önskar själv att jag kunde spela ARMA men av någon anledning så är det överdrivet laggigt fastän jag ligger över REQ.

( Ville inte quota hela, lite irriterande för andra kanske )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

I BF2 behövde man i alla fall förlita sig på andra till viss del, om man blev skadad behövde man en medic t.ex. Det är ju knappast ett problem längre i och med regenererande HP. Det är bara ett exempel. Dock menar jag inte att BF2 var perfekt på något vis. Många lonewolfade, satsade bara på att farma kills etc, men DICE försökte i alla fall få folk att samarbeta i så stor grad som möjligt. I BF3 finns det helt enkelt inte något större incitament från utvecklarnas sida.

Med tanke på HPn så stämmer det (giller inte regen heller, på fordon så är det så bortom retardering att man skäms över att vara svensk), men Rush betyder också att man måste förlita sig på andra spelare mycket mer än Conquest. Incitamentet har egentligen bara förts över till allmänna gameplayet istället för att lägga tyngd på klasserna, var ju samma med BC2.

Föredrar dock fortfarande BF2142 eftersom Conquest/Rush hybriden slår de individuella varianterna på fingrarna så hårt att dom trillar av.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett spel skall vara enkelt att komma in i men svårt att bemästra och just nu står det och väger då den öppna betan har så många irritationsmoment och känns en aning trögt och grafiskt platt. Det som gjorde BF2 så bra var att man hade en bra balans och 3D motorn kändes solid men ett perfekt spel är det inte! Så jag hade hoppats på något i stil med BF2,5 men efter att ha spelat BC2 så visste jag att man skulle gå åt det hållet med BF3 och kan bara hoppas att man får lite av BF2 känslan när spelet väl släpps och man får testa på de stora kartorna. Tyvärr så har det jag sett inte varit helt bra då det känns lite arkadigt när man ser folk köra stridsvagnsmina och andra fordon men det kan vara något man jobbar på att få till.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 var ett riktigt bra spel, men det tycker jag Battlefield 3 också är, om man tycker det är så mycket fel på BF3 varför spelar man inte BF2 då? Ingen idé att göra ett nytt spel om det skall vara exakt samma som BF2...

Jag tycker BF3 är riktigt bra från det jag sett/testat än så länge.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nagel:

Battlefield 2 var ett riktigt bra spel, men det tycker jag Battlefield 3 också är, om man tycker det är så mycket fel på BF3 varför spelar man inte BF2 då? Ingen idé att göra ett nytt spel om det skall vara exakt samma som BF2...

Jag tycker BF3 är riktigt bra från det jag sett/testat än så länge.

Tror nog satt det handlar mycket om vana då man spelat mycket BF2 men när spelet var nytt slängde jag spelet på hyllan i ett halvår då det i men mening var skräp. Men spelet blev bättre och när man vant sig vid det så blev det hemskt vanebildande och det kan säkert BF3 också bli.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är sjukt kul, det jag stör mig på mest dock är server browser systemet och att man inte kan joina squads på samma sätt

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick nog för denna gång när spelat plötsligt avslutades och Windows gick ner i sömnläge...Kanske någon som försöker säga något.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag själv tycker att battlefield 2 suger idag, har så jävla mycket mer roligt med Beta istället för Battlefield 2.
Det här med jets, seriöst kommer du en spela maps med jets? Vad är det roliga med det, i Vietnam satt jag bara och köttade vietnameser och den där jävla helikoptern som fungerar som ett flygplan där man köttar ut massa missiler och dödar folk.
Fattar verkligen inte hur du tycker att jetsen i den gamla spelmotorn var bättre?
Själv håller jag med om 3d spotting men det kan man undvika genom att köra hardcore så vad är problemet?
Visst, Joysticks känns helt värdelösa i detta spelet också men hade det varit likt ett spel från 2005 så hade jag fan inte köpt det, själv tycker jag om att det är ett arkad spel och det är det roliga som räknas, göra det mer noobanpassat och arkad var nog det smartaste draget av Dice medan folk sitter här och pratar om hardcore tactics och vill göra själva spelet tilll en e-sport.
Något som i mina ögon är helt jävla omöjligt, jag tycker verkligen synd om folket som var överhypade om detta spel

