Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Varför laggar det apa när man har 4gb ram? kvittar vilka inställningar på spelet jag kör :S

Jag har också 4gb ram och det fungerar hur bra som helst för mig

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Påstår du att BF3s recoil är hög?

Roligt att du försöker få begreppet "hög rekyl" att framstå som om det vore objektivt, liksom. Vad är låg rekyl? Har du inget att jämföra med så är kommentaren överflödig. Jämför med valfritt Call of Duty-spel, då är rekylen högre. Jämför med typ Counter-Strike, då är rekylen lägre.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad folk är argsinta på EA UK forumet. De är upprörda över ett twitterinlägg angående att teamspek och squadmanagement ska skötas från battlelog. Lite underhållande läsning samtidigt som jag hoppas det bara är en missuppfattning.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Cs samma rekyl? Hahahahah.

Nej, kanske överdrev på den punkten, men jag tycker de inte är så jävla långt ifrån.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

noobtubers borde lära sig spela...

Haha, vad ska man göra när man inte tycker shotgun fungerar som en shotgun bör göra?

Skjuter man man en shotgun i close-combat så brukar folk dö av ett skott men folk tar ingen skada alls med den när man siktar på dom och trycker av.
Och sen skjuter motståndaren en tripple salva med deras automat vapen och man dör.. >_<

Så rpg är one-shot-one-kill. (förutsatt att man träffar någorlunda hehe)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

;11426832']Ja jag brukar iaf hinna med minst 5 revives per runda. Själv har jag kanske blivit det tre gånger totalt på 4-5 timmars speltid :/

Heh, verkar nästan som någon läste mitt inlägg här som jag spelade med Blev faktiskt revivad massa gånger av min squad senaste gamet. En bra squad gör väldigt mycket märker man.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

Jag blir nästan gråtfärdig/skrattfärdig vette tusan va jag ska välja. av att läsa bland dessa trådar hur folk tycker ljudet är bra osv.... omg kom igen vakna vi är i 2011 inte 1995...

Alla som tycker ljudet är bra, bör spela tex cod4. ett av historiens mest kända spel pga ljudet!

(och ja jag har ett förjävla fint ljudkort+hörlurar)

Tyvärr men bf3 är för kids som tycker bling bling är skoj. bf3 kommer aldrig bli stort och kommer inte ha en chans i esport världen...

En stor besvikelse.

Lol? Du måste försöka driva med oss, Cod är snarare känt för sina knallpulver-liknande vapenljud.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Nej, kanske överdrev på den punkten, men jag tycker de inte är så jävla långt ifrån.

Det är långt ifrån! Kan spraya ner någon på 75 m avstånd(Fore Grip M416)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Den här "buggen" har jag gärna fler gånger (hint: inringat i rött nere till höger......)
*bild*

inte en bugg, ditt hp gick bara ner på under 1%.
kunde alltså ha varit 0.5% hp.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Öhm, har man ens squad order? Fick nyligen poäng för att ha följt order om att förstöra en m-com station och det är första gången jag tänkt på det. Jag ser aldrig att jag har några speciella order. Funkar det så pissigt som i BC2 möjligtvis?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Gillar att Dice gör sånna här grejer

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag vet inte vad jag ska tycka. Ganska kul men saker behövs fixas för att jag ska köpa och ha roligt.

1. Den webbaserade tjänsten är helt buggad (suger), har inte kunnat joina ett spel en enda gång med min polare. Vi får istället joina själva servern och hoppas att vi kommer i samma squad. Små andra buggar som dyker upp lite när de känner för det.
2. Squadsen kan man inte välja mellan utan man blir tilldelad en. WTF? Om jag vill lira med mina vänner om jag nu skulle ha joinat efter, hur fan gör man då?
3. Den eftersträvande realismen tar bort en del av spelglädjen. Minns mkt väl när man spelat de gamla spelen eller andra FPS där man iaf ser vilka man springer bakom osv. Känns nu som man springer runt bland en massa botar och jag har kommit på mig själv säga "Är det där du?" till min kompis ett antal ggr.

Men vi får se om jag köper det, just nu är det NJAEE.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Öhm, har man ens squad order? Fick nyligen poäng för att ha följt order om att förstöra en m-com station och det är första gången jag tänkt på det. Jag ser aldrig att jag har några speciella order. Funkar det så pissigt som i BC2 möjligtvis?

Om du är squad leader så kan du trycka på 'q' när du siktar på en fiende, objective, vehicle etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Fan vilken tråkig attityd du hade då.

Tråkig attityd? Nej, jag säger bara vad som troligtvis kommer att ske, given Dice's history. Dice har ju släppt buggiga spel tidigare som aldrig riktigt fixas.

Skrivet av DarKzY:

Jag tror att DICE kommer att hinna fixa de allra flesta buggarna innan release.

Jag tror att jag kommer att vinna en miljon på lotto. Se så positiv jag är!

Jaså... "de allra flesta buggarna" heter det nu...

Skrivet av DarKzY:

Sedan skadar inte en patch SÄLLAN.

...

Skrivet av DarKzY:

Men 1 patch efter ett några månader som är STOR.

Ja, att lira med buggar i flera månader är något som vi alla längtar efter. Vem vill ha en kontinuerlig ström av patchar som förbättrar spelupplevelsen? Not me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

;11426723']Är det bara jag eller droppar INGEN ammo eller använder defilbrator? Vet folk inte att de har andra saker än primary vapen och granater O_o

Gör mitt bästa, har 10 st medical ribbons hittills!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

Jag vet inte vad jag ska tycka. Ganska kul men saker behövs fixas för att jag ska köpa och ha roligt.

1. Den webbaserade tjänsten är helt buggad (suger), har inte kunnat joina ett spel en enda gång med min polare. Vi får istället joina själva servern och hoppas att vi kommer i samma squad. Små andra buggar som dyker upp lite när de känner för det.
2. Squadsen kan man inte välja mellan utan man blir tilldelad en. WTF? Om jag vill lira med mina vänner om jag nu skulle ha joinat efter, hur fan gör man då?
3. Den eftersträvande realismen tar bort en del av spelglädjen. Minns mkt väl när man spelat de gamla spelen eller andra FPS där man iaf ser vilka man springer bakom osv. Känns nu som man springer runt bland en massa botar och jag har kommit på mig själv säga "Är det där du?" till min kompis ett antal ggr.

Men vi får se om jag köper det, just nu är det NJAEE.

Lite 1, 2 och stor del av punkt 3: Det är inte implementerat till fullo. Då det är beta. Tillämpningen av Squad-funktioner verkar dock alltjämnt kontroversiellt efter ett uttalande på twitter om att det kommer skötas via battlelog (utesluter det manageability in-game så suger det onekligen). Kan som sagt vara ett missförstånd eller nått, har ju inte varit någon riktig utförlig information om detta. Men att det skulle vara som det är nu.. den 27e? Icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Mmm. För betan är ju minst ett halvår gammal. Mmm, sure! Du menar alltså att Dice släppte en beta som är så gammal att det vi får uppleva inte på långa vägar stämmer överens med den färdiga produkten? Så meningen med betan är då... ööhh... ja, vad? Att vi ska lira en gammal beta och rapportera buggar de redan vet om och fixat? Att de vill se hur servrarna klarar av anstormningen av personer som lirar en föråldrad beta?

Inse sanningen: de kommer inte att fixa alla buggar innan release, det kan du glömma. Spelet kommer istället att patchas lite då och då under de kommande 18 månaderna, och då snackar vi inte en patch i veckan, inte ens en per månad.

Påstår du att BF3s recoil är hög?

Kan hålla med, spelade BETAN när den släpptes, första 15min så insåg jag ganska snabbt att det var ett riktigt dålig BETA, ville ändå ge spelet mer tid för att se om det hade något att bjuda , till min förvåning så blev det bara sämre o sämre . "BETAN" är så kass att det är pinsamt... Jag tror inte heller dom kommer fixa det, för övrigt är det jag som är trådskaparen på
BRA eller ANUS ..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Kan hålla med, spelade BETAN när den släpptes och lirade först 15min och insåg ganska snabbt att det var ett riktigt dålig BETA, ville ändå ge spelet mer tid för att se om det hade något att bjuda på, till min förvåning så blev det bara sämre o sämre . "BETAN" är så kass att det är pinsamt... Jag tror inte heller dom kommer fixa det, för övrigt är det jag som är trådskaparen på
BRA eller ANUS ..

