Fejk Beats By Dre I Sverige?

Permalänk
Medlem

Fejk Beats By Dre I Sverige?

Finns det någon som säljer dem i sverige? De ska tydligen ha i princip samma ljud kvalle som de äkta. de kostar iaf mellan 300-500kr för studio och pro på dhgate (växlat från dollar)

Permalänk
Medlem

såg en på blocket som säljer beats pro för 1.4k de är egentligen fejk men han har inte skrivit något om det

Permalänk
Entusiast

Vad är det för fel med att köpa billiga kopior från Kina på ebay?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad är det för fel med att köpa billiga kopior från Kina på ebay?

Köper helst inte från utlandet D:

Permalänk
Medlem

eller skaffa inte beats bara för att det "är inne" just nu. skaffa hellre ett par bättre hörlurar, för du kommer ångra dig

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

eller skaffa inte beats bara för att det "är inne" just nu. skaffa hellre ett par bättre hörlurar, för du kommer ångra dig

jag har bra hörlurar, men om jag får det för 300kr som man kan få det för om man köper det från usa så spelar det roll liksom det är ingen stor förlust om de inte skulle fungera.

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa från utlandet?
Är det utanför EU så lägg på 25% moms och eftersom värdet understiger 1600kr så betalar du ingen tull.
Alltså varan+frakt och sedan 25% moms på det samt 100kr speditionsavgift till Posten.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Varför inte köpa från utlandet?
Är det utanför EU så lägg på 25% moms och eftersom värdet understiger 1600kr så betalar du ingen tull.
Alltså varan+frakt och sedan 25% moms på det samt 100kr speditionsavgift till Posten.

ah ok. trodde att det var tull på allt såg även att det tydligen ska vara fri frakt hela vägen till sverige via nåt företag som heter EMS :S

http://www.dhgate.com/over-ear-beast-studio-by-dr-dre-high-de...
http://www.dhgate.com/beats-pro-power-by-dr-dre-headphones-hi...

Är det någon som vet vem som tillverkar dessa fejk lurar? också synd om dem som köper fejk lurar utan att veta om det :/ är säker på att de flesta på blocket är fejk

Permalänk
Medlem

Beats är ju värdelösa om det jag läst stämmer, ska tydligen vara värt en tiondel av sitt pris som mest...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Beats är ju värdelösa om det jag läst stämmer, ska tydligen vara värt en tiondel av sitt pris som mest...

har också läst det, men för 400kr gör det inte så mycket om de inte uppfyller mina krav.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

har också läst det, men för 400kr gör det inte så mycket om de inte uppfyller mina krav.

Du tror att fejk är lika bra ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Varför köpa nåt som förmodligen är skit överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Du tror att fejk är lika bra ?

haha såklart inte. Men det va en kille från youtube som hade köpt några fejk dre och sa att det lät väldigt bra. så det är inte så farligt att satsa 400kr (om jag skulle få det för det)

Permalänk

jag köpte studio lurarna för 2300kr, sen lämnade jag tillbaks dom, mot bose och 700 spänn i handen. Bättre och billigare än dr dre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför köpa nåt som förmodligen är skit överhuvudtaget?

jag såg på youtube att en snubbe sa att det var väldigt bra ljud kvalle. Sen om det inte stämmer gör det inte så mycket eftersom att det bara är 400kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex Del Piero:

jag köpte studio lurarna för 2300kr, sen lämnade jag tillbaks dom, mot bose och 700 spänn i handen. Bättre och billigare än dr dre.

jag vet att dre inte är de bästa men det är skillnad på 400kr och 2300kr

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Varför inte köpa från utlandet?
Är det utanför EU så lägg på 25% moms och eftersom värdet understiger 1600kr så betalar du ingen tull.
Alltså varan+frakt och sedan 25% moms på det samt 100kr speditionsavgift till Posten.

Du slipper endast tull så länge värdet inte överstiger 1400kr.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Betänk gärna att bedömning av en ljudupplevelse är extremt subjektiv och bara för att någon random youtubedåre tycker att det låter bra innebär inte det att du kommer tycka det. Det finns säkerligen också flera kopior så man kan nog inte vara säker på att man får ett exemplar som är från samma tillverkare som youtubegrabben. Jag är EXTREMT skeptisk men hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av superboss:

Betänk gärna att bedömning av en ljudupplevelse är extremt subjektiv och bara för att någon random youtubedåre tycker att det låter bra innebär inte det att du kommer tycka det. Det finns säkerligen också flera kopior så man kan nog inte vara säker på att man får ett exemplar som är från samma tillverkare som youtubegrabben. Jag är EXTREMT skeptisk men hoppas du blir nöjd!

youtube snubben sa vem han köpte ifrån. så om jag skulle köpa från utlandet så blir det från samma person. Det är en chansning men det gör inte så mycket för 400kr. Ingen som vet var de tillverkas? och hur? hittar inget på google. Alla som säljer från dhgate verkar iaf vara från samma plats

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

youtube snubben sa vem han köpte ifrån. så om jag skulle köpa från utlandet så blir det från samma person. Det är en chansning men det gör inte så mycket för 400kr. Ingen som vet var de tillverkas? och hur? hittar inget på google. Alla som säljer från dhgate verkar iaf vara från samma plats

Tycker det verkar allmänt onödigt. Köp ett par andra hörlurar här i sverige för typ 4-500kr! Säkert bättre ljud... Beats By Dre är jävligt överprisat och tror även att kopierna inte presterar lika bra som "äkta" lurar från dom! Fast jag ska inte säga för mycket...

Mvh Simon Wellander

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Tycker det verkar allmänt onödigt. Köp ett par andra hörlurar här i sverige för typ 4-500kr! Säkert bättre ljud... Beats By Dre är jävligt överprisat!

jag har redan bra lurar från sennheiser. jag bara undrade om det var någon som sålde fejk i sverige som i kina.

Permalänk

Ganska lätt att se att Dr.Dre lurarna är fejk Är dom i en annan färg än röd/start samt vit/svart är dom 100% Fejk.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

jag har redan bra lurar från sennheiser. jag bara undrade om det var någon som sålde fejk i sverige som i kina.

Okej. Dåså Varför ens fundera på fejk beats by dre hörlurar? Bara för att ha eller?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hur indentifierar du dessa Fake Dre's om jag får fråga?

kan du skicka länk till Fake och ett par äkta?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madmoremax:

Ganska lätt att se att Dr.Dre lurarna är fejk Är dom i en annan färg än röd/start samt vit/svart är dom 100% Fejk.

men det finns ju många fejk som är i samma färg. kolla i videon som jag länkar till nico

Skrivet av simonwellander:

Okej. Dåså Varför ens fundera på fejk beats by dre hörlurar? Bara för att ha eller?

ja typ. haha. lura systern så hon blir avundsjuk men jag såg också på utube att de knappt läcker heller så om de är någorlunda bra kan jag använda dem i allmänheten också. De jag har nu läcker tyvärr och jag själv tycker det är jävligt irriterande att lyssna på andras musik, så jag vill inte att andra människor ska behöva lyssna på min.

Skrivet av Nico.v:

Hur indentifierar du dessa Fake Dre's om jag får fråga?

kan du skicka länk till Fake och ett par äkta?

http://www.youtube.com/watch?v=OOes7kuUekc förmodligen den bästa jämförelsen du kan hitta på utube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

men det finns ju många fejk som är i samma färg. kolla i videon som jag länkar till nico

ja typ. haha. lura systern så hon blir avundsjuk men jag såg också på utube att de knappt läcker heller så om de är någorlunda bra kan jag använda dem i allmänheten också. De jag har nu läcker tyvärr och jag själv tycker det är jävligt irriterande att lyssna på andras musik, så jag vill inte att andra människor ska behöva lyssna på min.

http://www.youtube.com/watch?v=OOes7kuUekc förmodligen den bästa jämförelsen du kan hitta på utube

så du ska paya över 400kr på ett par lurar som inte har en bas och låter väldigt PLATT?!
om du vill va en i mängden så varför inte men de är bättre om du då tar isär din sennheiser och kör in dom i beatsen så du ahr sennheiser på insidan men beats på utsidan...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

så du ska paya över 400kr på ett par lurar som inte har en bas och låter väldigt PLATT?!
om du vill va en i mängden så varför inte men de är bättre om du då tar isär din sennheiser och kör in dom i beatsen så du ahr sennheiser på insidan men beats på utsidan...

du lyssnade inte på allt han sa. fejk modellerna skiljer sig från varandra. http://www.youtube.com/watch?v=WVi--IPD3Tc&feature=mh_lolz&li... han säger att det finns mkt bass. sen har jag faktiskt aldrig sett någon med beats lurar.

Permalänk
Entusiast

Fast gillar man designen så är ju 400 kr inte alls farligt för ett par lurar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Permalänk
Medlem

tycker han säger de rätt å lätt den första videon dvs
även fast dem bara kostade 60 dollar så är det inte värt det alls då det som va hela sälj saken med det va ju som han sa den stora feta basen som dunkar på vilken dem inte har alls.
dvs 400kr eller inte han tyckte inte att dem va värt det för det priset utan han sa det själv, får nog bättre ljud från några b pluggar från wallmart

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5