Permalänk
Medlem

Error med patchning.

Det verkar som att jag har hamnat i en loop av korrupt patchning som ger error. Har läst lite runt om att Bioware har korrupt patch, som de själv säger på deras forum. Men det finns folk som spelar, tydligen?

Hur ska jag gå till väga för att slippa detta? Misstänker att de som spelar har köpt spelet fysiskt, medan jag har köpt det och laddat ner det via nätet.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr ingen hjälp till dig, men jag har digital kopia och kan spela. Dock så måste jag ibland starta om launchern flera gånger innan ja får trycka på play knappen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Det är ingen gammal klient från före de stora öppna betorna? Det kommunicerades ju att om man hade en klient från innan nov 26 (?) skulle man avinstallera och ladda ner klienten på nytt. Jag har kvar samma installation som jag hade på den stora öppna betan och ar patchat den efterhand och jag har inga problem alls...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Det är ingen gammal klient från före de stora öppna betorna? Det kommunicerades ju att om man hade en klient från innan nov 26 (?) skulle man avinstallera och ladda ner klienten på nytt. Jag har kvar samma installation som jag hade på den stora öppna betan och ar patchat den efterhand och jag har inga problem alls...

Jag laddade ner spelet samtidigt som jag köpte det...2-3 dagar innan releasen. har även hämtat ner igen från SWTOR's hemsida...med samma resultat.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Gissade nästan det...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Testa töm din temp-mapp innan du patchar (snabbväg: Win+R skriv %temp% klicka ok eller ta enter så får du upp den). Det kan finnas filer som är låsta i tempmappen om du har program uppe, så stäng program eller välj att hoppa över. Ha inget viktigt jobb/dokument uppe ifall det programmet använder nån tempfil som det inte gillar att du tar bort.

Du kan också köra välja att köra en koll av alla filerna i SWTOR genom att klicka på kugghjulsikonen nere till vänster i inloggningsdialogen när du startar klienten och sen välja "Repair".

En annan grej är också att stänga av realtidsskanning i antivirusprogrammet om du har sånt. De flesta program kan stänga av det tillfälligt och sen är det bara att slå på igen efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Testa töm din temp-mapp innan du patchar (snabbväg: Win+R skriv %temp% klicka ok eller ta enter så får du upp den). Det kan finnas filer som är låsta i tempmappen om du har program uppe, så stäng program eller välj att hoppa över. Ha inget viktigt jobb/dokument uppe ifall det programmet använder nån tempfil som det inte gillar att du tar bort.

Du kan också köra välja att köra en koll av alla filerna i SWTOR genom att klicka på kugghjulsikonen nere till vänster i inloggningsdialogen när du startar klienten och sen välja "Repair".

En annan grej är också att stänga av realtidsskanning i antivirusprogrammet om du har sånt. De flesta program kan stänga av det tillfälligt och sen är det bara att slå på igen efteråt.

hjälpte inte heller

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Trist. Skulle rekommendera att du tar kontakt med supporten och ser om de kan hjälpa till.

Hittade en sida/tråd med info om manuell patchning, men det verkade rätt komplicerat (med hosts-editing etc). Dessutom verkar hans problem ha varit annorlunda än ditt.
http://falconevo.co.uk/index.php/starwars-old-republic/
Här är personens tråd på officiella forumet
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=95211