Permalänk
Medlem
Skrivet av Muxfire:

Sjukt irriterande, allting fungerade utmärkt innan patchen men nu kan jag inte komma in i ett enda game. Inte en enda gång har jag kommit in sen jag uppdaterade patchen, försökt ett antal gånger nu.
Får tre olika meddelanden:
-You were disconnected from EA Online.
-Game disconnected: no reply from the server.
-Game could not login to EA Online: server was disconnected.

Någon annan som upplever samma sak!?

Japp, har exakt samma problem, inte nöjd

Visa signatur

Stationär 1: Define R4 | MSI B450 tomahawk max | Corsair CX650M 650W | AMD Ryzen 5 3600 @4.2 MHz (1,35V) | Be Quiet! Pure Rock 2 | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB | Palit GeForce RTX 2060 Super Dual 8GB
Stationär 2: Phanteks Eclipse P300 Glass | Asus B450 prime plus | XFX 550W Core Edition | AMD Ryzen 5 1600 (AF) @4.0 MHz (1,35V) | Deepcool Gammaxx 400 White | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Asus GeForce GTX 1660 Super dual 6GB
Stationär 3: Zalman Neo 7 | Chieftec Super Series 650W | AMD Ryzen 3 3100 | Aerocooler Cylon 4F | Corsair vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Palit GeForce GTX 1650 Super StormX HDMI DP 4GB
Bärbar: HP Elitebook x360 830 G8
HTPC: Asus VivoMini | Intel Core i7 8550U | 8 GB | Intel UHD Graphics 620

Permalänk
Medlem

Haha va i helvete, vågar knappt uppdatera nu bara för det.... Hoppas det är någon form av tillfälligt fel.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Någon som får an error was reported from the EA online?

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

Wow, vilket jävla gnäll det var här inne då? ^^ Så här är det med nya spel grabbar. Själv hade jag inga problem innan patchen och har fortfarande inga problem.

Och ang. gnället om SCAR-H. Ta en funderare.. Ni tror inte nerfen kom bara för att 95% av alla spelare använder just detta vapen? Just pga att det var bäst? (ja, bäst)

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Högerklicka på Battlefield 3 och uppdatera? Står det redan att det är uppdaterat så pröva reparera istället.

Här är mitt problem:

Tack! Det hjälpte!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Wow, vilket jävla gnäll det var här inne då? ^^ Så här är det med nya spel grabbar. Själv hade jag inga problem innan patchen och har fortfarande inga problem.

Och ang. gnället om SCAR-H. Ta en funderare.. Ni tror inte nerfen kom bara för att 95% av alla spelare använder just detta vapen? Just pga att det var bäst? (ja, bäst)

Gnäll och gnäll, vill väl mesta på något sätt kunna spela mitt spel. Anledningen att jag skriver här är för att någon med mer kunskap än mig kan kanske hjälpa mig så jag kan få spela mitt spel. Var inte meningen och gnälla och ber om ursäkt Grumie om du uppfattade det så.

Visa signatur

Stationär 1: Define R4 | MSI B450 tomahawk max | Corsair CX650M 650W | AMD Ryzen 5 3600 @4.2 MHz (1,35V) | Be Quiet! Pure Rock 2 | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB | Palit GeForce RTX 2060 Super Dual 8GB
Stationär 2: Phanteks Eclipse P300 Glass | Asus B450 prime plus | XFX 550W Core Edition | AMD Ryzen 5 1600 (AF) @4.0 MHz (1,35V) | Deepcool Gammaxx 400 White | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Asus GeForce GTX 1660 Super dual 6GB
Stationär 3: Zalman Neo 7 | Chieftec Super Series 650W | AMD Ryzen 3 3100 | Aerocooler Cylon 4F | Corsair vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Palit GeForce GTX 1650 Super StormX HDMI DP 4GB
Bärbar: HP Elitebook x360 830 G8
HTPC: Asus VivoMini | Intel Core i7 8550U | 8 GB | Intel UHD Graphics 620

Permalänk
Skrivet av Muxfire:

Sjukt irriterande, allting fungerade utmärkt innan patchen men nu kan jag inte komma in i ett enda game. Inte en enda gång har jag kommit in sen jag uppdaterade patchen, försökt ett antal gånger nu.
Får tre olika meddelanden:
-You were disconnected from EA Online.
-Game disconnected: no reply from the server.
-Game could not login to EA Online: server was disconnected.

Någon annan som upplever samma sak!?

Jag har exakt samma problem.

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | Moderkort: Asus Sabertooth Z77 | CPU: I5 2500K @ 3,3GHz | Scythe Rasetsu | RAM-minnen: Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | GPU: Asus Radeon EAH6970 DC II/2DI4S/2GD5 2GB | Nätagg: NZXT Hale90 80+ Gold Modular 650W | HDD: Corsair Force 3 Series 120GB, Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB, Western Digital Caviar Green WD20EARS 64 MB 2TB | 3 x ASUS VE248H | Windows 7 Pro. 64bit

Permalänk
Medlem

Fan, crascher har återkommit efter patchen. Nu låser sig hela spelet igen efter en stunds spelande och hela datorn måste startas om. Hade problemet förut med tills Nvidia släppte nya dirvrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birre:

Gnäll och gnäll, vill väl mesta på något sätt kunna spela mitt spel. Anledningen att jag skriver här är för att någon med mer kunskap än mig kan kanske hjälpa mig så jag kan få spela mitt spel. Var inte meningen och gnälla och ber om ursäkt Grumie om du uppfattade det så.

Var inte riktat till en individ utan till en grupp. Du behöver absolut inte känna dig träffad och du har ingen som helst anledning till att be om ursäkt. =P

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Gud vilken fail, vågar knappt installera efter alla kommentarer här. Men antar att man inte har nått val. Kommer bli lack om det fungerar sämre efter patchen än innan. Borde fan ringa Konsumentverket å fråga dom om ett företag får ta betalt för en produkt som inte fungerar.

Skulle du ringa konsumentverket om du bygger en dålig fågelholk med din Biltema-hammare?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Hehe lite kul att dom släpper en "uppdatering" som får spelet att inte funka alls. Tummen upp på den uppdateringen.. Undra om dom ens provade skiten själva innan dom skicka ut den?

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem

Hade en del kraschar innan patchen men nu blev det bara löjligt. Kan ta tre till fyra försök innan jag kommer in på en server.
Sen det här med att man inte ska spawna nära en fiende, kanske funkar men det spelar ingen roll när man spawnar mitt på öppet fält bredvid flaggan så alla ser dig direkt...

Borde ha väntat ett tag med att köpa detta spel, känns som att jag mer och mer tappar lusten. Mer sugen på att installera BF2 igen, dock lär det väl inte finnas några servrar kvar.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

nån mer än jag som fick sämre fps efter patchen ?

Permalänk
Avstängd

Nu har inte jag haft några större problem vare sig före eller efter denna patch men det ser ju ut som dom försöker patcha bort PC användarna. blir ju enklare för dom att göra BF4 då.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

För mig fungerade det utmärkt både innan och efter patchen.

Underbart spel detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muxfire:

Sjukt irriterande, allting fungerade utmärkt innan patchen men nu kan jag inte komma in i ett enda game. Inte en enda gång har jag kommit in sen jag uppdaterade patchen, försökt ett antal gånger nu.
Får tre olika meddelanden:
-You were disconnected from EA Online.
-Game disconnected: no reply from the server.
-Game could not login to EA Online: server was disconnected.

Någon annan som upplever samma sak!?

Får samma sak här Ibland kommer det till "Loading Level" men där står den sen och tuggar tills jag tröttnar och avbryter. Tog ~30s att ladda en bana innan patchen och har låtit den stå i >5min på "Loading Level" efter patchen utan resultat.

Permalänk
Skrivet av Warspite:

Får samma sak här Ibland kommer det till "Loading Level" men där står den sen och tuggar tills jag tröttnar och avbryter. Tog ~30s att ladda en bana innan patchen och har låtit den stå i >5min på "Loading Level" efter patchen utan resultat.

Om du tabbar upp manuellt ändå efter ett tag funkar det Stört!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Fungerade i princip felfritt för mig innan patchen.

Nu efter så går det inte ens att lira, tar ett par försök att överhuvudtaget kunna logga in på en server och sen när man väl är inne så hinner man på sin höjd dra av att par skott men sen hänger sig det hela.

"BF3 har slutat att fungera"

Kul, kul, inte kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birre:

Japp, har exakt samma problem, inte nöjd

samma här, skit patch...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

nån mer än jag som fick sämre fps efter patchen ?

Det känns som det ja.

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Någon som får an error was reported from the EA online?

Jag får detta.

Varför släpper man ett spel som inte fungerar? Jag förstår att många buggar osv. kommer uppstå men detta är löjligt.
Känns som någon behöver tillämpa toyota modellen ist för ford modellen.

Pinsamt Dice....pinsamt !!!1

Permalänk
Medlem

Jag får "You were disconnected from EA online" hela tiden nu när jag försöker joina en server. Förvisso hade jag det problemet innan patchen också och det tar oftast 10 minuter att försöka joina en server. Har provat det mesta. Ibland går den in på första försöket annars är det många försök tills den går förbi Logging in.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

Det gick rätt bra. Sen blev jag disconnected. Sen nedkopplad från EA online. Asså ORIGIN, EA avskaffa denna trojan! Den håller ju onekligen INTE måttet!
Bara krånglet med att uppdatera och sedan starta spelet.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

för att några inte får igång det? Det brukar vara dessa som syns mest i forumet ! Det finns bevisligen dom som inte haft problem.

Räcker det inte med att några inte får igång det?
Tänk snälle igenom innan du svarar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Ok,pistolerna är ju oxå op,kolla deras skada,m9:an skadar ju 30 mot scars 34,va tycker du om det?
Titta bara på magnumen 50 i skada;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Länka mig gärna till en sida där man kan se vapen skadan.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått nog! trots att jag älskar spelet så jag fan försöka reklamera för detta funkar inte. Jag hade enbart små problem innan patchen men nu så hänger sig hela dator så fort jag försöker komma in på en server

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av inquam:

Kanske låter makabert, men för mig handlar det om att se hemskheterna som krig faktiskt är.

Du verkar helt ha missat vad själva grejen med BF är. Spela milsims istället.

BF är, och förblir, "instant joy". Sträva efter realism är direkt kontraproduktivt. (Se GTA serien-->GTA4).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Högerklicka på Battlefield 3 och uppdatera? Står det redan att det är uppdaterat så pröva reparera istället.

Här är mitt problem:

Har du testat att uppdatera med pbsetup?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

lirade några rundor på Swecs server nu utan problem, verkade flyta bättre och så har de fixxat negativ mus acc verkar det som okså

men får fortfarande BF3.EXE har slutat svara vid första join försöket, men 2a försöket funkade

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

det jag märkt är att nu är de knappt några som är i squads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

lirade några rundor på Swecs server nu utan problem, verkade flyta bättre och så har de fixxat negativ mus acc verkar det som okså

men får fortfarande BF3.EXE har slutat svara vid första join försöket, men 2a försöket funkade

har även jag problem med att bf3.exe slutar svara vid första försöket... andra går utmärk. lite b... annars funkar det mesta okej so far...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6