Röstning: Xbox 360 eller Playstation 3

Permalänk
Medlem

En viktig faktor kan ju vara om du har många kompisar med konsoll? Välj i så fall den konsoll som de flesta av dom kör på annars blir det ensamt när du kör online i onödan

Skrivet av XpreS:

Kan vara möjligt faktiskt, ser dock nya videos på youtube om problemet ändå..

Jo det är klart att dom kan gå sönder men inte i den utsträcknien som ¨på de första. Men nu pratar vi inte mer om detta då det är ett ickeproblem i dagsläget sålänge han inte köper en väldigt gammal begagnad xbox.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilRoze:

Tjenare!
Jag tänkte köra på en röstning emellan Xbox360 och Ps3. Jag har redan dator, jag ska köpa en Xbox/Ps3 till jul, för att jag gillar "konsoler".
Röstningen slutar den 30e November.

Skriv gärna inte:
Uppgradera din dator istället! -- Jag tänker vänta tills Nvidia/Amd's nya serie kommer så ska jag vänta ett tag till så uppgraderar jag.
Köp Wii! -- Kanske inte så många som ställer den frågan men, jag har redan ett Wii, då jag spelade på det i en vecka, sedan blev jag less.
Ta det dina kompisar har! -- Vissa av mina kompisar har Xbox och vissa Ps3, därför undrar jag.

Övrigt: Jag brukar se film, då och då. Vill gärna spela på det bästa!

Så gärna svar som: Xbox 360 eller Playstation 3

Tacksam för svar!

Jag är en ERFAREN konsollgamer. Playstation 3 lätt för min del! Har haft alla tidigare Playstation konsoller och även fast Xbox kontroller "ser" bättre ut och känns bättre i handen så går dom itne att jämföra. Playstations handkontroll är långt mer avancerad än Xbox. Man märker detta tydligt om man spelar mycke på båda konsollerna som jag har gjort. Spakarna har MYCKET bättre precision. Om du siktar på att spela FPS spel och framför allt att Snipa så rekomenderar jag verkligen Playstation 3! Det är inte en slump att de flesta rena Sniper-clanerna spelar på Playstation 3. Dock finns det några minus också. Det känns ibland som att det är för lite prestanda i Playstation 3 tyvärr. ( ) Skulle bli skitglad om du kunde släppa någon slags uppgradering typ mer Ram och bättre Grafikkort. Men det funakr ju inte. Funkade dock till Nintendo 64 om du minns det? handkontrollen är som sagt riktigt precis men dock sitter spakarna sämre till än på Xbox också är handkontrollen lite liten. Om man har normal stora händer hänger lillfingret och ringfingret röst. Det kan man ju hänga upp sig på men för mig är det ändå självklart Playstation 3 som gäller. För mig väger precisionen tyngre än allt annat!

Hoppas det hjälper! A en grejj till, menyerna i Ps3 är sjukt snygga och enkla. Xbox menyerna känns som dom är rikttade till 6 åringar, barnsliga snimerade gubbar som står och larvar sig. Pluus menyerna är mycke krångligare. Det var "lite" vad jag hade att säga!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

PLAYSTATION 3

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Har haft båda och jag tycker definitivt Xbox 360, otrolig skillnad. Den enda som har haft båda och föredrar Ps3an är nog filmfreaket, finns ingenting på PS3 som inte xbox 360 har + lite till. Vad gäller RROD behöver du ABSOLUT inte oroa dig, har haft mitt elite i 4 och ett halvt år och det har aldrig strulat med rrod osv. Alla spel som släpps på båda konsollerna är det bättre grafik på på Xbox 360n. Anledningen till detta är att det är svårare att koda spelen till PS3 och därför krävs det en otrolig tid att använda PS3ans fulla potencial, för att jämföra lite så tog det 7 år att koda Alan Wake till ps3, det är därför det är så bra grafik på ps3an på detta spel.
Vad gäller blueray osv ser jag ingen fördel för PS3an då Zune Movies / Netflix på Xbox 360n ger samma kvalité som blueray.
Båda konsollerna stödjer 1080p som max.
Summering: Om du inte tänker streama filmer och istället hyra dom som blue ray - köp ps3.
Om det över inte stämmde 100% på dig, köp Xbox 360. Du kommer inte att ångra dig.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke2:

Jag är en ERFAREN konsollgamer. Playstation 3 lätt för min del! Har haft alla tidigare Playstation konsoller och även fast Xbox kontroller "ser" bättre ut och känns bättre i handen så går dom itne att jämföra. Playstations handkontroll är långt mer avancerad än Xbox. Man märker detta tydligt om man spelar mycke på båda konsollerna som jag har gjort. Spakarna har MYCKET bättre precision. Om du siktar på att spela FPS spel och framför allt att Snipa så rekomenderar jag verkligen Playstation 3! Det är inte en slump att de flesta rena Sniper-clanerna spelar på Playstation 3. Dock finns det några minus också. Det känns ibland som att det är för lite prestanda i Playstation 3 tyvärr. ( ) Skulle bli skitglad om du kunde släppa någon slags uppgradering typ mer Ram och bättre Grafikkort. Men det funakr ju inte. Funkade dock till Nintendo 64 om du minns det? handkontrollen är som sagt riktigt precis men dock sitter spakarna sämre till än på Xbox också är handkontrollen lite liten. Om man har normal stora händer hänger lillfingret och ringfingret röst. Det kan man ju hänga upp sig på men för mig är det ändå självklart Playstation 3 som gäller. För mig väger precisionen tyngre än allt annat!

Hoppas det hjälper! A en grejj till, menyerna i Ps3 är sjukt snygga och enkla. Xbox menyerna känns som dom är rikttade till 6 åringar, barnsliga snimerade gubbar som står och larvar sig. Pluus menyerna är mycke krångligare. Det var "lite" vad jag hade att säga!

Troll? Känns som du bara haft ett PS3.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag gick lite i samma våndor som du för ett tag sedan, inklusive grejen med kontrollen. För mig blev det PS3 främst pga blu-ray-spelaren. Nu är jag desto gladare då God of war och Ico är riktigt roliga exklusiviteter. Halo har tappat sin tjusning. Kontrollproblemet löste jag genom att köpa en USB-adapter som man kan använda en (trådad) Xbox360-kontroll på en PS3. De fanns på PSXcare, kan inte gå in och kollar om de fortfarande har för på mitt jobb är allt möjligt censurerat (citerar "Powered by SearchAhead

www.PSXCARE.com
http://psxcare.com/

By clicking on this link you will be violating the web usage policy set by your administrator.

Site Content: Games")

Den heter typ Xross battle adapter. Det där med att Dualshock har bättre precision kan jag inte uttala mig om. Har spelat båda länge, men inte under en sammanhängande tid. Aldrig hört det förr faktiskt.

Xbox live är betydligt bättre, men jag spelar knappt online ändå. Inte värt för mig att slänga 60 spänn i månaden till MS.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Xbox 360. Bättre känsla i kontrollen, bättre online läge (kostar ju dock 50kr i månaden), bättre grafikkort, lättare att snacka med dina kompisar och bättre snittspelare online (min egen erfarenhet).

Skitsnacket om rrod kommer från de okunniga. Det är verkligen inte ett problem på några nya konsoler. Mer eller mindre bara den äldsta 20gb varianten som hade det problemet och man fick en ny konsol om det uppstod.

Att säga att ps3 har 1080p spel stämmer inte heller då den skalar upp spel till den upplösningen precis som xboxen. De flesta spelen ser bättre ut på 360.

Ända anledningen som jag ser att köpa ps3 är ifall du verkligen måste kunna se blu-ray filmer på den. Å andra sidan kostar inte en blu-ray spelare speciellt mycket längre och xboxen är ju lite billigare. Dessutom sparar du in lite till när du köper handkontroller då 360ns är något billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Har tittat igenom tråden nu.
Jag har ändrat mig med en sak, jag ska se på film på datorn. Det känns som att jag är sugen på en Xbox 360, jag har känt på mina vänners, och jag tycker dom är otroligt sköna!
Jag kommer spela spel som: Bil, Action, mest bilspel antar jag, för att jag har ganska så många spel på min dator, så som: Call of Duty Modern Warfare 2 och Battlefield 3.
Och ifall jag köper ett Xbox så köper jag ju bara ett Xbox live 12 månaders kort.

Det jag tycker är intressant med båda:
Xbox 360:
+ Kontrollen
+ Chatta med vänner

Playstation 3:
+ Gratis online
+ Bra att se film på

Om jag inte får det gjort här så får jag väll ta en röstning med mina vänner.

Tack för alla svaren!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilRoze:

Hej igen!
Har tittat igenom tråden nu.
Jag har ändrat mig med en sak, jag ska se på film på datorn. Det känns som att jag är sugen på en Xbox 360, jag har känt på mina vänners, och jag tycker dom är otroligt sköna!
Jag kommer spela spel som: Bil, Action, mest bilspel antar jag, för att jag har ganska så många spel på min dator, så som: Call of Duty Modern Warfare 2 och Battlefield 3.
Och ifall jag köper ett Xbox så köper jag ju bara ett Xbox live 12 månaders kort.

Det jag tycker är intressant med båda:
Xbox 360:
+ Kontrollen
+ Chatta med vänner

Playstation 3:
+ Gratis online
+ Bra att se film på

Om jag inte får det gjort här så får jag väll ta en röstning med mina vänner.

Tack för alla svaren!

Ja om du ska köra bilspel så är det ju redan avgjort där enligt mig då Forza 4 är <3 Speciellt om du lyckas få tag på en genuin Micrsoft wireless racing wheel eller nån lite dyrare Fanatecratt.

Det jag märkte med Xbox live Gold är att när ditt nuvarande håller på att gå ut så får du ofta 20% rabatt på ett års Guld. Kan vara värt att tänka på För när jag köpte mitt xbox 360 (för 4 år sedan) fick jag en månad Live Gold gratis, med konsollen och när det gick ut så fick jag ett sånt erbjudande.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

Båda har sina fördelar men om man tycker om att modda saker och gärna vill betala lite mer och kunna spela mer spel så go for it Pc
men annars så kör man xbox 360 men kom ihåg att det kostar med live vilket suger!
ps3 har gratis nätverk psn och själv så har jag det tycker väldigt mycket om den fungerar klockrent !

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk

360 imo!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

------------------------------------------------

Jag har en 55 tum full-hd, hur snyggt som helst.

Varför ska man köpa en extern Bluray-spelare till ett xbox (om det ens finns) när man i så
fall lika gärna kan gå och köpa sig en vanlig bluray med
förmodligen MYCKET bättre kvalitet från philips, pioneer eller vad som helst?
Extern som extern, det finurliga med PS3 förstår du är att den har INBYGGD bluray
OCH tro det eller ej så kan du spela på den också.

En som inte har spelat i 2048 x 1536 hör jag ;)....fast du kanske inte stör dig på att det är suddigt och 'paintkanter' i konturerna i spelen?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Det här är nästan som att be om flamewars.
Men enligt mig så blir det playstation 3, antagligen för att jag är mycket mer van vid playstation.
Tycker att båda konsollerna har riktigt bra spel men föredrar PS kontrollen mer än Xbox kontrollen.

Permalänk
Medlem

PS3 i mina ögon

XBox kanske har bättre nätverk men om man t ex använder den som mediaspelare för t ex mp3 så går den på ID3-taggarna istället för katalogerna som PS3

Permalänk
Avstängd

Upplösningen på de båda maskinerna är uppskalade till det val man gör 720P/1080P
Om man inte ser till de konsoll exklusiva tittlarna så har xbox alltid? en fördel i fps/upplösning/grafik jämte ps3 då den är svårare att koda till samt har ett sämre gfx och mindre minne.

Vilken kontroll tycker du är skönast? Personligen håller jag xboxens som favorit
Laddtiderna är märkbart kortare på xbox vs ps3 som man kan komma runt igenom att ha spelen istallerade på hdd:n

Svårt att välja vad någon annan ska göra för val då det är mycket egen smak som avgör.
För mig var det relativt enkelt då jag har en B-ray spelare och xboxens online del är fortfarande klasser framför PS även om den kostar en liten slant.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Köp Playstation 3 och om du vill spela med dina polare ta din laptop eller smartphone och Snacka på Skype. Live chatt funktionen i Xbox 360 är skit ändå, det låter värre än Teamspeak 1, tro mig. Problem solved.

Xbox 360 låter som om den poppar popcorn när man spelar, så gryyyymt störigt.(Det är DVD läsarhuvudet som hoppar och det låter inget vidare)

Sen är PS3 så mycket mer kompetent på alla möjliga håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Har haft båda och jag tycker definitivt Xbox 360, otrolig skillnad. Den enda som har haft båda och föredrar Ps3an är nog filmfreaket, finns ingenting på PS3 som inte xbox 360 har + lite till. Vad gäller RROD behöver du ABSOLUT inte oroa dig, har haft mitt elite i 4 och ett halvt år och det har aldrig strulat med rrod osv. Alla spel som släpps på båda konsollerna är det bättre grafik på på Xbox 360n. Anledningen till detta är att det är svårare att koda spelen till PS3 och därför krävs det en otrolig tid att använda PS3ans fulla potencial, för att jämföra lite så tog det 7 år att koda Alan Wake till ps3, det är därför det är så bra grafik på ps3an på detta spel.
Vad gäller blueray osv ser jag ingen fördel för PS3an då Zune Movies / Netflix på Xbox 360n ger samma kvalité som blueray.
Båda konsollerna stödjer 1080p som max.
Summering: Om du inte tänker streama filmer och istället hyra dom som blue ray - köp ps3.
Om det över inte stämmde 100% på dig, köp Xbox 360. Du kommer inte att ångra dig.

Därför Playstation har en hela jäkla kanal för streaming då? Gå in på ditt playstation och kolla igen, du vet ju inte vad du snackar om. Streamad film över huvudtaget ger aldrig samma kvalitet som bluray, LÅNGT ifrån.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Köp Playstation 3 och om du vill spela med dina polare ta din laptop eller smartphone och Snacka på Skype. Live chatt funktionen i Xbox 360 är skit ändå, det låter värre än Teamspeak 1, tro mig. Problem solved.

Xbox 360 låter som om den poppar popcorn när man spelar, så gryyyymt störigt.(Det är DVD läsarhuvudet som hoppar och det låter inget vidare)

Sen är PS3 så mycket mer kompetent på alla möjliga håll.

Dator/ smartphone brevid för att kunna tala i ett spel ? Ljudkvaliten kanske inte utsökt men helt klart ok på live.
Vill man ha konsollerna tysta så installerar man spelet på hdd, och detta gäller båda. (Fö är xbox s väldigt tyst även på läsaren)
Att komma med ett påstående att ps3 är mer kompetent på många håll är väll ingen lögn men inte rätt, Ps3 är mindre kompetent på minst lika många delar, bla. grafik.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Därför Playstation har en hela jäkla kanal för streaming då? Gå in på ditt playstation och kolla igen, du vet ju inte vad du snackar om. Streamad film över huvudtaget ger aldrig samma kvalitet som bluray, LÅNGT ifrån.

Du har helt rätt iaf gällande filmer från ~2010 som faktiskt är gjorda för BR redan från början, går man på äldre uppskallade så är det ingen skillnade mellan en streamad 1080p eller en BR disk.

Både PS3 och Xbox360 kan streama 1080p filmer som finns att hyra
Smidigt och enkelt, väljer oftast att ta en film via zune istället för att gå iväg och hyra en b-ray

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

PS3 fungerar bra med PS3 media server, och kan spela upp högupplösta filmer, men den är VÄRDELÖS på fast forwarding etc. då tappar den kontakten, börjar om från början eller hänger sig.

XBOX360 har i min åsikt bättre spel.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Omöjligt att svara på. Beror på vilka spel man vill spela. Själv så har jag en 360 och 2 st ps3

Permalänk
Medlem

Jag har valt nu!
Playstation 3.

Därför att:
• Gratis online
• Spela med två schysta kompisar
• Hållbar (är rädd att få Ring of Death på Xbox)
• Sköna kontroller
• Bra att se film med
• Spel

Tack för alla svaren!

Permalänk
Avstängd

Har haft båda sedan deras releasedatum och Xbox 360 har överlägset bäst exklusiva spel (dessutom oftast snyggare grafik i multiformatsspel) och funktioner utav de båda, om du frågar mig.

De Xbox 360 som säljs nu, och har sålts länge, får dessutom inte RROD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

Du har helt rätt iaf gällande filmer från ~2010 som faktiskt är gjorda för BR redan från början, går man på äldre uppskallade så är det ingen skillnade mellan en streamad 1080p eller en BR disk.

Både PS3 och Xbox360 kan streama 1080p filmer som finns att hyra
Smidigt och enkelt, väljer oftast att ta en film via zune istället för att gå iväg och hyra en b-ray

This ^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag är i samma dilemma.

För min del, så skitar jag rätt hårt i filmtittarsidan av spelkonsollen.

Ett stort argument för mig är handkontrollen, och där är xboxens handkontroll mycket MYCKET bättre.

Dessutom, om det ska vara socialt spel med i spelet, xbox kinect eller playstation move?

Ps move är i pricip WII hd, på både gott och ont. Jag gillar fortfarande mitt wii med rätt spel, så det är ingen dealbreaker. Dock är känns kinect som ett roligare koncept, och en avsevärt lägre inlärningströskel .

Permalänk
Medlem

Prova båda handkontrollerna! Om det visar sig att det inte är någon dealbreaker, kolla på exklusiver. Vad låter trevligast, Halo, Gears och Fable eller MGS, God of War etc.

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett PS3 i några år, men så skaffade jag ett 360 för en månad sen och jag måste säga att det känns som spelen till 360 går lite renare.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

PS3! Made for grown up babies

Grattis! Gnider en 3a jag med

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tycker båda är grymma. Har både ps3 och 360 , har iof mera spel på 360 vet ej varför dock hehe ps3 får du ju en bluray iaf. Gillar också 360s kontroller mer än ps3 iof.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Playstation 3

Motivering: PS Store - All games - PS one - DF - FFVII