Permalänk

Datorn tappar routern?

Jag har ett problem som kan uppstå tex när jag laddar ner saker eller har väldigt många flikar öppna i firefox men det händer väldigt sällan DÅ. Nu sedan jag börjat spela Battlefield 3 däremot så händer det väldigt väldigt ofta.

Det som händer är att datorn tappar internet och det verkar som att det är routern som felar, allt jag behöver göra är att ta felsök så fixar datorn problemet själv men jag måste ha en permanent lösning så jag är oerhört tacksam om någon kan hjälpa mig.

Jag har Telia 100mbit fiber och en D-link 655 router och har installerat senaste drivrutinerna till den samt återställt alla inställningar utan framgång.

såhär står det efter felsökningen

Nätverksdiagnostik i Windows Information om utgivare

Hittade problem
Standardgateway är inte tillgängligStandardgateway är inte tillgänglig
Standardgateway är en enhet som används för anslutning av ett lokalt nätverk eller en dator till Internet. Standardgateway är vanligtvis ett bredbandsmodem eller en router. Löst
Återställ nätverkskortet Anslutning till lokalt nätverk 2 Slutfört
Undersök problem med routern eller bredbandsmodemet Har inte körts

Hittade problem Identifieringsinformation

6 Standardgateway är inte tillgänglig Löst

Standardgateway är en enhet som används för anslutning av ett lokalt nätverk eller en dator till Internet. Standardgateway är vanligtvis ett bredbandsmodem eller en router.

--------- övrig info

Information om drivrutin för nätverkskortet Anslutning till lokalt nätverk 2:

Beskrivning . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Tillverkare . . . . . . . . . . : Realtek
Leverantör . . . . . . . . . . : Microsoft
Version . . . . . . . . . . . : 7.2.1127.2008
INF-fil . . . . . . . . . : C:\Windows\INF\netrtx64.inf
INF-filens datum . . . . . . . . : den 13 juli 2009 20:37:30
Avsnittsnamn . . . . . . . . . : RTL8168D.ndi
Maskinvaru-ID . . . . . . . . . . : pci\ven_10ec&dev_8168&rev_03
Instansstatusflaggor . . . . . : 0x180200a
Enhetshanterarens statuskod . . : 0
IfType . . . . . . . . . . . . : 6
Fysisk medietyp . . . . . . . . : 14

Permalänk
Medlem

Kolla kablarna mellan dator och router. Troligen glappkontakt eller brott på kabeln.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Borde det inte hålla i sig då? jag menar om kontakten väl försvinner borde den väl inte trollas tillbaks genom en felsökning - varje gång? Men ska kolla ändå

Permalänk

Origin

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Skrivet av KlasXpress:

ja jo iofs det är det största viruset som jag haft i min dator på länge