Permalänk
Medlem

Bluescreen när man kör Bf 3

Hej jag har ett riktigt jobbigt problem med min dator. Datorn är ny och har bara använt den i ca 2 veckor. Problemet är att det blir Bluescreen efter några minuter när jag kör Battlefield 3. Jag har hämtat de senaste uppdateringarna till grafikkortet, jag har skannat igenom datorn på saknande/behövande drivrutiner och installerat de.
Jag läste lite på MSI forum (http://forum-en.msi.com/index.php?topic=129806.0). När min dator startar så piper den 1 lång och 3-4 korta, i tråden står det: 1 long, 3 short - Conventional/Extended memory failure , jag tänkte att jag tog med det här eftersom det kanske har något med Bluscreen att göra. Datorn startar precis som vanlig trots pipen.
Jag har ett MSI- N560gtx Ti Twin Frozr 2 grafikkort och ett MSI- P67A-GD65 B3 moderkort.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit
Processor: Intel i7 2600k
Processorkylare: Corsair H60
Moderkort: MSI- P67A-GD65 B3
Minne: 2x 4gb XMS3
Grafikkort: MSI- N560gtx Ti Twin Frozr 2
Hårddisk: WD 1000gb
Nätaggregat: Corsair TX750
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x120mm utblås i lådan
Övriga komponenter: ...
Temperaturer: ...

Jag kopiera Bluescreen felmeddelandet när jag kom in på datorn igen efter Bluescreen/omstart, här har ni det:
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000041790
BCP2: FFFFFA800399C2D0
BCP3: 000000000000FFFF
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\110111-29234-01.dmp
C:\Users\Namn\AppData\Local\Temp\WER-57392-0.sysdata.xml

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt

Säg till ifall jag har glömt ta med något som underlättar att komma på problemet/lösning. Vet att det finns liknande trådar men ingen jag har hittat verkar passa in på mitt problem.

(Tack förhand!)

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Någon som har en idé?

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Det där med pipen händer för min kompis också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Det där med pipen händer för min kompis också.

Okej. Jag kan även tilllägga att jag har testat memtest86 utan några problem.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Är det endast i BF3 det händer? Prova nåt annat spel/program för att utesluta det.
Prova med endast 1 minnessticka i, och byt sedan ut den mot den andra.
Lycka till

Permalänk
Medlem

ladda ner detta program: http://www.resplendence.com/download/whocrashedSetup.exe

sedan installerar du och startar upp, klickar på -> Analyze

sedan postar du vad den sa.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Är det endast i BF3 det händer? Prova nåt annat spel/program för att utesluta det.
Prova med endast 1 minnessticka i, och byt sedan ut den mot den andra.
Lycka till

Nej det blir Bluescreen utan Bf 3 ibland också. Jag kör på dual channel just nu, testade att byta till vanligt utan reslutat. Men ska testa att köra på en som du sa, tack!

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copsi:

ladda ner detta program: http://www.resplendence.com/download/whocrashedSetup.exe

sedan installerar du och startar upp, klickar på -> Analyze

sedan postar du vad den sa.

Här är analysen:

Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 2011-11-02 23:20:52 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x1A (0x41790, 0xFFFFFA80039466E0, 0xFFFF, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

själv kör jag med gigabyte gtx 560 ti OC/SoC i sli, fick blue screen hela tiden tills jag läste att man skulle clocka ner till
~850 Mhz (vissa kör stock Mhz 822). tydligen en bug som gör att man inte kan köra dom med fabriks OC

Visa signatur

Intel i7-12700K + Corsair Hydro X XC7 RGB PRO | Asus STRIX Z690-F Gaming WiFi | 32 GB 5200-DDR5
EVGA RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA | WD_Black SN850 1 TB | Kingston NV1 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiveEYZ:

själv kör jag med gigabyte gtx 560 ti OC/SoC i sli, fick blue screen hela tiden tills jag läste att man skulle clocka ner till
~850 Mhz (vissa kör stock Mhz 822). tydligen en bug som gör att man inte kan köra dom med fabriks OC

Jag har redan testat att sänka den till 840 Mhz med MSI afterburner, hjälpte inte. Men däremot så hjälper det nog för dig att flasha om ditt grafikkort om du vill höja tillbaka Mhz. Min kompis kör på gtx 560 ti OC, han hämta BIOS till sitt grafikkort och flasha om det (http://www.gigabyte.se/support-downloads/download-center.aspx).

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Jag har haft exakt samma problem som du och jag löste det genom att avaktivera det inbyggda realtek ljudkortet i systemhanteraren. Nu funkar bf3 och även bc2 bra utan blåskärmar. Det enda problemet är att jag inte har något ljud. Funderar på att köpa ett externt usb-ljudkort eller kanske ett internt soundblaster.
Om du också använder internt ljudkort så är det ju enkelt att pröva samma sak.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem
Skrivet av harry__:

Jag har redan testat att sänka den till 840 Mhz med MSI afterburner, hjälpte inte. Men däremot så hjälper det nog för dig att flasha om ditt grafikkort om du vill höja tillbaka Mhz. Min kompis kör på gtx 560 ti OC, han hämta BIOS till sitt grafikkort och flasha om det (http://www.gigabyte.se/support-downloads/download-center.aspx).

gjorde det förut idag, nämnde dock inte det då du sa att du hade ett msi kort
ha du testat memtest86+?Memtest86+ Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7)

ot. vad kör din kompis med för mV?

Visa signatur

Intel i7-12700K + Corsair Hydro X XC7 RGB PRO | Asus STRIX Z690-F Gaming WiFi | 32 GB 5200-DDR5
EVGA RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA | WD_Black SN850 1 TB | Kingston NV1 2TB

Permalänk
Skrivet av harry__:

Jag har redan testat att sänka den till 840 Mhz med MSI afterburner, hjälpte inte. Men däremot så hjälper det nog för dig att flasha om ditt grafikkort om du vill höja tillbaka Mhz. Min kompis kör på gtx 560 ti OC, han hämta BIOS till sitt grafikkort och flasha om det (http://www.gigabyte.se/support-downloads/download-center.aspx).

de som e konstigt är att de inte finns nåra bios till GV-N560SO-1GI-950 men till GV-N560OC-1GI.. och de går inte att uppdatera GV-N560SO-1GI-950 med GV-N560OC-1GI biosar har jag märkt flr dom har inte samma ID eller nåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tubi:

Jag har haft exakt samma problem som du och jag löste det genom att avaktivera det inbyggda realtek ljudkortet i systemhanteraren. Nu funkar bf3 och även bc2 bra utan blåskärmar. Det enda problemet är att jag inte har något ljud. Funderar på att köpa ett externt usb-ljudkort eller kanske ett internt soundblaster.
Om du också använder internt ljudkort så är det ju enkelt att pröva samma sak.

Värt ett försök!

Skrivet av FiveEYZ:

gjorde det förut idag, nämnde dock inte det då du sa att du hade ett msi kort
ha du testat memtest86+?Memtest86+ Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7)

ot. vad kör din kompis med för mV?

Jag har kört memtest86 utan några problem (fjärde inlägget). Kan kolla upp det.

Skrivet av sarimner86:

de som e konstigt är att de inte finns nåra bios till GV-N560SO-1GI-950 men till GV-N560OC-1GI.. och de går inte att uppdatera GV-N560SO-1GI-950 med GV-N560OC-1GI biosar har jag märkt flr dom har inte samma ID eller nåt..

Stör mig också på det, fast MSI inte har några BIOS alls

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av harry__:

Någon som har en idé?

Jag har en ide!! varför inte göra en remix på barbra streisand och levels:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exibe:

Jag har en ide!! varför inte göra en remix på barbra streisand och levels:D:D

Seriösa inlägg tack men btw så var det jag som kom på det!

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Skrivet av harry__:

Värt ett försök!

Jag har kört memtest86 utan några problem (fjärde inlägget). Kan kolla upp det.

Stör mig också på det, fast MSI inte har några BIOS alls

Blir också helt galen på Msi som inte kan släppa bios uppdatering till grafikkortet, verkar som om jag och flera har exakt samma problem som Gigabyte 560ti användare... Live update vägrar ju starta också..

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som gjorde det men det funkar helt okej nu, har inte kraschat någon gång (än så länge)! Tror nog att det var att avaktivera det inbyggda ljudkortet som gjorde det (ljudet funkar via headset och högtalarna ändå!).
Dock så har jag fått ett nytt problem nu, jag måste ominstallera Origin efter varje omstart : /. Ska testa att hämta de nya grafikkort drivrutinerna från Nvidia och kolla om det hjälper.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Har haft liknande problem som dig med mina gtx 560 ti sli, det löste jag genom att dra upp volten på korten till 1.1 med afterburner. Du kan alltid pröva det om du vill ha ljud ur högtalarna!