Permalänk
Visa signatur

||Fractal Design R3 XL || Intel Core I5 2500k@4.5ghz NH-D14||XFX 6970||Asus p8p67 pro |Windows 7 64bit||Corsair 8GB||XFX Core Edition 850W 80+ Bronze ||Samsung SSD 830-Series 128GB||

Permalänk
Medlem

Används! Tack så mycket!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Legendarisk

Vill bara uppmärksamma alla på att vi följer den här tråden med intresse och uppskattar initiativet av Blargmode. I dagsläget är det dock inte aktuellt att underhålla flera teman. Om vi beslutar oss för att göra det valbart i kontrollpanelen så måste alla teman hålla samma kvalitet som standardvalet, och som Blargmode redan har märkt är det många detaljer som ska passa ihop med varandra. Inte minst all den grafik i forumet som i dagsläget inte är sprites, ligger sparad som gif eller helt enkelt inte är anpassad för att se bra ut mot en svart bakgrund. Forumet skulle helt enkelt behöva städas upp innan vi överväger att börja skapa flera officiella skins och just nu har vi för många andra projekt på gång.

Tills vidare rekommenderar vi alla som är intresserade av att ändra sidans utseende att använda egna stylesheets på det här sättet, om det blir så att vi lägger till officiellt stöd för det i framtiden så kommer era egna teman användas som inspiration då.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Biberu:

Vill bara uppmärksamma alla på att vi följer den här tråden med intresse och uppskattar initiativet av Blargmode. I dagsläget är det dock inte aktuellt att underhålla flera teman. Om vi beslutar oss för att göra det valbart i kontrollpanelen så måste alla teman hålla samma kvalitet som standardvalet, och som Blargmode redan har märkt är det många detaljer som ska passa ihop med varandra. Inte minst all den grafik i forumet som i dagsläget inte är sprites, ligger sparad som gif eller helt enkelt inte är anpassad för att se bra ut mot en svart bakgrund. Forumet skulle helt enkelt behöva städas upp innan vi överväger att börja skapa flera officiella skins och just nu har vi för många andra projekt på gång.

Tills vidare rekommenderar vi alla som är intresserade av att ändra sidans utseende att använda egna stylesheets på det här sättet, om det blir så att vi lägger till officiellt stöd för det i framtiden så kommer era egna teman användas som inspiration då.

Trevligt att höra att ni har fått syn på tråden

Jag kommer nog göra om den del av bilderna så att dom passar oavsett bakgrund. Finns det några riktlinjer jag ska följa så att ni eventuellt kan ha användning för dem i framtiden?

Permalänk
Medlem

OMG, tack så hemskt mycket, sidan vart mycket läsvänligare, gillart skarpt.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Underbart initiativ. Installerat o klart. återkommer med synpunkter efter användning. TACKAR!

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Blargmode:

Trevligt att höra att ni har fått syn på tråden

Jag kommer nog göra om den del av bilderna så att dom passar oavsett bakgrund. Finns det några riktlinjer jag ska följa så att ni eventuellt kan ha användning för dem i framtiden?

Gör på det sätt du själv tycker är bekvämast, jag kan inte garantera att vi kommer använda samma ikoner i framtiden så det är onödigt om du gör en massa extra jobb. Själv brukar jag dock rita ikonerna i vektorformat och sedan spara dom i sprite maps som png med riktig alphakanal. Det är t.ex. så vi har gjort i forumet på mobilsidan. På så sätt är det lätt att ersätta dom med enbart CSS (just nu skulle det behövas JS för att ersätta många av ikonerna i forumet), modifiera dom senare, anpassa för skärmar med olika pixeltäthet etc.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

mörker.. helt rätt..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Det här är helt underbart. Har längtat efter ett mörkt tema, speciellt till SweClockers då man spenderar mycket tid här. Föredrar "mörka sidor", skitbra så här på kvällen i mörkret.
Tack så mycket

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad snyggt! Kommer användas varje kväll/natt. Helt underbart!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Helt underbart, nu kan man ligga och blega hur länge man vill <3

Visa signatur

GIGABYTE 990-FXA-UD3 | PHENOM X4 965BE@ 4GHz | CORSAIR 8GB 1600Mhz | GIGABYTE 460 OC SLI@ 900/1800/2000 | NZXT H2 | XFX 750W Core Edition | CM HYPER 212+

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt att ha på kvällen! skulle dock vilja kommentera två saker:

1. smiliesen ser lite konstiga ut med ngn kantig vit ram runt (om du inte sett detta redan)
2. Förstoringsglaset i sökfältet syns inte, tror hela tiden att jag har ett par mellanslag där av någon anledning

Bara två småsaker, mycket bra gjort i övrigt!

Permalänk
Medlem

Temat blir bara bättre å bättre! Skulle dock gärna se att den blåa texten byts ut mot exempelvis orange? Kanske fel på mitt tema men för mig är alla forum rubriker, nicknames, länkar blåa

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Tycker absolut inte att det är något fel på sweclockers tema, men det är bra med valmöjligheter, sen ser detta mörka temat väldigt bra ut.

Bra jobbat!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

I vote hell yes!

Permalänk
Avstängd

Vi vet även om buggen som dyker upp i dessa artiklar

http://www.sweclockers.com/nyhet/15084-radeon-hd-7800-pitcair...

Ska fixas snarast

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

bra jobbat!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Kan ni inte fixa ett rosa tema också till när man har sex?

Anpassat till förfrågarens udda smak för färger

GHA - skitsida som inte tar för lång kod
Får lägga upp kod på zip å posta fil länk istället.

Swec_Rosa.Zip

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Gillar! Skulle dock vilja ha ljusa länkar i forumet istället för blåa. Är det möjligt att fixa?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ClowneN:

Temat blir bara bättre å bättre! Skulle dock gärna se att den blåa texten byts ut mot exempelvis orange? Kanske fel på mitt tema men för mig är alla forum rubriker, nicknames, länkar blåa

Skrivet av muhihihaha:

Gillar! Skulle dock vilja ha ljusa länkar i forumet istället för blåa. Är det möjligt att fixa?

Jag håller just nu på med länkfärgerna, håll ut

Permalänk
Medlem

Detta har du gjort riktigt bra! Det gjorde min sjukskrivning så tack så mycket

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Entusiast

Jag funderar på att ta bort versionen med mörkare text då jag ser den som onödig, har jag fel? Finns det någon som fortfarande använder den och vill att jag fortsätter att uppdatera den?

Självklart kommer versionen med lite ljusare text fortfarande uppdateras

Permalänk
Medlem

tackar för detta!

Permalänk

Riktigt nice, helt klart skönare för ögonen

Permalänk
Medlem

Helt underbart, bra jobbat
Kommer nog använda detta 24/7 då jag gillar att ha det lite mörkt!

Permalänk
Medlem

Tackar också, använder temat. Bra att kunna variera!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra!

Detta kommer användas flitigt!

/H

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt för ögonen. Bra snyggt och läsvänligt det blev nu. Well done!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bloopy:

Anpassat till förfrågarens udda smak för färger

GHA - skitsida som inte tar för lång kod
Får lägga upp kod på zip å posta fil länk istället.
http://forumbilder.se/images/430201242024P952a.jpg

Swec_Rosa.Zip

Underbart hahaha

Hade tänkt fixa ett tema till honom med men jag ser att du har ju gjort det alldeles utmärkt. Nu kan han surfa sweclockers med handen i brallan också x)

Permalänk
Avstängd

Börjar bli finslipat nu några större buggar som dykt upp för er användare?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB