Dra nätverkskablar genom hyresrätt

Permalänk
Medlem

Dra nätverkskablar genom hyresrätt

Hej,

Har problemet att datorn inte står där bredbandet kommer in i lägenheten och behöver slåledes dra en (möjligen två) nätverkskablar från ena sidan av vardagsrummet till andra.
Väggarna är betong och tapetserade. Hur får jag till det på snyggast sätt? Har sett att det finns kabelkanaler som man fäster med tejp, men det känns som att tapeten kommer ryckas loss den dagen jag behöver ta bort kanalerna.

Vad har ni för smarta lösningar?

/Ph

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Själv har jag dragit de "snyggt" efter listerna, vi har så mycket skit framför väggen så det syns inte.
Kanske kabellister med dubbelhäftande som du nämner är ett val eller "ihåliga" golvlister?

Permalänk
Inaktiv

personligen hade jag visserligen en bostadsrätt men jag bytte ut golvlisterna till ihåliga bara för att kunna dra kablar på ett snyggt sätt runt om i lägenheten.

Permalänk
Musikälskare

Hade gjort som Slayzor, blir lite mer överkurs än vad tcntad sa men men

De finns inga genvägar till den perfekta kabeldragningen, w00t

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det är dock fruktansvärt drygt när man måste dra om kablarna.. Iofs är det ännu värre att de bara ligger löst och skräpar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olegh:

Det är dock fruktansvärt drygt när man måste dra om kablarna.. Iofs är det ännu värre att de bara ligger löst och skräpar.

håller med där, men det blir så satans cleant istället och så ofta behöver man inte dra om ett par nätverkskablar.