Enda vitsen med betas är att hjälpa företaget att hitta buggar etc.
Så testa på och spamma feedback till dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Testade lite grann, var tillräckligt för att avboka min förhandsorder. Jag kanske bara börjar bli för gammal för att spela :/ Men det där spelet föll mig inte alls i smaken, visst snyggt och så men kändes som man satt och spelade ett konsollspel, ska låta spelet mogna lite ett tag få se vad det blir, första intrycket är då iaf att jag fortsätter köra bf2 lite då och då istället.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruhler:

Testade lite grann, var tillräckligt för att avboka min förhandsorder. Jag kanske bara börjar bli för gammal för att spela :/ Men det där spelet föll mig inte alls i smaken, visst snyggt och så men kändes som man satt och spelade ett konsollspel, ska låta spelet mogna lite ett tag få se vad det blir, första intrycket är då iaf att jag fortsätter köra bf2 lite då och då istället.

Konsollspel?

Permalänk
Medlem

Fixar de inte så att man kan hantera squads själv så måste de vara helt blåsta... På förhandssnacket till detta spel så skulle detta bli en riktig uppföljare på BF2.

Ju mer man fått reda på så verkar det snarare vara så att de istället vill bli COD. Bara en sån sak att köra Rush på betan!?!

Det är ju Conquest med fordon som gjort BFserien till vad den är. Känns mer och mer som de pissar på alla som spelat de gamla spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Spela inte betan då?

Jag önskar verkligen att jag hade slutat spela betan innan jag började spela. På så vis hade jag sluppit alla buggar. Du är ett riktigt snille, du får säkert motta ett Nobelpris inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

ARGRRRR JAG LACKAR!!!! Hade 40 - 2 i stats, över 7500 poäng så DCar det!!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pg_ice:

skillnaden på bilderna där är mer gräs på high
kolla på marken en bit bort så ser du att den är helt platt jämfört med High som har gräs.
så man kan väl mer kalla det en drawing distance inställning.

sjukt att lite gräs snor halva FPSen
det där borde gå att optimera

Edit: skuggorna på high är även mer detaljerade
en flat skugga på low medans high verkar ha skuggor för vart enda löv på trädet
så inte undra på att FPSen halveras

Du kanske skulle läsa vad jag skrev i inlägget och inte bara kolla på bilderna.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Riktiga BF Pros lirar allt på LOW när det är viktiga matcher Man ser bättre genom terrängen då
(Förutom view distance o sånt här då)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

ARGRRRR JAG LACKAR!!!! Hade 40 - 2 i stats, över 7500 poäng så DCar det!!

Beta? Samt det kommer wipas.

Men bra omgång.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Inte roligt att man förlorar fast man precis tagit båda objectives bara för att man får slut på tickets. Det borde fixas på något sätt.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Kommer att kännas riktigt tungt när alla stats tas bort när betan är slut, samtidigt som det kommer gå riktigt fort att ta sig upp igen då det kommer bli snuskigt mycket roligare.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av alindvall:

Kommer att kännas riktigt tungt när alla stats tas bort när betan är slut, samtidigt som det kommer gå riktigt fort att ta sig upp igen då det kommer bli snuskigt mycket roligare.

De kör troligtvis andra ratios i slutgiltiga versionen än i betan så huruvida det kommer gå riktigt fort eller inte är lite oklart

Citat:

According to the latest Battleblog entry, the game will yield an enormous breadth of goods that will basically keep you busy for years.

http://www.qj.net/pc-gaming/news/battlefield-3-unlocks-and-re...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av DarKzY:

ARGRRRR JAG LACKAR!!!! Hade 40 - 2 i stats, över 7500 poäng så DCar det!!

I feel the pain too;)
Har haft lite mer än 12k xp och så DCar det just när matchen tar slut.Tror inte jag har varit så här arg på en DC i cod:)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |