Sweclockers feedback till DICE

Permalänk

vill också lägga till att det är sjukt roligt(not!) att jobba sig fram till colonel 100 från colonel 1 efter rank 45... what the fuck?

va hände med General ranks, tom BC2 hade mer utförligt rank system än detta...

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk

5
hur kan man tycka att mortar är för bra, ärju nästan som att vara sniper, bara att mortar är lättare att upptäcka, bara kolla kartan elr i luften efter röken

dom är inte specielt träfsäkra heller men men

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Skulle vilja tillägga att jag gärna ser en funktion att kunna kasta tillbaka granater som hamnar bredvid en, har inte hittat någon än så länge iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Skulle ju gå att optimera spelet rätt bra så att de flyter bättre, de viktigaste imo! Har man pungat ut över 4000kr på ett grafikkort ska man kunna spela skiten utan grova FPS-drops. Sen är det jobbigt att man inte kan klicka fram menyn (för att t ex byta någon inställning) när man är död.

Tar inte med detta eftersom jag tror att det är saker som dom ändå kommer fixa i sinom tid.

Skrivet av joYchez:

Måste lägga till en till subjektiv åsikt här också:

Själva unlocksystemet blir helt och hållet värdelöst i sig, främst eftersom jag finner M16A3/AK74 väldigt effektiva, och man får inte någon som helst fördel av att ha låst upp x vapen eller x sikte. Det enda du behöver för att göra nytta är en defibrillator(eller stinger som engineer för möjlighet att skjuta ner luftburna fordon om så krävs). Jag själv älskar det gamla hederliga järnsiktet, och finner därför inget nöje i att låsa upp blingblingzoomsiktet nummer 1.

Det som är så tragiskt är att DICE med 95% sannolikhet skiter i oss BF-rävar, som ville ha ett spel som faktiskt är UTVECKLAT i fråga om gameplay sedan (den som DICE säger, riktiga - BF2) föregångaren. Vi kan vänta oss några patcher som löser problem med spelets tekniska funktion, exempelvis spelkrascher eller problem med battlelog. Men de förändringar som gör oss veteraner glada, kommer med högsta sannolikhet aldrig att komma, eftersom de redan har tjänat ofantligt mycket pengar på produkten, och således har de ingen motivation till förändringar. Det verkar som att DICE har satt 99% av sina resurser på att skapa en intressant teknisk miljö (bild/ljud), och lämna resten åt hur det såg ut i konsolskräpet (ja, skräp, BC1/2 hade väldigt lite gemensamt med de riktiga BF-spelen). Problemet är ju att som vi alla vet så överlever inte ett spel på dess estetik. Istället hade vi behövt ett fokus som faktiskt låg på PC och PC-inriktat gameplay. För helvete, en riktig map som man kan ta upp för översikt, möjlighet till att faktiskt SKAPA sin squad, och kartor byggda med battlefields signum i åtanke, CONQUEST.

Bottomline: Detta är tyvärr bara konsolanpassat skräp, som snabbt glöms bort av de som faktiskt bryr sig. Jag trodde faktiskt att DICE insåg vad som gjorde att servrarna i Battlefield 2 fortfarande är fulla idag, men ack så fel jag hade.

Bekräftar härmed min egen besvikelse, och om det finns någon gud, så hoppas jag verkligen att han viskar ett och annat vist ord i DICE-bossarnas öron, och inte gör detta vardagstragglande till något miserabelt och grått, ungefär som hösten i allmänhet.

Jag tror inte dom kommer ändra det här eftersom spelet redan har släppts och folk redan börjat levla, om det visar sig att fler folk vill ha med det i listan så kan jag lägga till det, men då får ni hojta till!

Skrivet av Fusy:

Tack, en som inte fallit för propagandan om att Battlefield är amerikanskt.

Dice är en SVENSK spelstudio.
Dice består främst av ett SVENSKT arbetslag.
Battlefield serien har utvecklats i SVERIGE
Vore det inte lämpligt att lämna feedback på SVENSKA.

Kunde inte låta bli

-.-... jag tror inte det är någon som har missat att DICE är svenskt, grejen är den att jag vet inte vem som kommer få feedbacken samt hur den hanteras, DICE kanske har sitt feedback kontor i thailand med billig arbetskraft, om någon kan fixa mejl till en högt uppsatt person på DICE som är svensk så byter jag språk.

Skrivet av LarsoyH:

Håller med angående alla punkter förutom :

#10, Gillar inte den idén, man får väl använda sina egna ögon och leta fiender runt m-coms / flaggor. Datorn ska inte behöva säga till att det finns en fiende i närheten.

#15, Förstår inte riktigt den då jag själv inte alls gillar att spela engineer, men det får folk som lirar engineer uttala sig om.

Typo i #16 "unavailable" inte "unavaiable"

#36, NEJ! Det är på tok för kort avstånd mellan flaggorna som det är redan nu, ska det vara flera flaggor måste banorna bli större vilket de med högsta sannolikt inte kommer att göras.

#38, Näe, tycker inte alls att support är op om det är vad som menas.

#42, Nej, skulle bli förskräckligt op om man kunde snurra t.ex. en turret 180 grader på en millisekund.

Skulle även vilja tillägga att taket som finns i luften när man flyger är irriterande och borde höjas rejält, går ju knappt att flyga på vissa banor.

Unlocks på fordon bör även tas bort enligt mig.

nr 10. Ok då tar jag bort den punkten
nr 36. Jag ber ju samtidigt om att sprida ut flaggorna
nr 38. Nä det var inte det som menades
nr 42. Jag håller faktiskt med om detta, fast verkar inte som majoriteten gör det

Skrivet av kyro2:

Vore bra om man kunde stänga av chattrutan. Stör mej på detta när jag spelar.

Finns en punkt om att flytta den, tror verkligen inte det skulle bli bra om man kunde disabla den

Skrivet av Ananasen:

Dina stats sparas.. Jag frågade battlefield på twitter och de sa att även om man blir disconnectad mitt under ett game så sparas statsen...

en till punkt..
Scopeglare should be decreased or only occur when the scope is pointed somewhat against the sun.
Alltså att man borde sänka scopeglare (att ha solen i ryggen och få scopeglare är ju ganska konstigt imo).
Alternativt att ha scopeglare om man ligger och siktar mot solen. (Typ op metro, attackers har ju solen mot sig, defenders solen i ryggen).

Angående det osynliga taket och hastigheten på flygplan så håller jag med. Det borde gå att flyga snabbare. Och fordonen till ex, borde gå att se från luften ovaninfrån mycket snabbare. Nu när man åker ned mot marken och ska leta ett mål så hinner man ju knappt ibland se objekten för att låsa något.
Och ja, taket är störande. Men jag kan förstå varför det finns på canals t.ex. Bara för att planet inte ska bli så störande air-to-ground. Då kan jag dock hellre se att man tar bort planet helt från mappen...

Iglas/Stingers. Borde ha kortare räckvidd för att låsa. (Borde vara så att om man ska lyckas låsa ett plan som kommer indykandes, så måste man börja tidigt att sikta in sig. För att sedan låta den låsa när planet har vänt och är påväg upp igen. (Vad är det för räckvidd på dessa atm? Känns som de är lite för långt. När man flyger så känns det ofta som att man är låst hela vägen upp till 600 alt.)

*Bugg*
När jag skulle välja appearence så ser jag hälften av gångerna inte spelarmodellen (Gubben).

Scopeglare och hastighet tillagt, tycker dock att taket är bra så att folk inte flyger på 1000000 meters höjd och pepprar ner på allt som rör sig, men jag lägger till det ändå tills andra börjar säga ifrån

Skrivet av Orgondor:

1.Håller inte med
2.Håller inte med
3.Håller inte med
4.Håller inte med
15.Dom är bra men förslaget tror jag skulle nerfa dom alldeles för hårt... Mindre skada finns det ju perk för och skadan är i min mening inte så extrem mot infanteri. Man dör ju bara av direkta träffar eller väldigt nära om man har full hälsa och inte har perken.
22.När händer detta? Om man hoppar från ganska låga höjder? I så fall håller jag inte med, tycker det är helt rimmligt.
25.Inte provat på Caspian men körde en hel del med den på Metro i betan (även i börja på banan, utomhus), där tyckte jag inte att den var för bra. Gick att använda men vanligt scope var definitivt bättre, vettigt imo.
34.Flugit en del helikopter iaf och är inte helt säker på att jag håller med... Hur menar du med mer manuvrerbar tycker dom är extremt manuvrerbara som dom är, speciellt dom mindre.
35.Håller med, men kan tänka mig att blir svårt att kombinera med den simuleringsmodell dom använder för kulorna i nuläget (traveltime + bullet drop)

nr 1. Majoriteten tycker att flashlights är för jobbiga därför ändrar jag inget på den punkten
nr 2.samma som 1
nr 3.BLOOM, är faktist störande, gör det många gånger svårt att se fiender, jag vill att fler säger till som jag ska ändra den punkten
nr 4. repair toolen gör samarbete mellan tank förare och engineer OP
nr 15. Detta kommer stoppa folk från att spamma sönder på banor som metro, visst jag tycker inte heller det är en bra lösning men det är det ända som kommer få stopp på spammandet.
nr 22. Borttagen
nr 25. prova den på caspian ska du se.
nr 34.Jag tycker också att den är bra men tydligen har den blivit sämre enligt gamla BF2 veteraner.
nr 35. Funkade i BC2

Skrivet av anden12:

RPG/SMAW är inte tänkt som rocket launcher. Ett pansarskott har riktad sprängverkan och inte "splash damage".

Exakt!

Permalänk
Medlem

Ta bort flashlightsen på alla vapen/sikten. Slår nästan sönder tangentbordet varenda gång man blir bländad av nån jävla idiot som springer runt och siktar på sina lagkamrater på operation metro. Fan va sne man blir

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Only 45 points lol

46. Delayd damege reg. needs to be fixed ( beingkilled after getting behind cover)
47. Getting into prone faster
48. Getting out of prone faster
49. Fix aim on T90. (it's off to the left)
50. Blocked by teammates like they all were big enough to weigh 300 pounds
51. get weapon out faster after jumping over obsticles
52. Tiny little obsticles should not block movement
53. More accurate weapons on longer range
54. Mouse sens. should have numbers that shows actual ingame sens.
55. Contrast bar
56. Better optimised maps for better FPS
57. Flying...lol this is so bad that I have no words
58. PLZ keep IR as it is

Permalänk

Jag skulle vilja få möjligheten till att kunna spawna i ett fordon likaväl såsom att spawna i en helicopter när man ska börja en match.
Detta för att hindra att en enstaka person kommer först till fordonet och åker iväg själv till någon flagga så ska man kunna få med sig så många som möjligt.

Skulle även vilja att dem tillägger Rökgranat och flashgranat som ett alternativ till handgranat i egen meny på loadouts.

edit: Tänkte börja spela nu och kom på en till sak, jag skulle vilja kunna stå i kö för att komma in på en server och inte vänta på att det blir 63/64 och sen när jag försöker så blev det upptaget och det står att servern är full. jag står hellre i kö än att sitta och refresha till att det blir 63/64

Kom på mer
Visa signatur

CPU: FX-8350 4.5 Ghz | Mobo: M5A97 R2.0 | Ram Corsair C10 1600 Mhz | Skärm: 1920x1080 27" | SSD: Kingston 120 GB | HDD: WDC 500 GB | GPU: Crossfire 6970 OC | HS: Corsair Vengeance 1500 | Ström: Corsair CX750 | Kylning: Corsair H80i Chassi: Corsair Carbide 330R | OS: Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttepysen:

Jag skulle vilja få möjligheten till att kunna spawna i ett fordon likaväl såsom att spawna i en helicopter när man ska börja en match.
Detta för att hindra att en enstaka person kommer först till fordonet och åker iväg själv till någon flagga så ska man kunna få med sig så många som möjligt.

Skulle även vilja att dem tillägger Rökgranat och flashgranat som ett alternativ till handgranat i egen meny på loadouts.

Detta finns ju redan.....

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Detta finns ju redan.....

Du kan spawna i en helicopter eller ett flygplan.

Men ska du få tag på en bil när en runda startar så får du spawna som infanteri och springa till ett fordon.

Vad menar du redan finns?

Visa signatur

CPU: FX-8350 4.5 Ghz | Mobo: M5A97 R2.0 | Ram Corsair C10 1600 Mhz | Skärm: 1920x1080 27" | SSD: Kingston 120 GB | HDD: WDC 500 GB | GPU: Crossfire 6970 OC | HS: Corsair Vengeance 1500 | Ström: Corsair CX750 | Kylning: Corsair H80i Chassi: Corsair Carbide 330R | OS: Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttepysen:

Du kan spawna i en helicopter eller ett flygplan.

Men ska du få tag på en bil när en runda startar så får du spawna som infanteri och springa till ett fordon.

Vad menar du redan finns?

aha, läste bara spawna i helikopter. My bad!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det tagits upp, men ta bort möjligheten för en support att sitta i sitt lags spawn och bombardera fienden med mortars på kartor där nämnda spawn inte är tillgänglig för motståndarlaget.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Kanske fixa så LMG:s recoilbugg kanske skulle vara bra...(man får noll recoil om man skjuter mer än 5 sec åt gången riktigt störande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Något straff för dom som tar ett fordon och kör iväg när fem andra pers står och väntar

straff för teamkill hade ju suttit bra också.

Tycker inte Mobile-AA'n ska nerfas då den är såpas klen mot AT/Tanks

*edit* Det absolut största jag tycker de ska ändra gameplay är när en lagkamrat står bakom en fiende så det ser ut som han har "lagkamrats-text" ovanför sig. Vet inte hur många gånger jag låtit bli att skjuta "teammates" som sen blåst skallen av mig.

*edit2* Sen vore det ju trevligt med lite fler kameravinklar till fordon.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Möjlighet att ta fram chatten utan att skriva något, kanske redan finns.Upplys mig isf!

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

En bugg jag upptäckt med AN-94 (det gäller säkert andra vapen, men det var med AN-94 jag upptäckte denna bugg); när man spawnar är skottläget inställt på tvåskottsburst. Om man sedermera ändrar till fullauto och dör, varefter man blir revived, så står vapnet på tvåskottsburst igen, inte på fullauto som den var på från början. Det kan vara väldigt störande eftersom att man är säker på att vapnet står på fullauto (och det ska ju göra det egentligen).

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

En bugg jag upptäckt med AN-94 (det gäller säkert andra vapen, men det var med AN-94 jag upptäckte denna bugg); när man spawnar är skottläget inställt på tvåskottsburst. Om man sedermera ändrar till fullauto och dör, varefter man blir revived, så står vapnet på tvåskottsburst igen, inte på fullauto som den var på från början. Det kan vara väldigt störande eftersom att man är säker på att vapnet står på fullauto (och det ska ju göra det egentligen).

2 round burst är default på an-94. Precis som i verkligheten. Förresten det står tillockmed på battlelog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

2 round burst är default på an-94. Precis som i verkligheten. Förresten det står tillockmed på battlelog.

Det är jag fullt medveten om. Du missförstod mig nog. När man spawnar "normalt" står den på tvåskottsburst, precis som det ska vara i verkligheten. Men om man har ändrat till fullauto, och blir dödad, så ändras skottläget automatiskt till tvåskottsburst igen om man blir återupplivad. Vid en återupplivning är ju ammon som den var när man dog, men skottläget är satt till default. Det tycker jag är en bugg i alla fall. Man ska inte behöva ställa om det igen.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

detta händer bara om du hoppar från låga höjder och fäller ut fallskärm, vilket tar tid, så det bör inte ändras ^^

kan lägga till: Man kan inte hoppa över fallna träd, riktigt jobbigt på stadsbanor

http://i.imgur.com/bzYni.jpg

http://i.imgur.com/bzYni.jpg
Den spawnscreenen hade varit bättre

Tycker den spawnscreenen är riktigt bra, otroligt mycket bättre än den som finns nu.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Möjlighet att ta fram chatten utan att skriva något, kanske redan finns.Upplys mig isf!

Håller med!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Raikiri:

Missar jag la märke till iaf.

9. Nej, ganska ofta behöver du kniva personen 2 ggr.

18. Nej, varenda roundbyte får jag byta till den pistol jag hela tiden använder. (den byter till någon annan pistol hela j*vla tiden)

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

nr 1. Majoriteten tycker att flashlights är för jobbiga därför ändrar jag inget på den punkten
nr 2.samma som 1
nr 3.BLOOM, är faktist störande, gör det många gånger svårt att se fiender, jag vill att fler säger till som jag ska ändra den punkten
nr 4. repair toolen gör samarbete mellan tank förare och engineer OP
nr 15. Detta kommer stoppa folk från att spamma sönder på banor som metro, visst jag tycker inte heller det är en bra lösning men det är det ända som kommer få stopp på spammandet.
nr 22. Borttagen
nr 25. prova den på caspian ska du se.
nr 34.Jag tycker också att den är bra men tydligen har den blivit sämre enligt gamla BF2 veteraner.
nr 35. Funkade i BC2

1-3. Jo jag har hört rätt många säga det också så det är väl rimligt att ha det kvar. Men håller fortfarande inte med
4. Har nog inte mött folk som spelar bra med tanks på det sättet men det kan väl säkert stämma.
15. Brukar ju oftast finnas någon annan väg att gå där det inte spammas på samma sätt. Men det är säkert många fler som stör sig på det. Hur som så skulle jag nog hellre se att man gjorde fler banor som passar för 64 spelare. Jag menar conquest på metro med 64 pers är ju rätt retarded tbh, lite bättre med 16 eller 24...
25. Får ta och göra det
34. Ok, var lite för länge sedan jag spelade BF2 för att jag ska kunna jämföra. Det jag minns att jag tyckte var att dom var för easy-mode efter att ha spelat 1942 - Desert Combat. Var lite besviken på att dom inte kraschade direkt om man släppte kontrollerna, utan istället började hovra. Men men ^_^
35. Alright, då jag inte spelade BC2 så har jag inte att tillägga i den frågan då!

Keep up the good work.

Permalänk
Medlem

"2.The sun also shines too bright, making it moderately disturbing."

Va fan sluta gnäll o sätt på dej solglasögon -LÖST!

Permalänk
Inaktiv

Det här skulle jag inte förvånas över om det redan tagits upp, men. När man har låst upp M4A1 för ryssar och AKS-74u för jänkarna så använder de samma plats i vapenväljaren. Och om man som jag alltid använder M4A1 så får man automatiskt 74u när man börjar en ny runda som amerikanare och automatiskt M4A1 när man börjar som ryss. Väldigt störande.

Permalänk
Skrivet av anon166922:

Det här skulle jag inte förvånas över om det redan tagits upp, men. När man har låst upp M4A1 för ryssar och AKS-74u för jänkarna så använder de samma plats i vapenväljaren. Och om man som jag alltid använder M4A1 så får man automatiskt 74u när man börjar en ny runda som amerikanare och automatiskt M4A1 när man börjar som ryss. Väldigt störande.

Samma med vissa pistoler. Irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

motion blur

Är det bara jag som uplever att motion blur-effekten beter sig lite konstigt till och från?
jag satt till exempel på en bil vid maskingeväret och när jag siktade i färdriktningen såg den knivskarp ut, men när jag tittade 90 grader åt höger var hela vapnet och stativet sjukt suddigt och smetades ut åt höger (bilen åkte då år vänster ur mitt perspektiv) Det känns som att motion blur offset på nåt sätt är relativt någon annat än min POV

hoppas förövrigt på småfixar som rör menyerna i spelet, squad, chat tillgänglig hela tiden, ändra saker vid killcam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Ta bort flashlightsen på alla vapen/sikten. Slår nästan sönder tangentbordet varenda gång man blir bländad av nån jävla idiot som springer runt och siktar på sina lagkamrater på operation metro. Fan va sne man blir

Så ingen frindly flashlight? ok lägger till det

Skrivet av mattias_gbg:

Only 45 points lol

46. Delayd damege reg. needs to be fixed ( beingkilled after getting behind cover)
47. Getting into prone faster
48. Getting out of prone faster
49. Fix aim on T90. (it's off to the left)
50. Blocked by teammates like they all were big enough to weigh 300 pounds
51. get weapon out faster after jumping over obsticles
52. Tiny little obsticles should not block movement
53. More accurate weapons on longer range
54. Mouse sens. should have numbers that shows actual ingame sens.
55. Contrast bar
56. Better optimised maps for better FPS
57. Flying...lol this is so bad that I have no words
58. PLZ keep IR as it is

46. finns med
47. Vill du att folk ska börja drop shoota eller?
48.okej, tillagt!
49.bugg
50.Kom med en bra lösning så tar jag med punkten
51.Nja, tycker det är bra, du är den första som tycker det, därför tar jag inte med det
52.finns med
53.Tillagt
54.Tillagt
55.tillagt
56.Tar inte med det eftersom det är något dom ändå kommer fixa i sinom tid
57.Hur tror du DICE tänker när dom ser en sån punkt?
58.NEJ! Det är fler som vill ändra på den än dom som inte vill.

Skrivet av puttepysen:

Jag skulle vilja få möjligheten till att kunna spawna i ett fordon likaväl såsom att spawna i en helicopter när man ska börja en match.
Detta för att hindra att en enstaka person kommer först till fordonet och åker iväg själv till någon flagga så ska man kunna få med sig så många som möjligt.

Skulle även vilja att dem tillägger Rökgranat och flashgranat som ett alternativ till handgranat i egen meny på loadouts.

edit: Tänkte börja spela nu och kom på en till sak, jag skulle vilja kunna stå i kö för att komma in på en server och inte vänta på att det blir 63/64 och sen när jag försöker så blev det upptaget och det står att servern är full. jag står hellre i kö än att sitta och refresha till att det blir 63/64

Rök granater finns, flash bangs lägger jag till, samma sak med spawna i fordon.
Jag är rätt säker på att dom innfört kö system

Skrivet av Arginj:

Jag vet inte om det tagits upp, men ta bort möjligheten för en support att sitta i sitt lags spawn och bombardera fienden med mortars på kartor där nämnda spawn inte är tillgänglig för motståndarlaget.

Finns en punkt om att begränsa ammunition till mortar, apropå hur många skott tycker ni mortar ska ha?

Skrivet av pucko97:

Kanske fixa så LMG:s recoilbugg kanske skulle vara bra...(man får noll recoil om man skjuter mer än 5 sec åt gången riktigt störande)

Redigerar punkten om LMG:S då

Skrivet av Kogster:

straff för teamkill hade ju suttit bra också.

Tycker inte Mobile-AA'n ska nerfas då den är såpas klen mot AT/Tanks

*edit* Det absolut största jag tycker de ska ändra gameplay är när en lagkamrat står bakom en fiende så det ser ut som han har "lagkamrats-text" ovanför sig. Vet inte hur många gånger jag låtit bli att skjuta "teammates" som sen blåst skallen av mig.

*edit2* Sen vore det ju trevligt med lite fler kameravinklar till fordon.

Vad tycker du man ska göra åt Lagkamrats problemet?
Det kommer stoppa AA mot inf om man begränsar vinkeln som TOW kan kolla ner.
Straff för tk tror jag beror på servern

Skrivet av Cindori:

Möjlighet att ta fram chatten utan att skriva något, kanske redan finns.Upplys mig isf!

Finns en punkt om att göra det

Skrivet av Arginj:

En bugg jag upptäckt med AN-94 (det gäller säkert andra vapen, men det var med AN-94 jag upptäckte denna bugg); när man spawnar är skottläget inställt på tvåskottsburst. Om man sedermera ändrar till fullauto och dör, varefter man blir revived, så står vapnet på tvåskottsburst igen, inte på fullauto som den var på från början. Det kan vara väldigt störande eftersom att man är säker på att vapnet står på fullauto (och det ska ju göra det egentligen).

Dom kommer nog fixa detta i sinom tid, mer av en bugg än feedback

Skrivet av Finnjaevel:

9. Nej, ganska ofta behöver du kniva personen 2 ggr.

18. Nej, varenda roundbyte får jag byta till den pistol jag hela tiden använder. (den byter till någon annan pistol hela j*vla tiden)

Verkar som det är fler som vill att kniven inte ska vara insta kill än dom som vill, lägger till denna punkten om fler vill att kniven ska vara insta

Skrivet av anon166922:

Det här skulle jag inte förvånas över om det redan tagits upp, men. När man har låst upp M4A1 för ryssar och AKS-74u för jänkarna så använder de samma plats i vapenväljaren. Och om man som jag alltid använder M4A1 så får man automatiskt 74u när man börjar en ny runda som amerikanare och automatiskt M4A1 när man börjar som ryss. Väldigt störande.

Formulera det på engelska så lägger jag till det

Permalänk

Du undrade hur många skott mortars ska ha.

Jag vet inte hur många skott en mortar brukar skjuta men 3-5 borde väll vara en begränsning.
Då tycker ni kanske att det spelar ju ingen roll, då kan ju en snubbe med assualt bara slänga ut en ammobag så kan han skjuta mortar längre.
Men behöver verkligen en ammobag innehålla ammo till mortar?

Sen håller jag inte med om att kniven ska vara instant kill.

Framifrån 2 försök, bakifrån 1 försök.

Däremot så tycker jag att det är lite fel att någon kan komma från sidan på en och bara kniva utan att jag ens skulle kunna försvara mig själv, jag kanske inte hinner att sikta och skjuta för den förbannade animationen. Blir man knivad från sidan eller snett framifrån så tycker jag nästan man skulle få den animation man får när man spelar conquest ibland, att till exempel kunna trycka "space" eller "rightklick" osv inom 1-2 sekunder från att animationen slog igång. Eftersom att jag ändå såg honom men inte han sikta och skjuta för den förbannade animationen.

Visa signatur

CPU: FX-8350 4.5 Ghz | Mobo: M5A97 R2.0 | Ram Corsair C10 1600 Mhz | Skärm: 1920x1080 27" | SSD: Kingston 120 GB | HDD: WDC 500 GB | GPU: Crossfire 6970 OC | HS: Corsair Vengeance 1500 | Ström: Corsair CX750 | Kylning: Corsair H80i Chassi: Corsair Carbide 330R | OS: Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag skulle tycka det vore trevligt om kartorna likadant som i BF2 gick att springa runt och leka på, träna på att flyga tex.

Alltså innan antal spelare för matchstart uppnås. Sedan map reload för alla och countdown till match.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Så ingen frindly flashlight? ok lägger till det
Vad tycker du man ska göra åt Lagkamrats problemet?
Det kommer stoppa AA mot inf om man begränsar vinkeln som TOW kan kolla ner.
Straff för tk tror jag beror på servern

*citatet är nerkortat*

Har aldrig stött på straff för TK.

Skulle ju vara bra om fiender blockar texten, fast de skulle gå att exploita.
Om man bara hade teammates på kartan och 3d kartan under 5-10m

Med tanke på AA'na ser ut så ska de ju vara starka mot ifanteri. Finns ju AT bland infanteri också. Tanks börjar bli riktigt dåliga sen fler och fler låser upp Javelin oc AT messiler på fordon.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Finns en punkt om att begränsa ammunition till mortar, apropå hur många skott tycker ni mortar ska ha?

Det löser dock inte problemet. Två supports kan då sitta i basen där den ena kör mortar och den andra fyller på hans ammunition. I så fall ska inte den ammon gå att fylla på förrän vederbörande dött och spawnat (inte blivit revived).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF