Community för ensamma gamers?

Permalänk
Medlem

Tycker detta låter som en super idé!
Jag själv är tjej som inte känner andra tjejer som spelar eller heller har direkt några killkompisar som gör det.
De roliga i just online spel att ha någon att sitta och snacka med!

Permalänk
Medlem

Det finns ju alltid något spel som ens kompisar inte vill spela så då är det perfekt att ha någonstans att vända sig för spelvänner.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

"Lonely Gamers"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

TheGiant har ju en viss poäng där.

Om man har för mycket aktivitet bland folk som redan har hittat någon att spela med, och inte längre är lika intresserade att hitta fler att spela med, och då minskar ju andelen "ensamma gamers" och närmar sig nivåerna som finns på vanliga forum och liknande.

Om man då enbart har en kontaktsökarsajt, eller åtminstone en avdelning dedikerad för det, så kan man ju ha att väljer vilka spel man vill söka kontakt för och att man sedan måste uppdatera det eller bekräfta att man fortfarande söker folk. Om man har den här uppdateringen/bekräftelsen 1 gång per vecka så är kontaktsökningarna mer aktuella samtidigt som det inte är alltför mycket arbete att ha kvar dem.

+1

Men då får man skaffa öppna gamers som släpper in alla och välkomnar allt, så att man känner sig med, så att folk inte skaffar 4-5 pers som sen bara kör tillsammans utan klarar av att släppa in fler

Permalänk
Medlem

Låter som en kul och bra ide.

Skulle kunna tänka mig att hjälpa till med bygget av en sådan sajt om intresset finns.

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk
Inaktiv

Efter all feedback så känns det som att det skulle vara en idé att få upp en enkel sida och se om intresset håller. Det finns nog många som känner den där ensamheten även fast man spelar med ett X antal random människor på ett eller annat sätt.

För att driva tråden vidare - har ni tips på upplägg, utseende och funktioner för en eventuell sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Efter all feedback så känns det som att det skulle vara en idé att få upp en enkel sida och se om intresset håller. Det finns nog många som känner den där ensamheten även fast man spelar med ett X antal random människor på ett eller annat sätt.

För att driva tråden vidare - har ni tips på upplägg, utseende och funktioner för en eventuell sida?

Som jag skrev, att man (semi-)aktivt måste söka kontakt så att det inte blir en massa inaktuella kontaktförfrågningar. Med uppdatering/bekräftelse kanske 1 gång per vecka.

Att man kan söka för varje spel, eller att man automatiskt får upp matchningar för de spel man satt upp sig som sökande för.

Autokompletering av speltitlar, till exempel så att World of Warcraft och World of Tanks kommer upp när man skrivit in "world of". Detta för att enklare kunna sätta upp sig som sökande för ett visst spel, så att det inte blir en massa varianter med felaktig stavning och liknande.

Gärna notering om hur, när och hur länge man vill spela inom varje spel som man lägger till sina kontaktsökningar. Helst också matchning på dessa kriterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Efter all feedback så känns det som att det skulle vara en idé att få upp en enkel sida och se om intresset håller. Det finns nog många som känner den där ensamheten även fast man spelar med ett X antal random människor på ett eller annat sätt.

För att driva tråden vidare - har ni tips på upplägg, utseende och funktioner för en eventuell sida?

Tror på iden att bygga den lite som en dejtingsajt där man kan välja vilket/vilka spel man söker medspelare i. Sedan att man kan skapa en kontaktlista över folk som man kan sortera efter spel(grupper).

Det tycker jag känns som en grund att bygga på.

EDIT:

Skrivet av bjjb:

Precis, låter vettigt

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk

Vore grymt ifall någon from av hemsida / forum kom upp snart, nice att föra ihop de ensamma spelarna och skapa bekantskap ! Är ingen ensam gamer själv men kommer supporta detta till max ändå !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem

Låter kung!

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Låter kul intresserad av vad fortsättningen på denna tråd kan följas av

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Skön idé!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk

Det finns redan ett sådant community fast de riktar sig kanske lite mer åt Konsol användare och i Nordamerika men ni kan ju alltid kolla in hemsidan och få inspiration.

http://hupitgaming.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag och en god vän som tvingades upp till Stockholm sitter ofta på kvällarna när våra respektiva och döttrar gått och lagt sig....vi har en hel del spel i alla dess former, men få personer att spela med - vi är båda 30+ om det är av intresse.

Ja vi 30+ are och/eller kanske några yngre som kanske mer eller mindre har familj att tänka på, "tvingas" sitta uppe sena kvällar för att kunna använda våra älskade virtuella världar. Med följden av att vara lite morgontrött på jobbet i mitt fall...

Visa signatur

Cooler Master Gladiator 600|MSI P55A-G55|Inte i5 760|Noctua NH-U12P|A-Data 8GB (4x2048MB) GAME-Series|PSC 6970, XFX 6970|Corsair TX 850W 80+

Permalänk

Visst har man några kompisar att spela med, men är ju långt ifrån alltid de kan spela när man själv vill, så detta skulle vara en utmärkt lösning!

Hoppas du/ni kommer igång med byggandet av sidan snart!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Går du med i en community så är du ju inte ensam längre, finns många att välja på. Så lägg till guildsök i sökmotorn.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som svarat på min fråga :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Pitcha idén till TV3 istället, Ensam gamer söker.

Haha de lär ju måla ut alla gamers som ensamma nollor som inte kan få något xD

Låter som en bra idé, väldigt drygt att spela solo tbh

EDIT: Verkar ju vara en del i denna tråden som är "ensamma gamers" varför inte börja härifrån?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Detta låter som en bra ide blir ett bra forum för guilds att hitta spelare i,kan tipsa om guilden som jag spelar Age of conan i som heter vikings vi häckar på Crom servern.Vi har inte några krav utom att vara trevlig och hjälpsam mot guildisar,spela hur lite eller mycket som du vill och fritt att deltaga i raids och andra aktiviteter.Skicka ett tell till mig "slagbjorn" för inv.Guilden besår av svenska norska och danska spelare i skiftande ålder från 18 till 63 år.

Visa signatur

Amd 64 X2 6000+ 3,0 GHz- Crucial DDR2 PC 5300 4096MB- XFX 8800GTS 640MB SLI- Spinpoint T166- Corsair 520 W- HP 2465.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fortfarande ingen som svarat på min fråga :s

Svaret blir tråkigt nog "vilket som". Alla kan känna sig ensamma men på olika sätt. Vissa har en massa IRL-vänner som inte spelar de spel man gillar.. kanske de inte gillar att spela alls, och då kanske man vill träffa någon spelkompis bara. Andra kanske har många spelkompisar online men inte mkt IRL och vill ha nån att hänga med som har liknande intressen. En sida som denna skulle kunna täcka upp det mesta. Precis som en dejtingsida inte endast är till för att hitta flörtar med utan även vänner så tror jag att "Lonely Gamers" kan fungera på liknande sätt

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Jag är medlem i en community som är lite åt detta hållet. Den skapades 2008 av ett gäng som träffades random genom XBox Live och i viss mån PC. Nu är vi snart 50 medlemmar. Det är alltså ingen klan, inget krav på aktivitet si eller så mycket. Alla spelar vad de vill när de vill. Vi har ett forum på internet där vi diskuterar hårdvara, support, spel, kommande releaser, vardagsliv och planerar online-events. Utöver det har vi en TS.

I praktiken innebär detta att jag går in i SC2-tråden och kollar om någon är sugen på att köra monobattles fredag kväll och ibland får man napp. Annars hoppar jag bara in i TS på kvällen och ser vilka som är inne och vilka som spelar vad och så styr man upp något där och då. Vill man spela SP-spel så hänger jag ofta i någon kanal ändå och snackar lite skit. Enda kravet vi har är att man är över 18, hel och ren. Vår äldsta medlem är 50+ Vuxna människor som gillar att spela helt enkelt.

Nu förstår jag att det TS kanske menade var någon slags online förmedlingstjänst där man kan hooka upp och köra och det är ju inte riktigt samma sak, men ville bara påpeka att vår typ av community också finns.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Jo. Det värsta är att om man väl börjar spela och snacka i skype med kompisar så är man fast.
Är tyvärr i den situationen att om man inte svara på skype så ignorerar man dom och då så blir det en jävla massa liv om det.
Sen så är det gigantiska skype konversationer som inte alls är trevliga vid en del tillfällen.

Spelar man inte samma spel så blir det ju ännu tråkigare
Jag som t.ex spelar WoW väldigt mycket kan finna det drygt när man inte spelar det med någon annan.

Sätt skype på upptagen, och så är det bara att ha uppe ett spel och "inte märka" att någon ringer. Problem solved

Permalänk
Inaktiv

Om jag hade varit bra på html, design och allt som behövs för att skapa en snygg och användarvänlig sida så hade jag startat det projektet. Tyvär så är jag inte det... Det jag kan göra är att lägga upp ett enkelt phpBB-forum under en domän som t.ex www.lonelygamers.se och drifta det, om folk skulle använda det.

Denna idé är dock inte att förknippa med klaner och guilds, utan helt enkelt att hitta likasinnade gamingvänner.

Skulle ett enkelt forum fungera för denna idé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Skulle ett enkelt forum fungera för denna idé?

Det funkar (se min post ovan). Någon måste ju dock ta på sig att rodda sidan och ta de små kostnader som blir. En TS server är också att rekommendera. Sen får man räkna med lite problem med bottar och annat trams om man kör forat helt öppet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

Sätt skype på upptagen, och så är det bara att ha uppe ett spel och "inte märka" att någon ringer. Problem solved

Problemet blir sen när dom ringer eller SMS'ar en på mobilen
Svarar man inte då så får man höra dom klaga om det hela veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Efter all feedback så känns det som att det skulle vara en idé att få upp en enkel sida och se om intresset håller. Det finns nog många som känner den där ensamheten även fast man spelar med ett X antal random människor på ett eller annat sätt.

För att driva tråden vidare - har ni tips på upplägg, utseende och funktioner för en eventuell sida?

Skrivet av Zcalman:

Tror på iden att bygga den lite som en dejtingsajt där man kan välja vilket/vilka spel man söker medspelare i. Sedan att man kan skapa en kontaktlista över folk som man kan sortera efter spel(grupper).

Skrivet av TheJerk:

Det funkar (se min post ovan). Någon måste ju dock ta på sig att rodda sidan och ta de små kostnader som blir. En TS server är också att rekommendera. Sen får man räkna med lite problem med bottar och annat trams om man kör forat helt öppet.

En grej man kan göra är någon form av grupp på steam, förutsatt att alla har det. Man kan ju lägga till vilken titel som helst i sitt steambibliotek, och så länge man launchar det via steam så kan man få upp steams chat "overlay" i vilket spel som helst. Då skulle det ju vara enkelt att gå in på gruppen, se vem som spelar vad, och slänga iväg ett chatmeddelande direkt till den person man vill spela med. Ponera att jag sitter och spelar left for dead, och nån annan som drar online är riktigt taggad på att skjuta lite zombies, då är det ju bara att slänga iväg ett meddelande och dra igång. Kan ju vara spel som inte är steamspel heller, om jag loggar in och vill dra en LoL-match med någon, kan jag se vilka som spelar LoL och skicka iväg ett chatmeddelande till den personen, det plingar till hos honom/henne, och vips så har man någon att lira med. Komplettera med ett forum där man kan anordna spelträffer i förväg och diskutera olika strategier/söka efter folk av en speciell kaliber (söker L30 med erfarenhet av AD carries på EU West, exempelvis)

Tror man skulle kunna göra en rätt stor community av det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zaptoit:

En grej man kan göra är någon form av grupp på steam, förutsatt att alla har det. Man kan ju lägga till vilken titel som helst i sitt steambibliotek, och så länge man launchar det via steam så kan man få upp steams chat "overlay" i vilket spel som helst. Då skulle det ju vara enkelt att gå in på gruppen, se vem som spelar vad, och slänga iväg ett chatmeddelande direkt till den person man vill spela med. Ponera att jag sitter och spelar left for dead, och nån annan som drar online är riktigt taggad på att skjuta lite zombies, då är det ju bara att slänga iväg ett meddelande och dra igång. Kan ju vara spel som inte är steamspel heller, om jag loggar in och vill dra en LoL-match med någon, kan jag se vilka som spelar LoL och skicka iväg ett chatmeddelande till den personen, det plingar till hos honom/henne, och vips så har man någon att lira med. Komplettera med ett forum där man kan anordna spelträffer i förväg och diskutera olika strategier/söka efter folk av en speciell kaliber (söker L30 med erfarenhet av AD carries på EU West, exempelvis)

Tror man skulle kunna göra en rätt stor community av det

Det är en bra idée men problemet är också att på STEAM så är det fullt med trolls. (Kolla GMOD communityn)
Så om den är öppen för alla att joina så finns det en risk för att det blir fullt med trolls såvidare man inte har aktiva admins i gruppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Om jag hade varit bra på html, design och allt som behövs för att skapa en snygg och användarvänlig sida så hade jag startat det projektet. Tyvär så är jag inte det... Det jag kan göra är att lägga upp ett enkelt phpBB-forum under en domän som t.ex www.lonelygamers.se och drifta det, om folk skulle använda det.

Denna idé är dock inte att förknippa med klaner och guilds, utan helt enkelt att hitta likasinnade gamingvänner.

Skulle ett enkelt forum fungera för denna idé?

Jag kan html och design, etc. Har dock inte arbetat särskilt mycket med php. Jag skulle gärna hjälpa till med att utveckla en sådan sida.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Svaret blir tråkigt nog "vilket som". Alla kan känna sig ensamma men på olika sätt. Vissa har en massa IRL-vänner som inte spelar de spel man gillar.. kanske de inte gillar att spela alls, och då kanske man vill träffa någon spelkompis bara. Andra kanske har många spelkompisar online men inte mkt IRL och vill ha nån att hänga med som har liknande intressen. En sida som denna skulle kunna täcka upp det mesta. Precis som en dejtingsida inte endast är till för att hitta flörtar med utan även vänner så tror jag att "Lonely Gamers" kan fungera på liknande sätt

Det låter ju bra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Om jag hade varit bra på html, design och allt som behövs för att skapa en snygg och användarvänlig sida så hade jag startat det projektet. Tyvär så är jag inte det... Det jag kan göra är att lägga upp ett enkelt phpBB-forum under en domän som t.ex www.lonelygamers.se och drifta det, om folk skulle använda det.

Denna idé är dock inte att förknippa med klaner och guilds, utan helt enkelt att hitta likasinnade gamingvänner.

Skulle ett enkelt forum fungera för denna idé?

Som jag skrev tidigare i tråden så kan jag bygga sidan. Har bred kunskap i php, JavaScript, jquery och såklart (x)HTML och css. Dock är inte skapande av det grafiska min starkaste sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka