Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

Folket som piratkopierar eller är medlem, eller som faktiskt letar på BF3 på nätet av mindre olagliga hade redan vetat att detta är ute, detta är faktiskt en gammal nyhet, då det har vart ute i 1-2 dagar på nätet.

Att SweClockers skriver en nyhet om detta spelar mindre roll faktiskt, FZ (som har slängt nyheten åt skogen) och Feber skrev redan om detta tidigare.

Permalänk
Medlem

Om det nu inte finns nåt crack till spelet så går det ju inte spela ens singleplayer och då spelar det väl ingen roll om folk sitter och tankar ner det. Jag skulle tycka det är dubbelt värre att sitta med en piratkopia som inte går använda och som dessutom riskerar att banna ens konto om den gick använda, än att sitta utan och vänta och tråna tills releasedatumet.

Att kalla denna nyhetsrapportering för medhjälp till piratkopiering som vissa har gjort tycker jag däremot är patetiskt...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Det är ju multiplayer man vill ha battlefield 3 för! Detta gör nog ingen större skada.

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Ni bör inte skriva en nyhet om detta, av naturliga skäl.

Skrivet av SuperSverker:

Dumt att skriva nyhet om detta!
Att sprida det är bara dumt!

Fel! Givetvis så skall man skriva om sådant elände. Att tysta ner en dumhet gör inte saken bättre. De som till varje pris vill piratkopiera kommer att hitta dem ändå. Bättre att disskutera och låta folk förstå att det inte är ok att piratkopiera! Hela grejen med BF3 är att det är ett fantastiskt nät spel. Att man försöker stoppa folk att använde piratkopior över nätspel är ok. Och glöm aldrig att sanningen är alltid bättre i det långa loppet!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Det är ju flerspelarläget som är intressant och roligt, kampanjen kommer jag nog inte ens testa. Jag kan ha förståelse för de som hackar och får en kick och för de fattiga som drar nytta av detta men jag kommer som tidigare givetvis även köpa detta lir. Hoppas bara lanseringen går bättre än problemen vi fick genomlida med senaste versionen av bad company.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

För att de måste pressa tillräckligt många skivor för att kunna bemöta efterfrågan, vad ger en lansering om det inte finns skivor i butik?

Går väl lika bra att även sälja det digitalt med? Borde ju räcka med att samla allt på Steam.

Permalänk
Inaktiv

Vem bryr sig om fler tankar ner? Är inte MP läget där alla fanatiker vill åt hur som helst? Skit samma. Det är EA de är svin och förtjänar allt vad de får.
Inte att det kommer spela någon roll då det finns tillräckligt många som kommer köpa hur som helst.

Permalänk
Medlem

Jag ser det lite som gratis reklam. Det går ändå bara spela SP (vem fan vill endast lira sp i bf3!?) och de som tankar det lär bland annat vara personer som i annat fall kanske inte köpt spelet.

ex. en person som inte alls har koll på bf3 ser att det ligger på top 100 listan på random torrent tracker och tankar det för att testa. När han lirat klart SP inser han hur jävla maffigt spelet var och kilar ner till webhallen och köper det för att kunna lira online.

Finns säkert de som tankar det och sedan inte köper det då dom bara vill åt SP också men jag har svårt att tro att det kan vara nåt större antal.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Bry? Finns ju ingen crack ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Går väl lika bra att även sälja det digitalt med? Borde ju räcka med att samla allt på Steam.

Säljs redan digitalt via Origin. Kommer troligtvis även till Steam närmre release spekuleras det kring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

reklam i spelet

Källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

En till Call Of Duty skadad person

Så bara för att jag inte är villig att sälja min förstfödde till John Riccitiello så är jag "Call of Duty-skadad", vad det än nu betyder?
Sluta tramsa.

Det är snarare EA som lider av Activisions influens i designen av Battlefield 3 för att närma sig Call of Duty allt mer.
Men jag vet inte, det kanske är hädelse att ens tala sådan sanning.

Skrivet av sirnicke:

Källa på det?

Det var reklam både i Battlefield 2142, Bad Company och Bad Company 2. Hela anledningen varför du ser så många plakat och liknande i spelet är just för att EA ska kunna sälja reklamplats. Speciellt nu i samband med Origin där man använder programmet för att spionera på vad kunderna sysslar med så man kan sälja så riktad reklam som möjligt.

Permalänk
Medlem

Leave Battlefield alone!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Så bara för att jag inte är villig att sälja min förstfödde till John Riccitiello så är jag "Call of Duty-skadad", vad det än nu betyder?
Sluta tramsa.

Det är snarare EA som lider av Activisions influens i designen av Battlefield 3 för att närma sig Call of Duty allt mer.
Men jag vet inte, det kanske är hädelse att ens tala sådan sanning.

På vilket sätt är det likt CoD överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Själv tycker jag inte om artikeln och det kommer få många medlemmar att söka efter den läckta versionen, vilket i min uppfattning är hjälp till olaglig fildelning.

Swec's chefredaktor bannlyst för regelbrott, wouldn't that be a sight!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Samtidigt varnas det för att EA kan logga försök att komma åt servarna och straffa pirater genom att stänga av deras användarkonton från speltjänsten Origin.

Tror nog inte piraterna bryr sig något speciellt om det.

För övrigt så fungerar både SP och MP i piratversionen. Är dock inget fan av Battlefieldserien själv, så det här skulle jag INTE ladda ned.

Permalänk
Skrivet av lilobilo:

Illa men sånt som händer. Vill man dock lira mp och stödjer dice för sitt hårda arbete med battlefield-serien så kan man ju knappast bry sig mindre. Ses torsdagen den 27e kl 00.30 på webhallens servrar

Vill du stödja DICE så ska du donera pengar och inte köpa deras spel, pengarna går till förläggarna och butikerna.

Fattar inte vad ni gnäller över, de som hade tänkt köpa spelet kommer fortfarande köpa det, Dice och EA kommer också dra in massiva belopp och massiva vinster, majoriteten av de som laddar ner hade inte heller köpt det.

Spel, film och musikbranchen har gått som raketer sen Kazaa och DC++ kom igång, det finns inga argument mot det, sluta whina och dra och köp erat spel om 10 dagar och få hela upplevelsen.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att bli så upprörda över det här bara flr att det är bf. Samma sak händer med alla spel. Jag hade kompisar som spelade crysis2 sp en vecka innan release..

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd

vad säger lagarna?
jag har förbokat BF3 och kommer att betala för det när det kommer.
kan jag testa en utvärderingsverision innan release?
lagligt eller inte?

håller med samtliga
det är Multi man vill åt i BF3 och då får man gott vänta

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Inaktiv

Om folk laddar ner och spelar spelet nu eller efter att spelet släppts, vad är skillnaden?
Jag kommer helt klart att testa det, självklart kommer jag att köpa spelet också.

Permalänk
Medlem

Köp spelet. Bättre att sponsra DICE med lite pengar för spelet. Så de kan utveklas och göra mer enastående spel i framtiden, och få lite mer motivation att fixa alla klagomål de har fått under Betan av BF3 genom patcher som de ej hunnit fixa till releasen så snabbt som möjligt och utveckla spelet vidare.

Permalänk
Medlem

Just nu finns det inte ett enda klipp med spel uppe, så det finns ingen fungerande crack än.

Så fort det finns, då kommer det finnas streams och en uppsjö av klipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

På vilket sätt är det likt CoD överhuvudtaget?

Operation Metro. Jag behöver inte säga mer.

Permalänk

hahah vilket straff "inte ha tillgång till origin" tror knappast någon bryr sig de lär väl bara köra mw3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Operation Metro. Jag behöver inte säga mer.

Det är mer likt Bad Company 2 än CoD. Du har inte spelat Caspian Border märker jag.

Permalänk
Medlem

Deras sätt att kräva internet support och stöd via webbläsare för att starta spelet.. Är inte direkt något större hinder.. Spel går att manipulera bra mycket mer än att de ska vara ett hinder. Tror nästan de systemet dom har satt upp nu för att "skydda sig" har gjort de ännu lättare att komma förbi kopieringsskyddet.. Men va vet jag, ja är ju bara elektriker

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Själv tycker jag inte om artikeln och det kommer få många medlemmar att söka efter den läckta versionen, vilket i min uppfattning är hjälp till olaglig fildelning.

Ge inga tips om snabba bilar, eller båten med den fräna 60Hk utombordaren eller ska vi gå så långt att även rekommendation om däck anpassade för högre farter är medhjälp till brott?

Det var just detta som PiratPartiet samt ThePirateBay slogs för, folk med idealistiska åsikter som inte fungerar i verklighet.
Ska en sak gälla för nån så ska koncept gälla för allt å alla.

Sen kan vi dra quote på folk från en tracker ang denna release

Citat:

Added by <NAME1>, x hours ago
I have preordered and already payed for the game via origin, I mainly want it for the awesome MP. I would love to get through the SP before the actual release so I can go for the online part as soon as the servers open.

Citat:

Added by <NAME2>, x hours ago
this is worth buying , i preorded limited edition , cant w8 for 28

Att detta ska skade DICE/EA är ren lögn, detta spel ligger all fokus på multiplayer.
Visst jag köper att det är fult å olagligt, men just denna som ex så kan man faktiskt vara så skeptiska å säga att det kan vara DICE/EA som själva "läckt" ut för å skapa mer PR.

Alla som köper spelet gör det för MP, om nån promille (0.00x%) nyttjar detta för SP så är det knappast en penga förlust då denna mini minoritet liks ändå inte hade köpt spelet, samt dom som spelar SP kunna ge mer rekommendationer till kompisar etc.

Dock så har jag inte sett nån crack (har då inte ens sökt för den delen heller, vill ha orginalet).

BF3 har verkligen PR från alla håll nu!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

BTW så kommer man inte kunna undvika det här ändå. Folk kommer koda om halva spelet för att ta sig förbi origins så att man kan starta spelet från någon annan sida eller välja server inne i spelet. Har hänt förut och kommer hända igen.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Deras sätt att kräva internet support och stöd via webbläsare för att starta spelet.. Är inte direkt något större hinder.. Spel går att manipulera bra mycket mer än att de ska vara ett hinder. Tror nästan de systemet dom har satt upp nu för att "skydda sig" har gjort de ännu lättare att komma förbi kopieringsskyddet.. Men va vet jag, ja är ju bara elektriker

Som vanligt så trasslar alla dessa div. skydd till det för alla som köper produkten, medan de som väljer att ladda ner material kan köra på som vanligt. Samma sak med filmer.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

vem bryr sig om singelkampanjen ändå? kanske kan komma några intressanta benchmarks ur detta, frågan är hur man simulerar ett 64-spelarsgame

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2