Vad är det som gör ihpone så bra enligt vissa (alla)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Klippa & klistra finns visst i IOS... du vet nog inte bara hur man gör..

Köpte en 4s för en vecka sedan nu och är hur nöjd som helst!
tycker att iPhone är mycket snyggare än alla android telefoner, bättre OS (vilket är den punkten jag utgick ifrån när jag skulle köpa ny telefon), många klagar över att iPhone är för tjock och liten skärm; skärmen kan förstoras lite men att den är förtjock tycker jag absolut inte det är lite o hålla i helt enkelt! Som men SGSII så tycker jag att den är alldeles för lätt, plastig och för tunn för den vikten.. känns B!

Liknelsen med Mcdonalds var bra dock så skrev han att man inte ville ha det bästa alltid, men tror att de flesta som skaffar iPhone skaffar den för att dom tycker den är bäst!

Det var wp7 vi diskuterade Cut&paste har funnits i IOS sen 3.0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lappa:

Har nu haft min iphone 3gs i en två månader eller så men förstår inte alls folk som säger "kommer aldrig gå ifrån iphone", "iphone är så jävla bra" och allt vad det nu säger.

Skärmen är bra, kan jag hålla med om men det är den på många andra mobiler också. Pekskärmen är inte bättre än andra mobiler jag provat. Till skillnad från android så känner jag mig ganska instängd i vad jag kan göra med telefonen. ingen av dess standardfunktioner så som samtal, mail, sms och internet funkar bättre än motsvarande telefoner på androidsidan. Sen itunestvånget är bara löjligt!

Så ni som aldrig tänker byta telefon till något annat märke får gärna förklara för mig varför

Hoppas inte det blir en hattråd nu bara Kan säga att jag gillar apple och de flesta av dess övrig produkter, speciellt OsX

Tycker telefonen är värdelös. Android har så bra mycket bättre appar till det jag hade behövt en "smart" phone till. Ända anledningen till att jag sitter med en skitphone är att den kom med abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en iPhone för att jag vet vad jag får. Tycker att Android telefoner kan vara som en liten djungel, antingen kör man på det säkra kortet (telefonen som alla säger funkar, t.ex. samsung galaxy) eller så vill man testa något nytt som någon random HTC. Man vet aldrig vad man kan få, min morsas HTC dog efter en månad av ett "känt fel" och telefonen fick skickas in på lagning i 2-3 veckor.
Visst det kan hända en iPhone också, men då vet man oftast det i förväg - till exempel antennproblemet med iPhone 4.

Sen om man nu tycker att iPhone är för "instängt" med iTunes och allt man inte kan göra med den så fine, folk är annorlunda. Jag tycker i alla fall att iPhone är mer användarvänlig och man behöver inget antivirus vilket borde vara ett plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Jag köpte en iPhone för att jag vet vad jag får. Tycker att Android telefoner kan vara som en liten djungel, antingen kör man på det säkra kortet (telefonen som alla säger funkar, t.ex. samsung galaxy) eller så vill man testa något nytt som någon random HTC. Man vet aldrig vad man kan få, min morsas HTC dog efter en månad av ett "känt fel" och telefonen fick skickas in på lagning i 2-3 veckor.
Visst det kan hända en iPhone också, men då vet man oftast det i förväg - till exempel antennproblemet med iPhone 4.

Sen om man nu tycker att iPhone är för "instängt" med iTunes och allt man inte kan göra med den så fine, folk är annorlunda. Jag tycker i alla fall att iPhone är mer användarvänlig och man behöver inget antivirus vilket borde vara ett plus.

Visste du i förväg att iphone4s led av battery drain, problem med täckning med vissa operatörer och liknande saker? Det är inga som är perfekta

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1440_manga_har_problem_med_i...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg här att någon nu gjort en costum kernel till Galaxy Nexus, så den får stöd för usb minnen, tangetbord och mus om man så skulle vilja ha det. Tangetbord och mus kanske inte jag skulle ha så mycket nytta av, men att kunna trycka in USB pinnen och flytta filer är riktigt bra.

med galaxys HD upplösning vill man ju ha serier och filmer i hd, istället för att packa minnet fullt kan man lägga det på en sticka och stoppa i jackfickan. Bara läsa in när det ska tittas om man t.ex är på tåget.

Sådana möjligheter, tillsammans med allt det andra undrar ja om folk inte ser, det är ju så mycket, bluetooth, jailbreaks, multitasking, personifiering som inte erbjuds iPhone, flytet får mycket cred, kanske dags att man kollar på några nya tester, android är ikapp på den fronten.

Men det här förstår jag inte alls http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

är det kvalitèn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har inte 100% koll på alla OS som finns men förra gången jag läste om det så fanns det inte. Jag ber om ursäkt då.
Det finns inte på Nokias nya wp7 telefoner iaf. Kanske kommer nästa år vad det senaste jag hörde. De fick mig att skita i att skaffa en till jobbet.

http://www.coolsmartphone.com/2011/11/02/nokia-lumia-confirme...

Vad är det för telefon du har?

Som det står i slutet av artikeln så håller en mindre Rethering uppdatering på att rullas ut. OSet stöder det till fullo sedan Mango, men jag har för mig att det krävde uppdaterade drivrutiner för wifi från tillverkarna så det har tagit lite tid för vissa. Iofs så går det att låsa upp det om man inte vill vänta och har en upplåst telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

1. Kolla stavning på rubriken

2. Folk vill ha iphones för att:
1, Den har ett äpple på sig
2, alla har den(borde inte det vara negativt)
3, den kostar dubbelt så mycket som androids motsvarighet

Apple-folkets citat: "Dyrast är alltid bäst"?
Som ensam Androidanvändare i familjen, hehe

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Världen: never talk about yourself
Swec: Jag jag jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorkis:

Visste du i förväg att iphone4s led av battery drain, problem med täckning med vissa operatörer och liknande saker? Det är inga som är perfekta

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1440_manga_har_problem_med_i...

Skickades från m.sweclockers.com

källa: http://www.idownloadblog.com/2011/12/01/iphone-4s-most-loved/

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

Kanske inte så konstigt att du TS är missnöjd då du köper en 2 (!) generationers gammal modell. Givetvis har då konkurenterna börjat kommit i kapp och givetvis även förbi! Du kanske borde köpt dig en iphone 4s istället altenativt att du jämför din gamla 3gs med andra gamla telefoner typ android 1.6 lurar

Skärmen "borde" du inte tycka är bra för det är den inte, då ska du se retina displayen som 4'an och 4's har, dessa har mycket högra upplösning.

Internetdelning såg jag någon klagade över men sanningen är den att då 3gs en kom ut var android 1.6 / 2.1 standard och ingen utav dessa har internetdelning de heller

Permalänk
Medlem

Läste på en stor amerikansk mobilsida (som jag tyvärr har gllömt namnet på) att 25% av Iphone användare är avundsjuka på android

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Läste på en stor amerikansk mobilsida (som jag tyvärr har gllömt namnet på) att 25% av Iphone användare är avundsjuka på android

Helt orelevant om vi inte vet hur många Android användare som är avundssjuka på iPhone. Gräset är alltid grönare på andra sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Helt orelevant om vi inte vet hur många Android användare som är avundssjuka på iPhone. Gräset är alltid grönare på andra sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha helt rätt!

Permalänk
Avstängd

Dom flesta köper väll iphone för att den är så populär bara. Folk vill ha det som andra har. Många av kundbasen som kommer och frågar om en iphone vet inte att det är en vanlig mobil. Utan tror att det är skillnad på iphone och smartphone/mobil, som att iphone är en helt egen pryl som går utanför mobil/smartphone katerogin.

Dom ovetande tror också att en Mac har bättre kvalite.. Som att apple gör sina egna datorkomponenter ? Finns dator chassin som utklassar apples chassin på kvalitet fronten. Att göra en hackintosh är billigare och så kan man fläska på kvaliten med bättre skärm och chassi så har man en bättre dator. Men det står ju inte apple på den, så folk betalar gärna 5tusen för just logan.

Permalänk
Medlem

Det som gör iPhone bra är som andra varit inne på att man vet vad man får. Man får en telefon med ett enkelt, snabbt och stabilt OS. Man vet att Apple kommer ge support 2-3 år även om man kanske inte får tillgång till alla nya features.

Tack vare den begränsade bredden av hårdvara är det enklare att utveckla för plattformen vilket även gör att apparna är val anpassade för telefonen. Eftersom den är så populär och drar in mycket pengar är det många företag som satsar på den, både var gäller att göra appar men även hårdvara/tillbehör.

Att ha ett mer kontrollerat/styrt ekosystem likt Apples har både sina för och nackdelar. Är ju helt upp till en själv vilket som väger mest. Personligen föredrar jag Apples ekosystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Liknelsen med Mcdonalds var bra...

Finns massor med folk som aldrig ens skulle tänka tanken att käka på McDonalds..

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Finns massor med folk som aldrig ens skulle tänka tanken att käka på McDonalds..

Finns massa med folk som inte kan tänka tanken att köpa iphone.

fast de kanske va din poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

1. Kolla stavning på rubriken

2. Folk vill ha iphones för att:
1, Den har ett äpple på sig
2, alla har den(borde inte det vara negativt)
3, den kostar dubbelt så mycket som androids motsvarighet

Troll.

1. Känns exklusiv, stabil. Min brors Galaxy S känns som den kom i ett flingpaket, så plastig och går att "twista" så det knakar i den.
2. Mjukvara som är gjord för just din telefon och inte "Alla får köra på samma, men vet inte hur bra det kommer bli". Android är skit med original launcher tex.
3. Hårdvara spelar inte så stor roll, DET ÄR EN TELEFON INTE EN DATOR!! "OMG MIN HAR DUAL CORE 5GHZ BÄTTRE ÄN DIN!".
4. Kostar inte alls "dubbelt" så mycket, om du jämnför priser med iPhone 4S och Galaxy S2/Nexus tex är de ganska lika.

Permalänk
Medlem

Själv bryr jag mig inte om jag är "låst" med en iphone eller ipad då den fyller den funktionen som den gör ur lådan.
sen att man behöver en mobil som har bäst spec på papper ser jag ingen personlig vits med heller.

Även om den skulle vara lika snabb som ljuset så vinner jag inget på det ändå, sms:en går inte iväg snabbare för det, samtalen går inte snabbare.
Dom appar som behövs verkar fungera till iPhone utan problem.

Har själv ingen iPhone, men blir en när 5an kommer troligtvis, dels pga dom gör det dom ska.
designen är mer tilltalande än t.ex HTC´s alla sjutioelva mobiler som kommer varannan vecka med samma design men lite ändrad hårdvara som ändå inte finns några appar/spel som är riktigt anpassade.

Dom spelen som görs är mer "universal" som ska passa android från SE,LG,Samsung,HTC osv.
ios har bara en tillverkar så utbudet blir inte förvirrande alls då du har i princip en att välja mellan, gilla den som finns ute eller inte gilla den.

android har mer vilken av dessa märken och modeller ska man ta.
Vilken har minst strul, vilken har bättre support än andra, vilken släpper tätare uppdateringar än andra.

Som sagt, personligen behöver jag inte mixtra och trixa med mobilen för att bli tillfredställd, passerat den tiden då man alltid skulle ha bäst och värst grejer.

Ett exempel:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s79570678&o=tillv_pop&c...

125 android lurar

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s79570735

12 ios lurar.

Apple behöver inte pumpa ut nya modeller oavbrutet, ruggigt bra marknadsföring får en produkt att sälja bra än bra spec på papper.
Hade folk inte varit nöjda med deras grejer skulle dom aldrig sälja då negativ omdöme tar värre än positiv.

Folk som köper iPhone prioriterar inte fetaste hårdvaran i första hand.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Finns massor med folk som aldrig ens skulle tänka tanken att käka på McDonalds..

du är smart du...

om folket inte skulle välja olika skulle ju inte marknaderna gå runt.

Permalänk
Avstängd

Hype och namn, typ som Beats by Dre lurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorkis:

Visste du i förväg att iphone4s led av battery drain, problem med täckning med vissa operatörer och liknande saker? Det är inga som är perfekta

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1440_manga_har_problem_med_i...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag visste vilka problem iPhone hade innan jag köpte den, ja. Men jag köpte den för att jag visste vad jag fick och jag visste att den var lätt att använda och lära sig.
De android telefonerna som jag använt mig av har ibland varit lite småsega och känts krångliga, men det är så jag upplever det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

1. Känns exklusiv, stabil. Min brors Galaxy S känns som den kom i ett flingpaket, så plastig och går att "twista" så det knakar i den.

Hoppas det är de äldre generationerna du pratar om, annars är det enbart kvalificerat BS. Om du kollar länken som nedanstående person postar så får du svaret på vilken av de nya mobilerna som faktiskt håller högst byggkvalité.

Skrivet av Garnax:

Men det här förstår jag inte alls http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

är det kvalitèn?

Uppenbarligen så är SGS2 mer hållbar? Kan även säga att jag upplever den som riktigt kvalitativ. Kan inte yttra mig om 4s, men SGS2 är iaf allt annat än dåligt byggd.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Enkelheten för många.
Allt är simpelt och ja logiskt, inte mycket som behöver göras osv.
Enkelt och lättförstått interface.

Sen finns det så otroligt mycket tillbehör osv till Iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hoppas det är de äldre generationerna du pratar om, annars är det enbart kvalificerat BS. Om du kollar länken som nedanstående person postar så får du svaret på vilken av de nya mobilerna som faktiskt håller högst byggkvalité.

Uppenbarligen så är SGS2 mer hållbar? Kan även säga att jag upplever den som riktigt kvalitativ. Kan inte yttra mig om 4s, men SGS2 är iaf allt annat än dåligt byggd.

Och så kommer den där videon och snacket om byggkvalite igen. Att SGS 2 har bättre hållbarhet vid fall i marken är en sak, byggkvalite är en annan sak. Säger inte att SGS 2 inte har bra byggkvalitet, bara att hållbarhet i det här fallet inte säger ett skit om byggkvalite. Låt mig slippa att dra upp alla exempel på att så inte är fallet igen

Permalänk
Medlem

Varför köper folk Corsair nätagg istället för Deltaco? Jo, man vet vad man får och det är kvalité:n som skiljer också(min personliga uppfattning). Varför ios för? Ja det är relativt låst men jailbreakning fixar det om Android nu väljs för att det är så öppet borde man inte behöva roota telefonerna(återigen min personliga synvinkel).

(Vet att Corsair och Deltaco inte riktigt ligger på samma nivå vad det gäller Watt men det var bara ett exempel. Apple ar ju visserligen klantat sig med vissa uppdateringar men dom har också varit snabba på att fixa dessa, om man bortser från Iphone 3g och ios 4 grejen.)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte min iPhone 4 för att jag inte orkade sätta mig in i mobiltelefondjungeln. Det var en telefon jag visste fungerar prima. Denna "inlåstheten" som folk beskriver känner inte jag, förstår inte riktigt vilka funktioner (förutom Flash) som man verkligen kan anse sig behöva som inte finns på iPhone. Den gör helt enkelt det jag vill att den ska, och den gör det jävligt bra.

Att jag sedan dessutom gillar designen starkt, och tycker den ser bättre ut än samtliga Androiftelefoner, spelade också in, det hymlar jag inte med.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Och så kommer den där videon och snacket om byggkvalite igen. Att SGS 2 har bättre hållbarhet vid fall i marken är en sak, byggkvalite är en annan sak. Säger inte att SGS 2 inte har bra byggkvalitet, bara att hållbarhet i det här fallet inte säger ett skit om byggkvalite. Låt mig slippa att dra upp alla exempel på att så inte är fallet igen

Jag vill hellre ha en telefon som jag känner mig bekväm med att hålla i handen för att jag slipper att vara orolig för att tappa i marken än att jag har en telefon som jag är osäker på om den kommer att hålla för att jag hade den i bakfickan när jag satte mig på en trästol. Ja, den kanske håller när jag sätter mig men jag vill inte ha en telefon som jag känner mig säker med först efter det att jag har slängt den i marken(ingen telefon borde få utsättas för detta:( ) några gånger och den fortfarande fungerar.

(Japp skärmen på iPhone går sönder riktigt lätt men det är känslan jag pratar om. Har heller aldrig ägt en SG2 men jag vet att det är en grym lur som jag aldrig skulle vilja ha just för detta:) hoppas att du är nöjd med din;) )

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av juan1:

Köpte min första iPhone för ett halvår sedan, 4G. Köpte den för att den var stabil på alla sätt. Såg dessutom bättre ut än Android-telefoner. De enda två anledningarna jag behövde. Kunde verkligen inte bry mig mindre om si och så högre upplösning på skärm eller kamera, dubbelkärninga processorer och annat dravel. Den ska fungera hela tiden, vilket min iPhone gjort. Vad nästa telefon blir tar jag då. Är inte direkt någon Apple fanboy.

Posten kanske var mer eller mindre OT då du ville att folk som aldrig tänkte byta från iPhone skulle förklara sig. Ber om ursäkt i sådana fall. Men såhär tänker jag och många andra iPhone-användare

Vill bara börja med att säga att jag har en iPad 2 och datorer med osx hemma för att förhindra något missförstånd om att jag är emot Appleprodukter.

Men till huvudfrågan, vad får dig att tro att inte en telefon med exempelvis Android skulle vara stabil och fungera bra? Om de inte gjorde det skulle ju ingen köpa dem.
Många som förespråkar Appleprodukter har just detta som argument, "fungerar problemfritt och är stabilt". Men vad spelar det för roll när de konkurrerande operativsystemen också är stabila och fungerar bra?
Verkar nästan som att många aldrig testat något som inte är från Apple, tycker självklart att Appleprodukten fungerar jättebra (vilket de ju gör)och då antar att just Apples produkter är mycket bättre än allt annat bara för att de fungerar som de vill?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Och så kommer den där videon och snacket om byggkvalite igen. Att SGS 2 har bättre hållbarhet vid fall i marken är en sak, byggkvalite är en annan sak. Säger inte att SGS 2 inte har bra byggkvalitet, bara att hållbarhet i det här fallet inte säger ett skit om byggkvalite. Låt mig slippa att dra upp alla exempel på att så inte är fallet igen

Go a head, förklara. Att 4s har mkt sämre glas har ju absolut med byggkvalité att göra, du kan inte säga något annat (är ju egentligen bara glaset som gör skillnad i videon).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Go a head, förklara. Att 4s har mkt sämre glas har ju absolut med byggkvalité att göra, du kan inte säga något annat (är ju egentligen bara glaset som gör skillnad i videon).

det e klart det är glaset, men man e ju fan försiktig med en 5000-6000 dyr telefon!

glaset gör ju den snyggare också (enligt mig)!