Permalänk

Inbyggd webcam strular [LG R700]

Halloj!

När jag försöker använda min inbyggda webkamera så blir bilden uppochner
vänd och sen "fadear" bilden ut och blir mer eller mindre svart trots att jag har riktat en lampa i nyllet på mig själv.

Jag har provat att ta bort LG's egna program och tagit ner det nyaste från deras sida. Men när jag startar programmet så låser det sig och vill inte fungera, vilket hände även innan jag installerade programmet.

Datorn är 4 dagar gammal.

I msn så provade jag att "flippa" bilden horisontellt men ingen skillnad.

Svar uppskattas, lösning uppskattas mer

Operativsystemet är windows vista och jag är ganska så grön på det så gärna ingående förklaringar vore bra.
Tack på förhand!

[EDIT] Provade att "flippa" bilden vertikalt och då blev bilden som den skulle. Men ljuset "fadear" fortfarande ut och mitt ansikte blir väldigt mörkt även fast jag har lampan på.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem på min nya Asus F5 med att bilden blev uppochner efter installation av win 7. Tog hem senaste vistadrivarna från asus som avhjälpte problemet. Kolla på hemsidan om du hittar nyare drivisar då det inte är säkert att dom är inkluderade i programvaran för kameran.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddeli
Hade samma problem på min nya Asus F5 med att bilden blev uppochner efter installation av win 7. Tog hem senaste vistadrivarna från asus som avhjälpte problemet. Kolla på hemsidan om du hittar nyare drivisar då det inte är säkert att dom är inkluderade i programvaran för kameran.

Finns inget annat att ladda ner än en komplett zip fil med programmet och drivrutinerna på deras hemsida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superduperkille:

Halloj!

När jag försöker använda min inbyggda webkamera så blir bilden uppochner
vänd och sen "fadear" bilden ut och blir mer eller mindre svart trots att jag har riktat en lampa i nyllet på mig själv.

Jag har provat att ta bort LG's egna program och tagit ner det nyaste från deras sida. Men när jag startar programmet så låser det sig och vill inte fungera, vilket hände även innan jag installerade programmet.

Datorn är 4 dagar gammal.

I msn så provade jag att "flippa" bilden horisontellt men ingen skillnad.

Svar uppskattas, lösning uppskattas mer

Operativsystemet är windows vista och jag är ganska så grön på det så gärna ingående förklaringar vore bra.
Tack på förhand!

[EDIT] Provade att "flippa" bilden vertikalt och då blev bilden som den skulle. Men ljuset "fadear" fortfarande ut och mitt ansikte blir väldigt mörkt även fast jag har lampan på.

Tja jag har samma problem fast utan att ljuset fadar. Har du fått det att funka? Hur "flippade" u bilden i Msn? hittar inget sånt alternativ.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

Tja jag har samma problem fast utan att ljuset fadar. Har du fått det att funka? Hur "flippade" u bilden i Msn? hittar inget sånt alternativ.

Njae, jag bad frugan använda skype istället så funkade camen som den skulle