Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk

jag tro det hära är första gågnen jag blir riktigt förbannad!. jag har alltid varit en sån där mupp som är jävligt snål av mig. att inte köpa orginalet uttan att ladda ner crakade spel eller nån dvdrip av någe de slag. hadde nog brytt mig mindre om BF 3 kom ut crackade efter typ 1vecka efter lansering. men int då före när det är miljontals games som vill ha det!. aja jag ha då sakt mitt. nu ska jag spela lite black ops som är faktiskt köpt cya

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

Läste att det ändå inte gick spela, sen är det multiplayern som är viktigast också.

Permalänk
Medlem

Eftersom det nu är så att alla vill köra multiplayern bara, så spelar det väl ingen roll om någon laddar ner det via xxx eftersom det endast går att spela single player då, när någon gör en crack dvs.

Klart att ladda upp det är en förteelse, om jag nu måste skriva det, eftersom distributörerna most likely har skrivit kontrakt för att få sälja det.

Men 95% av de som laddar ner det nu kommer ju garanterat att köpa det, om de inte redan har köpt det, så jag tvivlar på att DICE eller EA, om nån nu bryr sig om EA, förlorar mycket på det

Permalänk
Medlem

Haha visar hur korkade EA är som vanligt.

EA: Jag vet vi spärrar alla som piratar vårt spel och bara kan testa det i singel player i piratverren briljant då kommer inget att ta ned pirat versionen.

HaHa lr inte det enda som händer är att folk som testar och gillar det dom testar och som sedan vill köpa det för att spela multiplayer inte kommer att kunna köpa det på origin lr så köper dom det och är spärrade så då häver dom köpet gg EA.
Snyggt att hjälpa till att döda spelet

Tror det är rätt många som drar hem det för att testa på hur det flyter eftersom det är ganska krävande och riktiga verren är helt anna kod än betan.
Vilket bara är bra för då är det inte en massa som köper det och har för dålig pc så dom blir sur och skriver skit , detta ger bara dålig pr.
Medans dom som testar och det flyter för och som gillar det snackar om det vilket ger bra pr.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk

Har läst igenom nästan alla inlägg bara för att jag blev så intresserad av hur hypade folk verkligen är över BF3, nu vet jag att det är ett efterlängtat spel överlag men ibland undrar jag nästan om det borde öppnas nån slags church of DICE i Sverige.

Permalänk
Medlem

väntat, synd

har redan bokat och betalat mitt ex på D2D, väntar på Preload den 21:a

ingen idé att pirata (inte för att jag skulle gjort det oavsett vad - har lagt av med det sedan 2008) men man kan lika gärna vänta på releasedagen. Day-1 patchar och nya grafikdrivisar brukar vara najs

Permalänk

Finns det gameplay någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Otter:

Finns det gameplay någonstans?

Ingen fungerande crack, inget gameplay.

Snart nog.

Permalänk
Medlem

asså sånna människor som vill vara ärliga och vänta tills spelet släpps och sen spela det... ingen förbjuder er att tanka den läckta versionen och lira SP, riktigt onödigt att gråta om det här att alla andra får spela etc.
läckt? deal with it

Permalänk
Medlem

Varför all denna hype runt pirater vid BF3?
Visst tråkigt och så (särskilt 10 dar innan) men alla företag förlorar ju när deras material kopieras?
Det är väl värre om ett mindre bolag med endast några få titlar börjar kopieras?

Permalänk
Medlem

Sweclockers gör reklam för piratkopiering......inte så bra?

Permalänk
Skrivet av Merkill:

Haha visar hur korkade EA är som vanligt.
EA: Jag vet vi spärrar alla som piratar vårt spel och bara kan testa det i singel player i piratverren briljant då kommer inget att ta ned pirat versionen.

nu vet jag inte om du och alla har läst alla inlägg i denna tråd, men när jag började läsa så såg jag på s 1 att någon sade att det krävs origin även för single player, om det är sant vet jag ej, och sedan om origin klienten tar kontakt med ea fast man vill köra sp vet jag ej...men om man nu inte kör ip-blockerare och sånt, är det inte bara att dra ut nätverkssladden ut ur datorn?...funkar det inte så funkar det inte... att ea går ut med info hur man motarbetar sånt kan ju tyckas dumt...en å andra sidor, så måste de visa vad de gör för att motverka piratkopiering...

på en annan punkt...helt orelevant....jag är gammal till åren..men fasen ta dem som lirar spelet den 27 mitt i natten och rankar upp till level 25 eller nåt innan jag får testa...jag har skitproblem som det är i alla spel, men mest i bf då jag kör det mest...vill inte bli dödad av en 13-åring i helikopter som cirklar runt så fort jag loggar in...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ge inga tips om snabba bilar, eller båten med den fräna 60Hk utombordaren eller ska vi gå så långt att även rekommendation om däck anpassade för högre farter är medhjälp till brott?

Det var just detta som PiratPartiet samt ThePirateBay slogs för, folk med idealistiska åsikter som inte fungerar i verklighet.
Ska en sak gälla för nån så ska koncept gälla för allt å alla.

Sen kan vi dra quote på folk från en tracker ang denna release

Att detta ska skade DICE/EA är ren lögn, detta spel ligger all fokus på multiplayer.
Visst jag köper att det är fult å olagligt, men just denna som ex så kan man faktiskt vara så skeptiska å säga att det kan vara DICE/EA som själva "läckt" ut för å skapa mer PR.

Alla som köper spelet gör det för MP, om nån promille (0.00x%) nyttjar detta för SP så är det knappast en penga förlust då denna mini minoritet liks ändå inte hade köpt spelet, samt dom som spelar SP kunna ge mer rekommendationer till kompisar etc.

Dock så har jag inte sett nån crack (har då inte ens sökt för den delen heller, vill ha orginalet).

BF3 har verkligen PR från alla håll nu!

Håller med.

Först och främst blandar en stor del av de som postar ihopp piratkopiering med fildelning dess ord är INTE synonymer. För att piratkopiera måste man ha för avsikt att tjäna pengar på det dvs sälja det på något sätt.

Läste om något no-name spel som experimenterat med DRM de kom fram till att ungefär var tusende blockad delning ledde till ett köp och att nånstans mellan 1/10 och 1/100 delning ledde till köp. Om vi tar minecraft t.ex. det fildelas som skam det enda som krävs för att få spela singleplayer är att någon med ett riktigt konto loggat in på din dator eller kopiera filerna som skapas då. Alltså om jag loggar in hemma hos en kompis kan han spela på vilket konto som helst på den datorn. Och minecraft säljer som smör i solsken (inte för att den metaforen känns vettig, vem köper smör om det är varmt, men jag tror ni förstår).

Så visst gnäll men:
1. detta är bara spelets filer och ingen crack (vad jag läst i tråden) så det är ingen som spelar än
2. även om de får igång en crack leder det med högsta sannolikhet till fler sails. (om de inte sett till att fucka upp allt inför release så folk hatar det)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag tror INTE Dice eller EA kommer förlora några större slantar på det här.
Den stora delen i BF3 är ju ONLINE och den delen måste du betala för om du vill spela
hur du än vrider o vänder på det.

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sweclockers gör reklam för piratkopiering......inte så bra?

Gör Aftonbladet och andra nyhetsmedier reklam för bland annat mord och pedofili?

Permalänk
Medlem

Det rör sig förmodligen om en läckt pre-download och det är något som vi alla kommer kunna ladda ner nu på fredag. Det är inte något som kommer bli crackat förens spelet släpps då det saknas viktiga filer, och blir det crackat så kommer det vara väldigt ostabilt. Det här hör inte direkt till ovanligheten utan det sker i stort sätt för alla stora spel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

skall inte nämna något här, blev bannad när jag nämnde för mycket om Crysis 2 "snip"

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Folk är väll nyfikna på att testa hur spelet fungerar på deras datorer, inget konstigt med det. De som planerat köpa det innan kommer troligtvis fortfarande köpa spelet.

Permalänk
Medlem

Köper folk fortfarande spel på skiva? Minns inte när jag använde en CD-ROM sist.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

Man väntar till release istället! Piratkopiera gynnar inte Spelbranschen eller Pcgaming för 5 öre!

Dom får skylla sig själv när dom envisas med att släppa spelen flera dagar senare i Europa än i usa.

Men sen tror jag inte EA förlorar nått på det, ingen som har råd att köpa spelet laddar ner det för att spela SP. Se det som en demo gillar dom spelet så köper dom det för det är ju MP som man vill spela.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Som vanligt kan jag tänka mig att alla de som är intresserade av detta spel endera har förbokat det eller så kommer de att skutta iväg till butik och köpa det så fort de kan när det kommer ut. Tvivlar på att en läkt version kan åstadkomma mer än att få flera intresserade av att köpa spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leandr:

Köper folk fortfarande spel på skiva? Minns inte när jag använde en CD-ROM sist.

Självklart. köper helst mina spel på skiva då det ger en känsla av att man verkligen köpt något. Sedan ser det bra ut i hyllan

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

Det är intressant med alla som tycker att SweC inte skall rapportera om piratkopiering. Det är väl bättre att man tar en konstruktiv disskution om problemet och försöker att hitta vettiga lösningar. Alternativ är orginisationer som Copyswede och Antipiratbyrån får sina "lösningar" ut bland media.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Skrivet av Leandr:

Köper folk fortfarande spel på skiva? Minns inte när jag använde en CD-ROM sist.

Själv köper jag alltid skiva.
jag gillar inte att vänta på nedladdningar, då de för mig har en tendens att vara något opålitliga. Sen gillar jag att ha skivan. Det känns bättre;)

Permalänk
Medlem

Finns ju ändå inget crack

Permalänk
Medlem

Undrar hur många av de som redan köpt eller ska köpa spelet som kommer ladda ner det. Många antar jag! Sedan hamnar det i statistiken och utvecklare/utgivare visar upp att si och så många har laddat ner det och hur mycket pengar de förlorat! Tänk på det nästa gång ni läser utgivarnas statistik och klagomål. Det är samma sak med filmer. Förr i tiden spelade man in film på videoband. Nu när det går att ladda ner istället så klagas det på hur många miljarder filmbolagen förlorar och staten försöker sedan skrämma allmänheten genom att låta privata organisationer med filmindustrin bakom sig slå till mot enskilda personer som laddar ner. Ingen tänker på att de som laddar ner filmer skulle förmodligen aldrig köpt de ändå och de som köper ofta laddar sällan ner nåt. Klagandet på piratkopiering samt alla extra inkomster film/musik/spel -branscher drar in pga piratkopiering är det bästa som hänt dessa multimiljard-industrier. Bra produkter säljer medan dåliga produkter kan de ju alltid skylla på piratkopiering nuförtiden samt lägga in diverse kopieringsskit som bara gör det svårare för de som betalar. Sluta behandla era konsumenter som brottslingar så kommer båda parterna vara nöjda och piratkopiering kommer minska automatiskt.

Angående BF3 så har jag förbokat spelet så klart.

Permalänk

FRÅGAN ÄR, HUR VET SWECLOCKERS DETTA?
Någon *host*emil*host* som sitter och googlar "bf3 tpb" hela dagarna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arne-Mohammed:

skall inte nämna något här, blev bannad när jag nämnde för mycket om Crysis 2 "snip"

du har redan nämnt för mycket
tackar för infon!

muhhuhhaaaa

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

FRÅGAN ÄR, HUR VET SWECLOCKERS DETTA?
Någon *host*emil*host* som sitter och googlar "bf3 tpb" hela dagarna?

Jaaa, att andra siter har slängt upp nyheter om detta har väl lite med det att göra? och att det kom ut som hela 10 dagar innan releasen är riktigt tidigt för pc världen just nu.

Att det inte finns varken PS3 eller X360 förbryllar mig, antagligen många andra också.

Permalänk
Medlem

Ajaj å aj, nu fårstår jag lite av deras ilska, om de nu funkar de jag läste vette tusan.
Ska finnas en workaround som dock KRÄVER kontakt med Origin, för att komma förbi tids stämpling (troligast för å tanka ner viktig data som fattas)

Med andra ord så kommer server nätet få smaka på alla "pirat-lobbyister" (kan kalla dom/oss/vi/jag/du/mamma/pappa för det)
Dom försöker sprida ut licens tid för att underlätta för server å så kommer andra aktörer å snor åt sig trafik.

Hmm... ja lite tvetydig blir jag, men tror jag nog sätter min fot på EA´s mark rörande den frågan, dom som har köpt spelet ska givetvis gå före en lobbyist.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.