Permalänk
Entusiast

Batman: Arkham City

Release: Oktober 21, 2011
Hemsida: http://www.batmanarkhamcity.com/us/main.html
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Batman:_Arkham_City

Trailers:
Gameplay

Launchtrailer

Catwoman

PhysX:

Uppföljaren till 2009's i min mening bästa spel släpps nu i höst, någon mer än jag som ser fram emot det? Hoppas Rocksteady håller samma kvalité i uppföljaren som de gjorde i AA.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ja med den där trailern är det ju omöjligt att det failar!

Permalänk
Medlem

Gillar Harley Quinns nya tatueringar. xD

Jag kommer absolut att köpa spelet!

Permalänk
Medlem

Spelet är försenat ännu en vecka till pc http://www.pcgamer.com/2011/11/08/batman-arkham-city-pc-delay...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tråkigt, Arkham Aslym var banne mig de bästa spelen jag kört. Längtar efter City. Någon som vet om någon säljer Steam key?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Tråkigt, Arkham Aslym var banne mig de bästa spelen jag kört. Längtar efter City. Någon som vet om någon säljer Steam key?

Brukar väl komma upp lite då och då här på marknaden och även FZ.se marknaden. Jag köpte mitt av en annan användare här

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Entusiast

Nu är det inte lång tid kvar, sitter och installerar Asylum för att lira igenom den ännu en gång innan City släpps om ett par dagar! Sjukt taggad

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Synd att spelet har grava problem med DX11. Rocksteady har erkänt problemet och jobbar på en patch som ska släppas "inom en snar framtid". Tills dess rekommenderar dom att man spelar med DX9 om man vill spela problemfritt. Det är endast DX11 som ställer till det. Sen att vi har väntat en månad på att få spela med just DX11 är en annan femma...

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Synd att spelet har grava problem med DX11. Rocksteady har erkänt problemet och jobbar på en patch som ska släppas "inom en snar framtid". Tills dess rekommenderar dom att man spelar med DX9 om man vill spela problemfritt. Det är endast DX11 som ställer till det. Sen att vi har väntat en månad på att få spela med just DX11 är en annan femma...

Meh, fan va dåligt. Funderar på att skaffa det till PS3an bara, men samtidigt vill jag inte det.

Hoppas det kommer funka ok iaf.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Haha som alltid dx9 funkar perfekt men trots att dom försenat spelet så är det alltså ospelbart om man spelar på den senaste hårdvaran.. inte så konstigt konsoller bara får mer och mer dominans.

Permalänk
Entusiast

Tänkte just fråga varför spelet gick så skräp när jag maxade detta spelet, tydligen DX11's fel.. aja. Ska man vänta på patchen kanske? Lirar ju fortf Asylum så, hoppas patchen kommer snarast möjligast!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Funderar om man skulle köpa det här till ps3an ist? hmm

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tjobbo:

Funderar om man skulle köpa det här till ps3an ist? hmm

Så fort Patchen är klar så bör nog PC versionen vara den bästa. Så frågan är väl om man orkar vänta, om inte så ja, köp till PS3!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Testat spelet nu i DirectX 11 är spelet nästan ospelbart, får extrema lag. För antar att spelet kör på samma motor som föregångaren och det maxa jag utan problem.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Fyfan vad bra detta spelet är. Grafiken, storyn, combat, musiken, ja nästan allt är top notch.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Fyfan vad bra detta spelet är. Grafiken, storyn, combat, musiken, ja nästan allt är top notch.

Riktigt grymt, storyn är sjysst. Kommit en bra bit in. Underbart spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Faktiskt ett riktigt skönt spel, må jag säga. Men varför finns det inga upplåsbara dräkter att tvinga Batman att sätta på sig? Det var ju en hög pre-order-exklusiva, så varför finns det inte ett fåtal i själva spelet? Meh.
Det som får mig att undra är bland annat det faktum att det första jag såg när jag startade spelet var de två Catwoman-modellerna i 3D models. Dock verkar det ju inte som att de kommer att dyka upp i spelet, så... Wut? Varför lägga ner tid på att designa dem?

Håhå jaja. Gatt spell i alla fall, rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Testat spelet nu i DirectX 11 är spelet nästan ospelbart, får extrema lag. För antar att spelet kör på samma motor som föregångaren och det maxa jag utan problem.

Testade Batman Arkham City igår, tyvärr är det inte riktigt spelbart med DirectX 11 (nej jag vägrar gå ner till DirectX 9). Känns tragiskt att det inte går att köra med min rigg. Givetvis är det bugg i spelet, men tyvärr är det helt tyst om när en patch eventuellt kommer.

Blä, får fortsätta spela Skyrim tills det patchar.. Diggade introt, så det kommer definitivt rocka fett när de väl fått till en patch

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Utvecklarna har i alla fall erkännt att de vet om att det är något groft prestanda fel med dx11 läget i B:AC, så en patch kommer förhoppningsvis så småning om.
Jag testade för skoja skull att köra allt på lägsta förutom dx11 grejer som var på max och det blev extreme stuttering+random fps drops lite när det kände för det, precis samma som om jag har på all annan grafik med, så någe grovt fel med det är det.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

Spelet är SVINBRA. Har väntat på DX11 patchen men idag så orkade jag inte längre. Och jag måste säga att spelet är riktigt snyggt även i DX9.

Tycker absolut ni ska börja köra även fast det inte finns DX11.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag inställningarna för spelet? Bruce är nästan utanför skärmen! Hittar bara andra inställningar inne i spelet som "Brightness" kontroller osv. Läste att man skulle göra nått med launchern, vad?

Nytt problem...
Permalänk
Medlem

När du startar Launchern så kan du välja settings.
där kan du ställa in alla oliak grafikalternativ

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk

Någon som har problem med Games for Windows Live tillsammans med Arkham City som är köpt i Steam? Fuckar ju upp allting. Kunde spela direkt jag installerade spelet. Dagen efter fungerade det inte. Körde integritetscheck på spelet, lekte runt, flera omstarter av datorn hjälpte inte. Sen bara från ingenstans så fungerar det igen.

Dagen efter, diverse idag så fungerar det inte igen. Händer ingenting när jag trycker på Home, får ingen reaktion alls att GFWL finns överhuvudtaget. Nu kan jag inte spela då min save är "låst" i skiten GFWL. Startat om datorn, kört integritetscheck på spelet, ingen skillnad. GFWL vill inte finnas just nu.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Steam versionen har typ 3 DRM's , GFWL, steamworks och SecuROM.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Magatsu Taito:

Någon som har problem med Games for Windows Live tillsammans med Arkham City som är köpt i Steam? Fuckar ju upp allting. Kunde spela direkt jag installerade spelet. Dagen efter fungerade det inte. Körde integritetscheck på spelet, lekte runt, flera omstarter av datorn hjälpte inte. Sen bara från ingenstans så fungerar det igen.

Dagen efter, diverse idag så fungerar det inte igen. Händer ingenting när jag trycker på Home, får ingen reaktion alls att GFWL finns överhuvudtaget. Nu kan jag inte spela då min save är "låst" i skiten GFWL. Startat om datorn, kört integritetscheck på spelet, ingen skillnad. GFWL vill inte finnas just nu.

Ladda ner senaste GFWL och se om det hjälper.

Skrivet av Sheytan:

Steam versionen har typ 3 DRM's , GFWL, steamworks och SecuROM.

Din poäng?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ni som klarat mainstoryn. Hur mycket % hade ni klarat av spelet då? Själv hade jag bara 36 %. haha! (eller var det 38 %? ah well, same shit)

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Hoppas faktiskt att detta kommer med i Sweclockers hög med spel som används för att bencha. För de har en riktigt bra sys bench inbyggt i spelet.

Dock så knäar min dator i Sign stenhårt när jag kör på högsta möjliga inställningar i 1920x1080.

Laggar som F*N redan första striden som CatWommen i de lilla rummet.

MEN PhysX effekterna i Arkham City är ju SJUKT snygga. Löv it söm faen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Var det jag som sov vid installationen eller måste man ha DVDn i då man spelar? Har ju aktiverat med LIVE å allt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Har de sagt något om en patch, köper inte spelet förräns DX11 är fixat.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

En patch har kommit.

http://store.steampowered.com/news

Andra problem kvarstår dock...

Om ditt spel crashar vid startmenyn kan det bero på att du har t.ex Daemon Tools installerat. Om du förlorar dina saves kan du göra det som en skriver här:
http://community.batmanarkhamcity.com/forums/showthread.php/1...

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4