5970 - Drivrutinerna har slutat svara, och återställdes? varför?

Permalänk
Medlem

5970 - Drivrutinerna har slutat svara, och återställdes? varför?

Hej, sitter med 2st 5970s kort, så fort jag installerade Fraps, så vart allt kaos, vet inte varför... är rätt kunning,

Dom är överklockade, dock så tror jag inte felet ligger där då jag inte har haft problem med denna överklockning (har kört med den i 4 månader)

någon som har funderingar?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk

Korten börjar väll gå sönder... klockning på sånna kort gör att dom "degradas" fort som tusan(egen erfarenhet)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Korten börjar väll gå sönder... klockning på sånna kort gör att dom "degradas" fort som tusan(egen erfarenhet)

hm, kan det vara så kanske? dock så är overklockningen bara ökad med 50mhz

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Korten börjar väll gå sönder... klockning på sånna kort gör att dom "degradas" fort som tusan(egen erfarenhet)

men dom ska ju hålla mer än 1.5 år (då köpte jag dom från inet)

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Har själv en 3600 som jag inte clockat, med samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbac:

Har själv en 3600 som jag inte clockat, med samma problem

Men topic gäller om ett 5970

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

Hej, sitter med 2st 5970s kort, så fort jag installerade Fraps, så vart allt kaos, vet inte varför... är rätt kunning,

Dom är överklockade, dock så tror jag inte felet ligger där då jag inte har haft problem med denna överklockning (har kört med den i 4 månader)

någon som har funderingar?

Låter som om dina drivrutiner rör till det där, inte ett hårdvaru-fel. Testa installera om drivisarna, använd något program som rensar drivrutinerna till 100% dessutom.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Här kan du läsa lite också.
Hade samma problem, i mitt fall berodde det på dåliga drivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Låter som om dina drivrutiner rör till det där, inte ett hårdvaru-fel. Testa installera om drivisarna, använd något program som rensar drivrutinerna till 100% dessutom.

har installerat om flera gånger om, har gjort en total avinstallation, så allt försvann,

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

skulle tro att de e oinstabil klock tbh

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

men allt är orginalt nu, men problem kvarstår!

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Du har ju inte skrivit vad du har för problem, bara att allt är kaos.. och med det menar du? ^^ Grafikkorten låter som dansband?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk

Hade självt ett 5970 och jag upplevde exakt samma problem. Testade 10 olika versioner av drivrutiner men inget fungerade. Till slut så tröttnade jag och formaterade om HDD men fick samma respons 2 dagar senare om att drivrutinerna har slutat svara och har nu återställts. Och igår gav jag upp på riktigt och sålde kortet och köpte ett 7950 Cu II istället.

Vad jag vet så skall windows orsaka dessa mjukvaru problem men kan tyvärr inte referera till en källa atm.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

hade mitt 5970 i 1 ghz under vatten. klockningen ska inte vara ett problem. din överklockning kan ha gjort "kaos" med kortet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

nej, allt är fungerande nu, jag installerade förra drivrutinen och inte den senaste, så nu funkar allt som det ska

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka