Kritik behövs gällande nya hemsidans logo

Permalänk

Kritik behövs gällande nya hemsidans logo

tja.
hann göra ett par "logo" till nya hemsidan som ska upp.

vad jag är ute efter " seriöst och pro logo".

behöver allt kritik jag kan få, eller tips.

den sista blev lite mörkare än vad jag hade tänkt mig där texten är. ska försöka rätta till det senare.

Tack

ps. det är min första gång jag jobbar med PS. så förvänta er inte värsta grejer. :/

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

tja.
hann göra ett par "logo" till nya hemsidan som ska upp.

vad jag är ute efter " seriöst och pro logo".

behöver allt kritik jag kan få, eller tips.

den sista blev lite mörkare än vad jag hade tänkt mig där texten är. ska försöka rätta till det senare.

Tack
http://i42.tinypic.com/2q9c13n.jpg

http://i41.tinypic.com/2mct4p2.jpg

http://i43.tinypic.com/msg968.jpg

du får ju gärna dela med dig om vad sidan kommer innehålla, i mitt tycke ser dom alldelles för bling bling ut.. men det beror ju helt på vad hemsidan ska innehålla! men den informationen kan vi nog lämna mer kritik åt dig

jag läste din andra tråd så jag vet vad det är nu, dom är snyggt gjorda men kommer nog inte tilltala någon annan än 12 åringar som gillar mycket färger

Permalänk

Spontant känner jag att logotyperna blir svåra att återanvända då alla är ganska detaljerade. Med det menar jag hur logotypen skulle se ut om den nyttjades på vit bakgrund eller i andra förhållanden.

Vid en första anblick förstod jag inte heller vad det stod riktigt.

Men jag gillar flashiga logotyper och dessa var då ganska flashiga :).

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Medlem

vad jag är ute efter " seriöst och pro logo"??

Vet inte vad du tycker om "seriöst" men allt speglar sig om innehållet på sidan eller vad du nu skall använda det. Men att ha en internetbutik eller en seriös hemsida med allt det där lull lull på loggan är så långt man kan komma ifrån en seriös logga.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

du får ju gärna dela med dig om vad sidan kommer innehålla, i mitt tycke ser dom alldelles för bling bling ut.. men det beror ju helt på vad hemsidan ska innehålla! men den informationen kan vi nog lämna mer kritik åt dig

Ber om ursäkt att jag glömde nämna det.

Sidan kommer vara en "mötes plats". det är i alla fall så det är planerat.
Det ska vara en informations sida, där man kan diskutera olika ämnen som vanlig sätt är svårt och göra på andra forum. ställa frågor och få svar om olika religion, olika politiska partier, olika spel, hemelektronik osv.

rätt så stort projekt så att säga.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

Ber om ursäkt att jag glömde nämna det.

Sidan kommer vara en "mötes plats". det är i alla så det är planerat.
Det ska vara en informations sida, där man kan diskutera olika ämnen som vanlig sätt är svårt och göra på andra forum. ställa frågor och få svar om olika religion, olika politiska partier, olika spel, hemelektronik osv.

rätt så stort projekt så att säga.

lugna ner dig med loggan och tänk mer på att göra hemsidan användarvänlig och enkel och använda och anpassa den för läsplattor och mobiltelefoner

Permalänk
Skrivet av Commander:

vad jag är ute efter " seriöst och pro logo"??

Vet inte vad du tycker om "seriöst" men allt speglar sig om innehållet på sidan eller vad du nu skall använda det. Men att ha en internetbutik eller en seriös hemsida med allt det där lull lull på loggan är så långt man kan komma ifrån en seriös logga.

Förstår vad du menar. håller på göra en "clean" logo just nu. håller med dig. det blev lite för flashig än vad jag hade förväntat mig.

Lite svårt när man ska gå från paint till ps5 xD

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

Sidan ska vara Clean, extremt lättanvänd och du MÅSTE jobba på att göra den perfekt för mobiltelefoner och läsplattor för du kommer aldrig kunna konkurrera ut https://www.flashback.org/ annars, allt dom saknar är bra stöd för mobiltelefoner och läsplattor annars är detta din absolut största konkurrent för en sådan här hemsida

lycka till!

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Sidan ska vara Clean, extremt lättanvänd och du MÅSTE jobba på att göra den perfekt för mobiltelefoner och läsplattor för du kommer aldrig kunna konkurrera ut https://www.flashback.org/ annars, allt dom saknar är bra stöd för mobiltelefoner och läsplattor annars är detta din absolut största konkurrent för en sådan här hemsida

lycka till!

Det är en av främsta grejer som är i tanken. en vän som är mer insatt i detta ska jobba på det.

Just det här med Flashback tycker "jag" att det är för mkt information redan på första sidan. vad vi har i tanken är att det skall vara extrem lättläst och användarvänlig.

Tack.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

Tyckte att alla tre var extremt fula. Skrikiga och alldeles för övergjorda.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

Det är en av främsta grejer som är i tanken. en vän som är mer insatt i detta ska jobba på det.

Just det här med Flashback tycker "jag" att det är för mkt information redan på första sidan. vad vi har i tanken är att det skall vara extrem lättläst och användarvänlig.

Tack.

gör en sida som är lättare och använda än flashback.. kan säga att den sidan inte är särskilt lätt och hålla på med är faktiskt rätt krånglig så att klå den borde inte vara så svårt i användarvänlighet!