Problem med boxee box. Ingen signal

Permalänk
Medlem

Problem med boxee box. Ingen signal

Har en D-link boxee box som vi brukar använda hemma med en 40" TV. Idag kom vi fram till stugan i fjällen och skulle ha igång den. Men den kommer bara till "Laddnings sidan" sen får tv:n ingen signal. Har försökt att återställa den genom att stänga av den och hålla in start knappen i ca 5 sec men inte över 8 sec. Men ingen förbättring. Tv:n här är en ca 24" Det jag funderar på att upplösningen är anpassad för 40" så att den här blir "out of range?" Använder HDMI. Tack för svar.

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem

Testa med en annan HDMI-kabel.

EDIT: Läste noggrannare och såg att du faktiskt fick bild och att den sedan tappar bilden..

Permalänk

Har exakt samma problem, någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Provat att göra en factory reset? Stäng av, håll in powerknappen ca. 5 sekunder...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Skrivet av Oxygen:

Provat att göra en factory reset? Stäng av, håll in powerknappen ca. 5 sekunder...

Det funkade inte, fick dock igång den då jag drog ut alla DVD sladdar:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaggydoo:

Det funkade inte, fick dock igång den då jag drog ut alla DVD sladdar:)

Det var konstigt!