Vad är det som gör ihpone så bra enligt vissa (alla)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Folk Köper apple för att dom tror "dyrast är bäst" som med allt annat. bara det att apples produkter är sjukt överprisade. vilket ger mer "status" att äga dyrt oavsett om det är dåligt.

Köpte min iPad pga den tilltalar mer än android plattorna oavsett hur mycket hokus pokus du kan göra med dom.
sen om dom kostar mer än andra rör inte mig i ryggen då jag betalar hellre lite mer för något jag gillar.

Och jag vet att android plattorna har bättre prestanda än iPaden.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Musikälskare

snygg design och rappa menyer, kvalitets appar

/end

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Dessutom är aluminium ett problem för det försvårar för antennen, plast är bättre ur det perspektivet.

Visst känns aluminium och glas runt hela mobilen som bättre än plast. Men tar man in att dom materialen väger mer, går lättare sönder och är också en bidragen orsak till iphones antenn problem så ja då kanske det inte är så bra val oavsett hur det känns?

I vilka andra fall tycker ni att sämre material ska användas till kostnad av funktionalitet och säkerhet...bara för att det känns bra och är snyggt?

bilens konstruktion? ett el verktygs konstruktion? något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Faktiskt, ja. Byggkvalité handlar ju om hur hållbar telefonen är. Du säger själv att iPhonen "upplevs" robust när du håller den i handen och menar att det är byggkvalité, men i praktiken så är den ju inte så robust som du upplever den. Kvalitetskänsla och design är ju något helt annat.

Nej, det är där vi inte är överrens och kommer sannolikt aldrig bli så vi kommer nog inte längre än så här. Byggkvalite handlar enligt mig om mycket mer än specifikt hur hållbar en telefon är vi ett fall i marken (där materialval och design spelar stor roll för hur den skall klara sig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garnax:

Dessutom är aluminium ett problem för det försvårar för antennen, plast är bättre ur det perspektivet.

Visst känns aluminium och glas runt hela mobilen som bättre än plast. Men tar man in att dom materialen väger mer, går lättare sönder och är också en bidragen orsak till iphones antenn problem så ja då kanske det inte är så bra val oavsett hur det känns?

I vilka andra fall tycker ni att sämre material ska användas till kostnad av funktionalitet och säkerhet...bara för att det känns bra och är snyggt?

bilens konstruktion? ett el verktygs konstruktion? något annat?

Sämre material? Du menar mindre lämpligt material? Så länge det inte handlar om säkerhet samt inte påverkar specifikationerna väldigt negativt är det ok enligt mig.

Så för just telefoner (och det mesta andra prylar) föredrar jag definitivt aluminium/metall och glas framför plast som jag generellt tycker är ett trist material. Att en telefon skall hålla för ett fall i marken står inte i spec:arna för min telefon. Hade det stått att iPhone var en telefon för extremförhållande t ex så hade ju glas på båda sidor varit mycket olämpligt. Och angående antennproblemet så har min iPhone 4 bättre mottagning än min 3GS som är av plast så det räknar jag inte som ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

På vilket sätt skulle den vara bättre byggd när den uppenbarligen inte håller lika bra? Hur kan den kännas bättre byggd när den inte är det? Du säger t.o.m. själv att designen inte är lika hållbar.

Missförstå mig inte jag tycker bara iphonen känns bättre.
Det handlar inte om hur det håller när man pratar om känslan alla vet att iphone 4 och 4s är hyffsat ömtåliga. Men dom känns stadiga när man klämmer på dom. Galaxy s2 har jag bara klämt på butiksexemplar så kanske därför men dom knakade endel när man bände osv men långt ifrån så mycket som xperia arc lät.
Det är inget konstigt med det medtanke på att den är av plast och väldigt tunn.

Kanske jag som är för kräsen med missljud.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Missförstå mig inte jag tycker bara iphonen känns bättre.
Det handlar inte om hur det håller när man pratar om känslan alla vet att iphone 4 och 4s är hyffsat ömtåliga. Men dom känns stadiga när man klämmer på dom. Galaxy s2 har jag bara klämt på butiksexemplar så kanske därför men dom knakade endel när man bände osv men långt ifrån så mycket som xperia arc lät.
Det är inget konstigt med det medtanke på att den är av plast och väldigt tunn.

Kanske jag som är för kräsen med missljud.

Jag anser ju detta vara en illusion av kvalité, telefonen är ömtålig men "känns" stadig. Vi kan väl helt enkelt säga att "stadig" och "tålig" inte är samma sak i det här fallet.

Och ja, du kan nog inte jämföra ett butiks-ex i sånt här. Min telefon knakar iaf inte.

Skrivet av S_Z:

Nej, det är där vi inte är överrens och kommer sannolikt aldrig bli så vi kommer nog inte längre än så här. Byggkvalite handlar enligt mig om mycket mer än specifikt hur hållbar en telefon är vi ett fall i marken (där materialval och design spelar stor roll för hur den skall klara sig).

Och jag anser att byggkvalité har med sammansättningen att göra för att klara de uppgifter produkten är avsedd för och helst lite till. Telefonen är bl.a. gjord för att "handskas" med och sett till testet kan du vara handskas mer med SGS2'an innan den går sönder. Sen är faktiskt tåligheten något som måste tas med i beräkningarna. Att en telefon är ömtålig är knappast bra PR, samt att det blir dyrt för försäkringsbolagen att ersätta alla skador, vilket de förr eller senare kommer reagera på.

Sen är det självklart att detta inte, som du säger, gör att folk väljer en speciell modell. Den grupp som räknar med att troligen tappa sin mobil är väl rätt liten i mängden, även om det kan hända vem som helst, och de flesta vill kanske ha något som är "flashigt" (med olika innebörd).

Men ja, det är nog dags att lägga ner den här diskussionen. Jag vill understryka att jag på något sätt inte anser iPhone vara en sämre telefon, jag har enbart pratat om testet och vad det visade, samt försvart mina åsikter och upplevelser av SGS2.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Basic grejjer som klipp & klistra finns tex inte. Tethering finns inte heller. Du kan inte ändra utseendet. Det kan man iofs inte i IOS heller men det går ju i Android.

Varför sitter man och ljuger på det sättet du gör? Du framstår ju enbart som en dumskalle? Märkligt, det är inte direkt svårt att googla heller. Om man inte vet, kan man inte bara vara tyst då?

Spyr på såna som du.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Köp dig en 4S så skaru få se på något riktigt fint (A)

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Jag anser ju detta vara en illusion av kvalité, telefonen är ömtålig men "känns" stadig. Vi kan väl helt enkelt säga att "stadig" och "tålig" inte är samma sak i det här fallet.

Och ja, du kan nog inte jämföra ett butiks-ex i sånt här. Min telefon knakar iaf inte.

Och jag anser att byggkvalité har med sammansättningen att göra för att klara de uppgifter produkten är avsedd för och helst lite till. Telefonen är bl.a. gjord för att "handskas" med och sett till testet kan du vara handskas mer med SGS2'an innan den går sönder. Sen är faktiskt tåligheten något som måste tas med i beräkningarna. Att en telefon är ömtålig är knappast bra PR, samt att det blir dyrt för försäkringsbolagen att ersätta alla skador, vilket de förr eller senare kommer reagera på.

Sen är det självklart att detta inte, som du säger, gör att folk väljer en speciell modell. Den grupp som räknar med att troligen tappa sin mobil är väl rätt liten i mängden, även om det kan hända vem som helst, och de flesta vill kanske ha något som är "flashigt" (med olika innebörd).

Men ja, det är nog dags att lägga ner den här diskussionen. Jag vill understryka att jag på något sätt inte anser iPhone vara en sämre telefon, jag har enbart pratat om testet och vad det visade, samt försvart mina åsikter och upplevelser av SGS2.

Hahahaha, man märker när trådar om iPhone börjar spåra ur när man blir rådd att avstå från iPhone för att FÖRSÄKRINGSBOLAG kan bli griniga? Vad i helvete?

Vem fan bryr sig om vad sketna försäkringsbolag tycker? "förr eller senare kommer reagera på"? Har du läst en enda kurs på ett universitet? För man märker att du i din produktanalys går i bröderna Grimms fotspår och skriver SAGOR.

Men okej, jag tar en SGS2 framför en iPhone för jag vill inte göra försäkringsbolag upprörda hemska tanke...

Nej men ärligt jag ska bara ringa, smsa och kasta luren i marken. Så blir en sgs2.

Varför spekulerar du i saker du inte har en aning om?

Permalänk
Medlem

Jag sitter med Android för jag använder den till fullo men hade gärna använt en iPhone för vardagligt användande pga. användarvänligheten. Just för att användarvänligheten är så bra så rekommenderar jag den även till mina föräldrar som har råd med att köpa en iPhone. Annars är den lite för dyr för min smak

Visa signatur

Fractal Design R3, MSI P67A-G45 B3, SB i5 2500k @ 3.8 (bluescreen i idle! Hjälp!!!), 4 GB RAM @ 1600 MHz // ASUS DCII 570 // 1 TB @ 7200RPM, 500 GB @ 7200 RPM // Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Hahahaha, man märker när trådar om iPhone börjar spåra ur när man blir rådd att avstå från iPhone för att FÖRSÄKRINGSBOLAG kan bli griniga? Vad i helvete?

Vem fan bryr sig om vad sketna försäkringsbolag tycker? "förr eller senare kommer reagera på"? Har du läst en enda kurs på ett universitet? För man märker att du i din produktanalys går i bröderna Grimms fotspår och skriver SAGOR.

Men okej, jag tar en SGS2 framför en iPhone för jag vill inte göra försäkringsbolag upprörda hemska tanke...

Nej men ärligt jag ska bara ringa, smsa och kasta luren i marken. Så blir en sgs2.

Varför spekulerar du i saker du inte har en aning om?

Varför skriver du en massa dynga för? Märks att folk är så jävla RÄDDA om sina iPhones att dom måste gå in i varenda liten forumpost som handlar om dessa skräp telefoner och sitta och försvara den med sitt liv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av p0ff3:

Jag sitter med Android för jag använder den till fullo men hade gärna använt en iPhone för vardagligt användande pga. användarvänligheten. Just för att användarvänligheten är så bra så rekommenderar jag den även till mina föräldrar som har råd med att köpa en iPhone. Annars är den lite för dyr för min smak

Men shit, alla har råd med en iPhone. Antar att du inte har ett jobb eller inkomst ö.h.t.

i USA är 4S 16Gib billigare än android-lurarna. I Sverige kostar alla abb likadant i princip, att man skulle ha råd med en android likvärdig iPhone men inte iPhone är bara trams.

Permalänk
Medlem

Den är användarvänlig, och många vet inte att det finns alternativ.

OT: Sluta för h*lvete med era j*vla fanboy-diskussioner, precis som alla andra iWhatever-diskussioner kommer alla Android/Apple fanboys hit för att kriga. iPhone är användarvänlig, är man inte tekniknörd på Sweclockers är detta ofta en stor fördel. Android ger en helt annan frihet med widgets (nej, jailbreak blir inte lika bra/fritt enligt mina erfarenheter.). Det är bara välja vad man vill ha. Ingen är definitivt bättre på alla områden.
Jag föredrar Android, men tycker också att Android i allmänhet har värst fanboys.

Ovan står _MINA_ åsikter, baserat på _MINA_ erfarenheter och vad _JAG_ såg i den här tråden. Tyck vad du vill om dessa, men jag tror i stort att de uttrycker verkligheten.

Edit: Ser nu att diskussionen är på en högre nivå än vad det först verkade som, de flesta av er bör inte ta åt er av det som står ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Bla bla, skitsnack, bla bla bla

Ursäkta, men vem är det som snackar skit egentligen? Du har uppenbarligen inte hängt med i diskussionen och bör således inte "spekulera i saker du inte har en aning om". Om du läser hela diskussionen så kanske du inser vad vi pratade om. Jag har aldrig sagt att någon bör avstå ifrån att köpa iPhone och kommer aldrig göra, vad andra föredrar är deras sak - även om jag inte har något emot att diskutera om det. Du däremot har ju uppenbarligen ingenting att tillföra till diskussionen och bör kanske därför inte försöka bli en del av den.

Eftersom vi närmar oss julen så föreslår jag att du går och äter både 1 och 2 burkar med pepparkakor innan du kommer tillbaka med ett svar. Att svara grinigt och uppkäftigt har du inte så mkt för.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hastigt:

Varför skriver du en massa dynga för? Märks att folk är så jävla RÄDDA om sina iPhones att dom måste gå in i varenda liten forumpost som handlar om dessa skräp telefoner och sitta och försvara den med sitt liv.

Märks att Androidfikusar är så RÄDDA om sina plastiga randomlurar att dom måste gå in i varenda liten forumpost som handlar om iPhone och försvara dem med sitt liv. Varför skriver du en massa dynga för förövrigt?

Dumskalle, sluta särstava. Du ser inte lika korkad ut då. Har förövrigt ingen iPhone, kör Blackberry. Reagerar bara när dumskalleargument från folk som inte kan stava kommer in i bilden. Typ dina.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Ursäkta, men vem är det som snackar skit egentligen? Du har uppenbarligen inte hängt med i diskussionen och bör således inte "spekulera i saker du inte har en aning om". Om du läser hela diskussionen så kanske du inser vad vi pratade om. Jag har aldrig sagt att någon bör avstå ifrån att köpa iPhone och kommer aldrig göra, vad andra föredrar är deras sak - även om jag inte har något emot att diskutera om det. Du däremot har ju uppenbarligen ingenting att tillföra till diskussionen och bör kanske därför inte försöka bli en del av den.

Eftersom vi närmar oss julen så föreslår jag att du går och äter både 1 och 2 burkar med pepparkakor innan du kommer tillbaka med ett svar. Att svara grinigt och uppkäftigt har du inte så mkt för.

Jag skiter väl i om du har någon religiös idé om att man inte får råda andra att köpa vissa mobiler, så varför ta upp det?

Jag fattar inte varför du börjar gråta över mitt inlägg och säga att det är OT när du själv kommer dragandes med foliehattsteorier om att "försäkringsbolag kommer att börja reagera". Då bad jag dig sluta spekulera i saker du inte har en blekfet aning om, är det så konstigt?

Hur tycker du att "försäkringsbolag kommer att börja reagera förr eller senare" är ett bra svar på forumtiteln "Vad är det som gör ihpone så bra enligt vissa (alla)?" Don't shit where you eat.

Jag är bara OT i den bemärkelsen att jag besvarar ditt OT.

Kan inte bara alla här inne som föddes mot ett hårt betonggolv inse sina logiska begränsningar och kanske avstå från att puttra igång i olika diskussionstrådar?

Permalänk

Jag undrar hur iphone kommer se ut om 5 år.

Kanske så här:?
NU ÄR DEN HÄR! NYASTE IPHONE 7 DEN COOLASTE MOBILEN PÅ MARKNADEN. MED 6 MPIXEL KAMERA ISTÄLLET FÖR 5 SOM FÖREGÅNGAREN HADE! BARA 8000 KR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Jag skiter väl i om du har någon religiös idé om att man inte får råda andra att köpa vissa mobiler, så varför ta upp det?

Jag fattar inte varför du börjar gråta över mitt inlägg och säga att det är OT när du själv kommer dragandes med foliehattsteorier om att "försäkringsbolag kommer att börja reagera". Då bad jag dig sluta spekulera i saker du inte har en blekfet aning om, är det så konstigt?

Hur tycker du att "försäkringsbolag kommer att börja reagera förr eller senare" är ett bra svar på forumtiteln "Vad är det som gör ihpone så bra enligt vissa (alla)?" Don't shit where you eat.

Jag är bara OT i den bemärkelsen att jag besvarar ditt OT.

Kan inte bara alla här inne som föddes mot ett hårt betonggolv inse sina logiska begränsningar och kanske avstå från att puttra igång i olika diskussionstrådar?

Alltså, jag kan inte läsa något annat än skitsnack ifrån din sida. Du har inget relevant att komma med, varken till diskussionen jag och S_Z förde, eller till topic.

"Kan inte bara alla här inne som vaknat på fel sida eller som har extrema problem med sina humör-svängningar bara avstå ifrån att gå in i trådar och vara uppkäftiga och kränkande?" Sweclockers är ett forum som är till för diskussion (du som är så fruktansvärt smart, och extremt begåvad med att dölja det, vet självklart vad jag pratar om), har du något relevant att tillföra så visst, dela gärna med dig! Men Kan du inte annat än att förolämpa andra så bör du nog avlägsna dig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Bara låt dom köpa sina överprisade iPhones varje år för drygt 8k och låt dom tro att dom är coola behöves inte göra en tråd om det såna här saker slutar alltid på samma sätt. Älskar man sin Iphone så Good for you eller så älskar man sin android.

Android vs Iphone drar till bara till sig bara massa troll och fanboys

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

iPhone ägare, jag kommer presentera några situationer och hur jag hade löst den, ni får gärna berätta hur ni hade löst det. Så ser vi sen vilket som är det mest användarvänliga och smidiga.

1: Jag har tagit en del kort, på barnen, och nu är jag hos barnens mormor som också hänger med i tekniken och skulle vilja ha bilderna i sin telefon. Inte alla bilder utan ett större plock av dem.

Jag hade markerat dom bilderna hon ville ha i bildvisningsprogrammet, sen skulle jag skickat dem via bluetooth till hennes telefon.
___________________________________

2: Jag är hos vän som precis spelat in en rolig video på sin dator, och jag vill föra över den till min mobil.
Jag har också ett roligt klipp i min mobil som han samtidigt skulle vilja ha till sin dator.

Jag hade kopplat in min telefon med en usb kabel, markerat filen, kopierat den och sen klistrat in den i video mappen på mobilen.
Sen hade jag markerat det klippet han ville ha, kopierat det och klistrat in det i hans dator.

______________________________

3: Jag har några spel jag spelar, jag vill komma åt savefilerna och spara undan dom. Dessvärre så är jag utan uppkoppling, ute på landet, i båt ute på havet, eller utomlands där taxan är för dyr, så jag har ingen möjlighet att skicka några data.

Jag går in i filutforskaren, letar rätt på savefilerna och flyttar dom. Hittar jag dom inte så kan jag dra en backup av hela appen och sen lägga den filen vart jag vill, SD kortet blir det, och med kabel flyttar jag det till datorn.

Det var 3 olika situationer där man vill ge något, ta något eller spara något.

Så hur gör ni?

Permalänk

Denna tråd balla ur för länge sen nu. Jag kör med Iphone, hade Andriod innan och jag märker ingen direkt skillnad, allt jag gjorde med min Android gör jag med min Iphone fast Iphonen är snabbare, kan dock vara för att H*R LG inte bille släppa nån update till Optimus 2x men det fick mig att gå ifrån Android + att jag fick min Iphone gratis, skulle aldrig ge 6K+ för en lur, det kan jag göra annat kul för.!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrik433:

Bara låt dom köpa sina överprisade iPhones varje år för drygt 8k och låt dom tro att dom är coola behöves inte göra en tråd om det såna här saker slutar alltid på samma sätt. Älskar man sin Iphone så Good for you eller så älskar man sin android.

Android vs Iphone drar till bara till sig bara massa troll och fanboys

Varför är du så angelägen om iPhoneägares plånböcker? Det är snällt att du värnar deras ekonomi, men jag tror dom skiter i att du tycker det är dyrt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Sämre material? Du menar mindre lämpligt material? Så länge det inte handlar om säkerhet samt inte påverkar specifikationerna väldigt negativt är det ok enligt mig.

Så för just telefoner (och det mesta andra prylar) föredrar jag definitivt aluminium/metall och glas framför plast som jag generellt tycker är ett trist material. Att en telefon skall hålla för ett fall i marken står inte i spec:arna för min telefon. Hade det stått att iPhone var en telefon för extremförhållande t ex så hade ju glas på båda sidor varit mycket olämpligt. Och angående antennproblemet så har min iPhone 4 bättre mottagning än min 3GS som är av plast så det räknar jag inte som ett problem.

Då har du haft osedvanlig tur, googlar du på antenna problems iphone 4, och samma sak med samsung galaxy s2, så har du över 6 miljoner träffar på den första, och 260.000 träffar för den senare.

Det blev riktigt ramaskri när 4:an släpptes, för höll du den i kanterna där antennen är så droppade mottagning ordentligt, eller så tappade den kontakten med nätet helt. Först förnekade Apple problemet, sen gjorde dom det till feature, då klistrade man på

http://www.google.se/imgres?q=end+call+iphone&um=1&hl=sv&safe...

här kan du läsa om bra antenn, och vikten av att inte ha metallram om man vill ha en bra antenn, bra mottagning och höga överföringshastigheter

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=da&ie=U...

»Nokia N9 are manufactured from a single piece polycarbonate, which means that the antenna is completely free of interference from such a metal frame," he elektronikbranchen.dk.

Så i ditt spec bland, är det inte viktigt med bra mottagning? Att man försöker uppnå så bra förutsättningar som möjligt? Eller ska man välja det material man vill ha och sen få en storm emot sig med antenn problem, förneka det, och sen klistra på "end call bumpers" i hörnen

edit:

Jag tycker det är rimligt att man har metall i en bil, och plast till en plastpåse. Inte att metall i en platspåse för att metall är ett bättre material. Jag skulle välja bort en mobil som väljer metall framför plats och för det får jag betala med att t.ex få sämre mottagning när jag är utanför städerna, eller läger nedladdningshastigheter. Skört glas i något det finns en betydande risk att man tappar iaf 1 gång i halvåret, mja tror inte det för OM olyckan är framme, ja då vill jag att det ska hålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garnax:

Då har du haft osedvanlig tur, googlar du på antenna problems iphone 4, och samma sak med samsung galaxy s2, så har du över 6 miljoner träffar på den första, och 260.000 träffar för den senare.

Det blev riktigt ramaskri när 4:an släpptes, för höll du den i kanterna där antennen är så droppade mottagning ordentligt, eller så tappade den kontakten med nätet helt. Först förnekade Apple problemet, sen gjorde dom det till feature, då klistrade man på

http://www.google.se/imgres?q=end+call+iphone&um=1&hl=sv&safe...

här kan du läsa om bra antenn, och vikten av att inte ha metallram om man vill ha en bra antenn, bra mottagning och höga överföringshastigheter

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=da&ie=U...

»Nokia N9 are manufactured from a single piece polycarbonate, which means that the antenna is completely free of interference from such a metal frame," he elektronikbranchen.dk.

Så i ditt spec bland, är det inte viktigt med bra mottagning? Att man försöker uppnå så bra förutsättningar som möjligt? Eller ska man välja det material man vill ha och sen få en storm emot sig med antenn problem, förneka det, och sen klistra på "end call bumpers" i hörnen

edit:

Jag tycker det är rimligt att man har metall i en bil, och plast till en plastpåse. Inte att metall i en platspåse för att metall är ett bättre material. Jag skulle välja bort en mobil som väljer metall framför plats och för det får jag betala med att t.ex få sämre mottagning när jag är utanför städerna, eller läger nedladdningshastigheter. Skört glas i något det finns en betydande risk att man tappar iaf 1 gång i halvåret, mja tror inte det för OM olyckan är framme, ja då vill jag att det ska hålla.

Det blev ett ramaskri ja, precis som allt som rör apple tenderar att bli. Och precis som så många gissade var det en storm i ett vattenglas. Den största andelen av mina bekanta har iPhone 4 och inga jag vet har haft problem med antennen. Sluta tro på allt skit som skrivs på aftonbladet liknande sidor. Om du inte själv har erfarenhet så ta allt med en jättestor nypa salt. I och med allt snack vid releasen gjorde jag flertalet tester med min 3GS jämfört med 4:an och 4:an hade överlag bättre mottagning och högre dataöverföring. Ett icke problem i praktiken alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Men shit, alla har råd med en iPhone. Antar att du inte har ett jobb eller inkomst ö.h.t.

i USA är 4S 16Gib billigare än android-lurarna. I Sverige kostar alla abb likadant i princip, att man skulle ha råd med en android likvärdig iPhone men inte iPhone är bara trams.

Tjänar 1050 i månaden, DVS studiebidrag och anser det för dyrt med en iPhone även om man har en massa pengar. En iphone i dagens läge skulle kosta mer än vad min Desire kostade som ny.

Blev lite rörigt
Visa signatur

Fractal Design R3, MSI P67A-G45 B3, SB i5 2500k @ 3.8 (bluescreen i idle! Hjälp!!!), 4 GB RAM @ 1600 MHz // ASUS DCII 570 // 1 TB @ 7200RPM, 500 GB @ 7200 RPM // Corsair AX850

Permalänk
Medlem

iPhone 4 har en sjukt läcker design imo som andas väldigt hög kvalité. Finns även en viss enkelhet i iOS, t.äom min far förstår sig på en!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Köpte 3G när den släpptes i Sverige för ca 3,5 år sedan. På den tiden fanns det i stort sett ingen motsvarighet i form av Android och annat. Tycker den står sig bra, använder den än idag och tycker först nu att andra telefoner kommit ikapp den. De var före sin tid med de moderna smarta telefonerna. Idag känns det inte lika självklart att Apple blir mitt nästa val då andra tillverkare gör i princip likadana telefoner för halva priset. På jobbet har jag en HTC Desire HD och den är imponerande på många vis, men känns ändå lite ihophafsad jämfört med min antika Iphone. Framförallt pekskärmen fungerar inte med samma precision. Tror det kan bli annorlunda med nästa generation Android med ICS.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det blev ett ramaskri ja, precis som allt som rör apple tenderar att bli. Och precis som så många gissade var det en storm i ett vattenglas. Den största andelen av mina bekanta har iPhone 4 och inga jag vet har haft problem med antennen. Sluta tro på allt skit som skrivs på aftonbladet liknande sidor. Om du inte själv har erfarenhet så ta allt med en jättestor nypa salt. I och med allt snack vid releasen gjorde jag flertalet tester med min 3GS jämfört med 4:an och 4:an hade överlag bättre mottagning och högre dataöverföring. Ett icke problem i praktiken alltså.

fick en 4:a som jobbmobil, var jag inomhus, i centrala Uppsala och höll telefonen i nedre kanten tappade jag helt kontakten med nätet.

Dessutom hängde den sig, startade om sig och en massa annat så den gick inte att använda, fick lämna in den, fick tillbaka den efter 2 veckor, funkade ändå inte lämnade in den igen och sen har jag inte brytt mig om den. Använder min privata Arc istället.