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag själv tycker att battlefield 2 suger idag, har så jävla mycket mer roligt med Beta istället för Battlefield 2.
Det här med jets, seriöst kommer du en spela maps med jets? Vad är det roliga med det, i Vietnam satt jag bara och köttade vietnameser och den där jävla helikoptern som fungerar som ett flygplan där man köttar ut massa missiler och dödar folk.
Fattar verkligen inte hur du tycker att jetsen i den gamla spelmotorn var bättre?
Själv håller jag med om 3d spotting men det kan man undvika genom att köra hardcore så vad är problemet?
Visst, Joysticks känns helt värdelösa i detta spelet också men hade det varit likt ett spel från 2005 så hade jag fan inte köpt det, själv tycker jag om att det är ett arkad spel och det är det roliga som räknas, göra det mer noobanpassat och arkad var nog det smartaste draget av Dice medan folk sitter här och pratar om hardcore tactics och vill göra själva spelet tilll en e-sport.
Något som i mina ögon är helt jävla omöjligt, jag tycker verkligen synd om folket som var överhypade om detta spel

Pajas?? Du kanske missat att Dice sagt att de vill göra detta till Esportspel. Smart drag av Dice att göra arkad???? Dice fokuserar ju enormt mycket på realism? Utom när det kommer till jets, och du kan knappast ha spelat mer än 5 minuter av Bf2 om du inte inser den sjuka skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Det här med jets, seriöst kommer du en spela maps med jets? Vad är det roliga med det, i Vietnam satt jag bara och köttade vietnameser och den där jävla helikoptern som fungerar som ett flygplan där man köttar ut massa missiler och dödar folk.

Åh det blir kanske rentav roligt med jets igen, eftersom BF3 är en återgång till BF2142 med handhållen AA och bomblösa plan (Vietnam hade också handhållen AA men målsökar tekniken var ju i princip trasig - mycket värre än skiten i BF2 och den var enormt dålig). Caspian Border var riktigt trevlig att spela och påminde mig om BF1942 (trots dennes bomber). Flygplanen håller sig för sig själva i dogfights och strafear lite då o då.

Men å andra sidan skulle det inte förvåna mig om man kan låsa upp en atombomb efter att man spelat 1 timme i en jet. Det är ju trots allt DICE vi pratar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

En annan sak, varför vill så många att ett spel nu ska vara som ett spel som släpptes för över 6 år sedan?

Kanske för det på 6 år inte har kommit något spel som är bättre... Vad man än spelar, 2142, cod, bc2 så vill man ändå tillbax till bf2.

Men sen är det svårt att säga när man har spelat bf3 betan i typ 2 timmar under 2 dagar och bf2 i över 2000 timmar under 6 år och bc2 i 20 timmar under 2-3 veckor... blir lite svårt att jämföra.

Tycker bf3 känns ganska kul även om det bara var en karta och rush som jag inte riktigt gillar.

Men får inte bf3 känsla av av spelet utan lite mer som bc2.
Tror det är alla gadjets, unlocks, modifieringar och annan dynga som gör det.

Det härliga med bf2 var att valde kit och fick sitt vapen och sen kan man fokusera på spelet...

Vi får se hur det blir.... man kommer testa iaf och ser fram emot spelet...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Anledningen till att folk tjatar om BF2 var att det var / är så himla bra! Jag hoppas verkligen och JAG TROR att BF3 kommer att bli BÄTTRE än Bf2 i.o.m. de större banorna. Längtar till att få flyga helikopter igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odessy:

Pajas?? Du kanske missat att Dice sagt att de vill göra detta till Esportspel. Smart drag av Dice att göra arkad???? Dice fokuserar ju enormt mycket på realism? Utom när det kommer till jets, och du kan knappast ha spelat mer än 5 minuter av Bf2 om du inte inser den sjuka skillnaden.

Jag ser den sjuka skillnaden det är det jag syftar på?
Själv vill jag inte att det ska bli som bf2 eftersom idag är det ett skit spel, visst har det varit ett bra spel precis som 1942 och Vietnam men idag är det helt enkelt skit, har fan mer kul med cod än när jag spelar battlefield2.
Den enda användargruppen som de lockar med att försöka få bf3 att vara som bf2 är endast veteranspelare, det är fan i mig inte så smart drag då pengarna ligger hos den större användargruppen, casuals och casuals älskar arkad spel. Det är fortfarande ett smart drag av dice som försöker göra ett arkadspel till e-sport men jag ser det fortfarande som omöjligt då alla de andra titlarna har misslyckats.
Visst har jag fått nostalgi-känslor då och då och loggat in för att spela men man tröttnar efter cirka 1 timma och slutar spela på flera månader, ingen förutom veteran spelare skulle köpa bf2.
Inse fakta, Arkadspel är det nya modet och det är där alla pengar ligger och de gör inte spelet mer realistiskt förutom destruction. Det enda som är mer realistisk är själva grafiken ingenting annat, fysiken är fortfarande allt för långt ifrån för att vara "mer" realistiskt. De har lagt till allt detta för att det ska vara ögongodis.
Snacka hur jävla mycket du vill om hur bf2 är balanserat osv, bf3 kommer fortfarande vara bättre än bf2 som arkadspel.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Uzor: du har ingen aning om vad du snackar om. Battlefield2 är än idag 6 år senare DET ABSOLUT BÄSTA spelet. Grafiken och gameplay är en klass för sig.
Skulle Battlefield 2 lanseras idag skulle det definitvt sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Uzor: du har ingen aning om vad du snackar om. Battlefield2 är än idag 6 år senare DET ABSOLUT BÄSTA spelet. Grafiken och gameplay är en klass för sig.
Skulle Battlefield 2 lanseras idag skulle det definitvt sälja.

Är inte grafiken på Battlefield 2 lite outdated tycker du? Sen är väl smaken som baken

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DarKzY:

Uzor: du har ingen aning om vad du snackar om. Battlefield2 är än idag 6 år senare DET ABSOLUT BÄSTA spelet. Grafiken och gameplay är en klass för sig.
Skulle Battlefield 2 lanseras idag skulle det definitvt sälja.

Det finns så många buggar och rent ut sagt dålig design i BF2 men man har vant sig vid dem att man inte tänker på det. Senast satt jag som sniper och hade skadskjutit en fiende i ett kulsprtutenäste och denne hade då lagt sig ner för att ta skydd men vände sig åt fel håll så att benen stack ut rakt genom väggen och då var det bara att skjuta denne i benet och sån var han död. Stackarn måste trott att jag fuskat.

Det viktiga är att man fortsätter att fixa buggar och tweakar designen och känslan så kommer BF3 ärr bli lika roligt som BF2 är (var).

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

BF3 = BC3 ?
BF3 är ett tydligt exempel på hur man inte ska göra, ni som springer fram och dör det första ni gör är troligen gamla CoD nördar som inte vet hur man rör sig taktiskt på ett stridsfält.

Jag har bara spelat cod serien innan bf3, men om du ska döma mina "skills" innan du har mött mig så ska du få veta att man kan rusha och ta ner en massa bf2 campare som tycker det är "taktiskt" att campa runt ett hörn. Om du nu är så kaxig och har mage till att kalla mig och alla andra cod spelare för dåliga bf3 spelare så kan vi väll mötas i en match. Om du tvivlar på mina bf3 "skills" så kan du söka på mig.;) Är nu lvl 35 och är alltid den som får "jobbet gjort".

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Nu har inte stats något med saken att göra, men jag campar INTE i några buskar. CoD för mig är fiasko spelen MW2 och Black Ops. Call of Duty 4 är för bra för att ens nämnas i CoD serien.

Med en SPM på 655 points och 1,5k kills med 14 timmar speltid så är inte jag den som gömmer mig i en buske. Röra sig taktiskt är att samspela med sina squad alt. lag-medlemmar och flanka ut fiender som bromsar upp laget på en strong point som man inte kommer åt framifrån. Använda nades och utnyttja dom svaga länkarna som ges ut med jämna mellanrum. Synd att du tog dig tiden att skriva ett så långt inlägg om att röra sig taktiskt = campa.

Har 720 points och 1785 kills;) Han snackar om hur folk börjar campa för att spelet tilllåter campning. Sen om du inte campar är ju orelevant.;)
Att tänka taktiskt är något som vilken cod spelare som helst kan göra, men håller med om att båda cod och bf2/bc2 spelare camapr och inte hjälper sina lagkambrater. Detta problem uppstår när det finns personliga stats och det finns buskar att krypa i

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |