Permalänk

Svarta vs Blåa att spela på

Hej

Funderar på ett nytt tangentbord då mitt X4 börjar bli lite slitet.
Har kollat på mekaniska tangentbord men vet inte riktigt om jag borde köpa blåa eller svarta switchar.
Spelar mest sc2, dota 2 och lite fps.

Nån som också kan rekomendera ett bra runt <1kkr?

Permalänk
Avstängd

kolla på röda eller bruna:) det har ju kommit massa alternativ nu! jag vill dock höja ett varningens finger! Se till att testa tangentbordet i en butik före du bestämmer dig, för det här med mekaniska brytare och olika modeller är endast en personlig smak sak!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Är mk-50 nå bra då i jämförelse med dom dyrare?

Permalänk
Medlem

Kolla här
Kanske underlättar beslutet, men prova alltid i butik innan du köper.

Imo.
Fps = svarta/röda
RTS = Bruna/röda
arbete/rts = blåa

Jag kör just nu på celeritas = brown.
Jag skriver en del skolarbeten, lirar mest intensivt rts och en del fps. Behövde en mellanvariant - hade svarta innan. Nöjd som få.

Permalänk

Köp inte blåa om du ska spela. Jag hade ett blått Filco ett tag. Var omöjligt att spela med på grund av det ojämna motståndet vid nedtryckning.

Jäkligt skönt att skriva texter med om du kan touchtypa dock. Och om du kan stå ut med det högljudda klicket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Hej

Funderar på ett nytt tangentbord då mitt X4 börjar bli lite slitet.
Har kollat på mekaniska tangentbord men vet inte riktigt om jag borde köpa blåa eller svarta switchar.
Spelar mest sc2, dota 2 och lite fps.

Nån som också kan rekomendera ett bra runt <1kkr?

Köpte ett Qpad mk80 i veckan (blåa) och är sjukt nöjs!

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobz0r:

Hej

Funderar på ett nytt tangentbord då mitt X4 börjar bli lite slitet.
Har kollat på mekaniska tangentbord men vet inte riktigt om jag borde köpa blåa eller svarta switchar.
Spelar mest sc2, dota 2 och lite fps.

Nån som också kan rekomendera ett bra runt <1kkr?

Gå till butiker och kläm och känn, tangentbord är extremt personligt. Varesig du väljer svarta, blå eller röda tex så kommer du utan tvekan få en bra switch på ett bra tangentbord. Den stora frågan är om det är rätt switch för dig. Så om du har möjlighet skulle jag traska iväg till närmsta välsorterade datorbutik eller höra runt bland dina vänner vad de har för tangentbord du kan klämma på.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Qpad-MK80 för 3 dagar sedan och jag älskar att spela med det.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Stämmer in i kören som hyllar Qpad MK-80. Fantastiskt skönt tangentbord att skriva på och fungerar kanonbra att spela Starcraft2 på. Har ett Steelseries 6gv2 som ligger och samlar damm numera. Fungerade bra att spela på men var inte skönt alls att skriva på.

Permalänk
Medlem

Bry dig inte om folk säger att du inte kan spela på blåa etc. Det är 100% personligt vad man tycker fungerar bra till vad osv. Åk till någon butik och testa eller om du har någon bekant som har ett.

6g v2 finns hos inet för 400kr för de som är intresserade.
http://www.inet.se/artikel/v100073/steelseries-6g-v2-gaming-k...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

har haft ett med blåa och det var väldigt jobbigt för mig att spela fps. jag är van att ligga på aktiveringspunkten när jag spelar och inte behöva släppa tangenten hela vägen upp. tyvärr var blåa väldigt svårt med denna vana.

nu har jag ett med bruna brytare och är nöjd med det. kan tänka mig att röda och svarta är bra också. framförallt röda vilket qpad och steelseries skulle släppa varsitt t-bord med.

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är ju om man ska välja ett qpad mk-80 med blåa för 1k eller mk-50 med bruna för 1k, vad tycker ni? Jag spelar i stort sett bara Sc2. Och det qpad tagentbord jag provade för ett tag sen var verkligen sjukt skönt, mitt 6gv2 får lämna sin plats vid jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Den stora frågan är ju om man ska välja ett qpad mk-80 med blåa för 1k eller mk-50 med bruna för 1k, vad tycker ni? Jag spelar i stort sett bara Sc2. Och det qpad tagentbord jag provade för ett tag sen var verkligen sjukt skönt, mitt 6gv2 får lämna sin plats vid jul

vilka brytare var det på det qpad du testa? kör ett tangentbord med likadana som det.

Permalänk
Medlem

http://www.corporate.qpad.se/modules/news/

Ni kan få qpadsen med vilka switchar ni vill atm, de kör en test för att se vilka det finns mest efterfrågan på.

Jag skulle valt bruna. Väntar på quickfire i februari. Hade jag tyckt svarta var bäst hade jag plockat 6g v2 för 399. Blåa släpps upp högre än de trycks ned, vilket är oacceptabelt i många spel jag spelar.

Permalänk
Skrivet av Mafnus:

Stämmer in i kören som hyllar Qpad MK-80. Fantastiskt skönt tangentbord att skriva på och fungerar kanonbra att spela Starcraft2 på. Har ett Steelseries 6gv2 som ligger och samlar damm numera. Fungerade bra att spela på men var inte skönt alls att skriva på.

Är du sugen på att bli av med ditt steelseries rå är jag intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av divinorum:

Köp inte blåa om du ska spela. Jag hade ett blått Filco ett tag. Var omöjligt att spela med på grund av det ojämna motståndet vid nedtryckning.

Verkligen personligt, jag har inga problem alls med att spela

TS: Personligen (där kommer det igen ) tycker jag du inte ska köpa svarta, dom är tråkiga och kräver rätt mycket kraft att tryckas ner. Jag rekommenderar blåa eller bruna, dom är båda tactile men blå är dessutom clicky.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Entusiast
Skrivet av divinorum:

Köp inte blåa om du ska spela. Jag hade ett blått Filco ett tag. Var omöjligt att spela med på grund av det ojämna motståndet vid nedtryckning.

Jäkligt skönt att skriva texter med om du kan touchtypa dock. Och om du kan stå ut med det högljudda klicket.

Jag har inga problem med att spela på mitt blåa filco.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II