fråga angående mobil+vatten

Permalänk

fråga angående mobil+vatten

Tjenare, har fått erbjudande om att köpa en likadan telefon som jag fast som är vattenskadad.

Brukar skärmen gå isönder bli kass när mobilen fått vatten över sig..eller den kommer kunna gå att använda som eventuell reservdel i framtiden?
finns de ngra andra delar man kommer kunna använda? förutom skalet såklart:)

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

Vilken telefon är det till att börja med?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Vilken telefon är det till att börja med?

visst fan de glömde jag, SE arc s

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

Det beror på hur långt vattnet har trängt in, min egna mobil LG Optimus 2X badade jag med i saltvatten på gran canaria. Låg väll i vattnet en halv minut innan jag kom på det. Men jag hällde lite elektronikrengörande och lät den ligga i en påse med ris två dygn. Nu så funkar den perfekt utan några problem alls

Men du kanske kan använda bakstycket om ditt blir repigt eller något, annars vet jag inte vad det skulle kunna vara för delar du skulle kunna använda :/ Hur mycket ska han/hon ha för den?

Permalänk
Skrivet av Kabeltv:

Det beror på hur långt vattnet har trängt in, min egna mobil LG Optimus 2X badade jag med i saltvatten på gran canaria. Låg väll i vattnet en halv minut innan jag kom på det. Men jag hällde lite elektronikrengörande och lät den ligga i en påse med ris två dygn. Nu så funkar den perfekt utan några problem alls

Men du kanske kan använda bakstycket om ditt blir repigt eller något, annars vet jag inte vad det skulle kunna vara för delar du skulle kunna använda :/ Hur mycket ska han/hon ha för den?

typ 300 kr så kan ju vara en rätt bra deal...men kan ju vara totalt meningslöst med:/

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

reservdelar låter lite långsökt på en telefon Jag personligen skulle inte köpt en vattenskadad telefon för 300.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Håller med, känns lite onödigt med reservdelar till en mobil...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Tyran26:

reservdelar låter lite långsökt på en telefon Jag personligen skulle inte köpt en vattenskadad telefon för 300.

Nej, lutar ju åt att jag inte kommer göra det:)
tack ni som svarat:)

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna ta batteriet och använda som reserv om du har ont om batteri på dagarrna? Om det inte är fukt skaddat?
Men som sagt vet du hur länge den låg i vatten?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Du skulle ju kunna ta batteriet och använda som reserv om du har ont om batteri på dagarrna? Om det inte är fukt skaddat?
Men som sagt vet du hur länge den låg i vatten?

nej är rätt kass info om det:/ får snacka med han och se hur jag gör

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Du skulle ju kunna ta batteriet och använda som reserv om du har ont om batteri på dagarrna? Om det inte är fukt skaddat?
Men som sagt vet du hur länge den låg i vatten?

Tyvärr så är det VÄLDIGT stor chans att det blev kortslutet(typ), så det kommer nog inte fungera. Och ett nytt batteri är billigare än 300:-

För 300:- är det inte värt det :/