Antec Performance P280

Permalänk
Medlem

Sweet, nu inväntar jag bara en recension av Cosmos 2 och då får vi se vilken det blir

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Såg grymt ut, men det fanns inga fläktar för insug ?
Lite konstig prioritering av Antec, 3 utsug och 0 insug...

Fronten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Är det bara jag som är tveksam till hårddiskupphängningens inverkan på luftflödet från framkantsmonterade insugsfläktar?

Jo det blir en del men samtidigt så behöver inte slädarna sitta där om man bara har 2 hårddiskar, sätter man en högst upp och en längst ner så inverkar dom minimalt eller kanske satsa på att sätta dom så nära mitten på fläkten som möjligt.

Skrivet av Merkill:

Synd med luftinsug under som drar in en massa ludd från golvet.
Kan man montera nätagget uppochned så det suger in luft från lådan lr måste man då ha ett agg som tar in luften bak ?

Power och reset borde dom klämt in på panelen fram , jag brukar lägga lurarna på datorn och vore taskigt att stänga ned datorn bara för att man råkar komma åt dom.

Jag saknar resorbandsupphängningen dock då den dämpade vibrationer från HDs bättre.

Men det blir nog antec p280 eller fractaldesign R3 när jag bygger ny dator i januari.

Nätdelen tar in luft underifrån och det finns dammfilter, det är ju bättre på detta viset även om man kanske får rengöra filtret ganska ofta beroende på hur man dammsuger i hemmet

Bra video som vanligt, fint chassi från Antec som vanligt Sitter själv på P182an och är nöjd men dom har fixat till allt man stört sig på under åren.

Permalänk
Medlem

Fint chassi men är så löjligt nöjd med mitt p182 så vet inte om jag kommer byta, skulle vara för möjligheten att ha två "fläkttunnlar/vindtunnlar" ist för en samtidigt som man har ett långt grafikkort.

SSD monteringen av i p182 är i.o.f. värdelös så det är skönt att dom löst det på ett bättre sätt i detta chassi.

Permalänk

och nu till tiotusenkronorsfrågan .. rymmer det ett 6990? och framtida 7990?

Permalänk
Medlem

Min enda invändning är dom 2 fläktarna i taket, jag vill inte ha fläktar i taket.
Dels känns det som att ljudet kommer att komma ut för mycket där och dels så blir chassit lite mer svårhanterat, jag tycker om att ha saker ovanpå mitt chassi.

Jag hade hellre sett en FD-lösning där det satt någonting för öppningen där och dom 2 fläktarna satt fram i chassit istället.
Annars såg det kanon ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

och nu till tiotusenkronorsfrågan .. rymmer det ett 6990? och framtida 7990?

Kollade du videon? ^^

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Verkar najs förutom hårddiskbursluftflödet och att det finns fläkthål på toppen. Jakten på det perfekta chassit fortsätter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Kollade du videon? ^^

Indeed. Om korten fortsätter växa mer så är det faktiskt korten det är fel på, inte chassit. 6990 är ju i största laget, ett par centimeter till vore bara dumt.

För övrigt så är det just hårddiskburen jag stör mig en aning på, inte av platsskäl utan för luftflödets skull. Å andra sidan så har min polare ett R3 med två överklockade 6950 och han har inga ljud- eller värmeproblem. Tror att det blir ett köp på det här, mitt CM Centurion 5 känns ju förhistoriskt i jämförelse.

Tackar för ännu en superb recension, Jonas!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att P182 är ganska mycket snyggare än denna lådan.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Ser verkligen fram emot chassit,men kommer det finnas i hel svart?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte planer på att byta min 182a som jag tror det är idag ännu. Jag är ju trots allt fortfarande så nöjd med allt! Jag tyckte då att det var en fröjd att bygga det också då jag tidigare bara använt budgetburkar med skärsår som följd. Så tyst som detta är så kommer jag inte byta förens det ser ut som skit.

MEN man blir ju sugen!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bokenbergen:

Fronten...

Nehe menar du ?
Wtf är det med folk på Sweclocker ibland asså ? Fattar du inte att jag menade de 3 fläktarna som följde med, som alla var utsug.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Kollade du videon? ^^

haha störde mig på att det inte fanns nån video, trots att det såg ut så på framsidan .. ska kolla lite mer,, hur kunde jag missa ;D

Permalänk

Den fjärde kontakten på fläktkontrollern är nog ifall man vill styra cpu-fläkten alt. köra pnp med vatten.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nehe menar du ?
Wtf är det med folk på Sweclocker ibland asså ? Fattar du inte att jag menade de 3 fläktarna som följde med, som alla var utsug.

För du kan ju inte flytta någon av fläktarna om du vill?
De fläktarna som följer med är ändå i regel skit.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Snusfri

Börjar blii dags att pensionera mitt Lian-Li PC7 SC Edition då det är väldigt mycket för trångt för alla mina komponenter och ser ut som ett råttbo

Lutar väldigt mycket åt ett P280, speciellt eftersom jag planerar att köpa ett till 560 Ti samt mer hdds.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

får bli ett sånthär chassi .. dörren på framsidan känns som man kommer bryta den på fyllan .. och dumt med knappen på ovansidan om man välter ett saftglas eller ngt

Permalänk
Avstängd

Är de verkligen så bra luftgenomströmning även fast dörren sitter för?

Permalänk
Rekordmedlem

Vi får vänta på seriösa tester med mätningar, jag tror den här lådan är ett klart steg bakåt, att försämra diskmonteringen och kylningen är inte att förbättra lådan, det är bara att förbilliga den, nu ser det ut som i vilken dussinlåda som helst, vi får vänta på en seriös uppmätning av lådan från silentpcreview, och hoppas de inte förstört för mycket

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

snyggt chassi ,jobbigt med dörr i fronten, mitt xigmatek as-gaard duger för mig

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak som Granter!

Väldigt fin recension där Jonas! Visste att du skulle dra upp att folk jämt säger åt dig att hålla snattran
Tror det blir ett sånt här vid jul nångång

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

får bli ett sånthär chassi .. dörren på framsidan känns som man kommer bryta den på fyllan .. och dumt med knappen på ovansidan om man välter ett saftglas eller ngt

Jag tror att powerknappen är ditt sista problem om du skulle spilla saft på toppen av chassit.

on topic:
Ser att många gnäller lite över hddburen, och jag kan delvis förstå detta - problemet med att vända på buren är ju att kabeldragningen blir helt åt helvete (p180), lösning vore som sagt då att kunna dela buren på mitten ungefär. Frågan är hur det skulle påverka stabiliteten i chassit, byggkvaliteten kanske skulle sjunka något?

Många gnäller lite på utseendet och det går till viss del också att hålla med om, det känns lite för mycket P180 (vilket är meningen), men den designen känns förlegad, speciellt den lite plastiga fronten. Då tycker jag att H2 fronten är betydligt stiligare.

Annars ser det ut som att Antec har gjort ett väldigt fint chassi, men det kommer ju aldrig att bli finare än min lilla Mac Mini

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

Detta är nog första gången som jag har sett Jonas så *Hypad/Upphetsad* över att få bygga i ett chassi

Så detta måste båda gott för Antec.

Permalänk

Kanske dags att byta ut mitt gamla trogna P180, som Jonas nämnde är det ett jäkla meck att fylla vaggorna med diskar när de sitter vända inåt mot grafikkortet.

1200:- är en ganska vänligt pris dessutom om det håller samma kvalitet som P180.

Permalänk
Medlem

Verkar trevligt, blir kanske ett sånt till nästa dator.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Inväntar recension med temperaturer och ljudnivåer.
Hade också tyckt det hade varit trevligt med i alla fall löstagbara HDDburar eller vänta 90 grader, hade varit värt förlusten i kabeldragningen.
Och sen fläktkontrollern reagerade jag också på tyvärr.
Men allt som allt så ser det faktiskt bra ut och det börjar bli dags att satsa på ett riktigt chassi nu.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

runt juletid så kommer man förhoppningsvis införskaffa sig ett av dessa chassin, känner att jag vill göra mig av med mitt 902
kanonbra recension jonas!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Är det bara jag som är tveksam till hårddiskupphängningens inverkan på luftflödet från framkantsmonterade insugsfläktar?

Jag är också väldigt tveksam. liksom Lian Li har man försökt lösa problemet med fler fläktar men på bekostnad av ljudnivå. Tror aldrig detta kan bli lika tyst som P182.

Måste man prompt ha 90 graders vända diskar så kunde det åtminstone vara så smått som möjligt, åt Lanboy Air men ännu mindre så att luftflödet inte hindras.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.