Fel vid installation av win 7

Permalänk
Medlem

Fel vid installation av win 7

Försöker installera Windows 7 Home Premium på en ny OCZ Vertex 2 SSD
Har försökt flera gånger och kommit olika långt innan problemen uppkommit, har som längst kunnat köra den i ca. 1/2 dag efter lyckad installation,
ibland lyckas inte ens installationen.
Har testat både 32 och 64 bits installation
Pluggat ut andra hårddiskar, ljudkort mm.

Problemet är I/O device error code: 0x8007045d

Efter att detta kommer upp första gången så försöker windows fixa det vid uppstart men det lyckas inte.

Har googlat lite och mångas förslag är att testa annat brännar-program, långsammare bränning, annan skiva.
Men detta är original skiva så borde väll inte kunna vara något fel på den. Kan jag testa att ladda ner en win7 skiva och installera den med min original licens-nyckel

Kan det vara något fel på den nya SSD?
Kan det vara någon komponent i datorn som inte win7 "gillar"?

Dator:
Gigabyte GA-MA790X-DS4
AMD Phenom 9750 Quad Core 2,4GHz
Corsair XMS2 2x2GB RAM

Permalänk
Avstängd

Det kan mycket väl vara fel på SSD'n. OCZ har inte direkt bra kvalitetsrykte på sina SSD:er. Läser man lite kommentarer på exempelvis prisjakt, komplett eller dustin så framkommer det att väldigt många har problem med just OCZ's SSD:er.

Permalänk
Medlem

Finns det något test man kan köra på disken för att se om det är fel på den?

Känns lite svårt att försöka reklamera den om jag inte vet om det är fel på den.

Permalänk
Avstängd

UBCD (www.ubcd.com) är en disk som är gratis att ladda ner och bootbar. Startar du datorn från den kan du köra en mängd olika program för att kontrollera den mesta hårdvaran på datorn.