Nintendo 3DS - Dålig Kvalité?

Permalänk

Nintendo 3DS - Dålig Kvalité?

Hej alla SweC:are.

Jag spontanköpte ett Nintendo 3DS Limited Zelda 25th Anniversary edition i torsdags, på MediaMarkt.

När jag kom hem och öppnade den, lade jag direkt märke till att skärmen glappar lite i uppfällt läge.
Ovandelen av konsolen sitter lite löst och det är en störande och billig känsla.

Ska det vara såhär, eller har jag fått ett måndags ex?

Har jag rätt att byta/reklamera köpet pga. missnöje?

Permalänk
Avstängd

Kände du inte på hur den kändes i affären? StorTysken har ju visnings-ex.

Permalänk

Så ska det inte vara! Har spelat zelda på syrrans 3DS och det känns som en solid konstruktion

Permalänk

Alltså.. man kan inte öppna förpackningarna och spela på den. Konsolen låg i kartongen, i hyllan, 'sealed'. Visnings exemplar är ju oftast nötta och inkapslade i någon mojäng. Svårt att få en ordentlig bild av kvallen då..

Annars älskar jag maskinen och spelet, bortsett från den störande skavanken. Man slänger fram 2k och förväntar sig att den ska vara top notch.

Vad tror ni? Ska jag hoppa in i bilen, dra iväg och försöka få den utbytt mot en annan?

Permalänk

Fick ett Dsi för ett tag sen och den var exakt likadan. Även denna köpt på MediaMarkt. Lämnade in den och fick vänta i hela två veckor på att dom skulle komma tillbaka med svar. när dom väl gjorde det så fick jag förklaringen att den skulle vara så för att skruvarna som håller överskärmen inte ska spännas åt och spräcka plasthöljet.
Kan även säga att dom TOTAL vägrade att byta ut den mot en annan maskin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alex Del Piero:

Hej alla SweC:are.

Jag spontanköpte ett Nintendo 3DS Limited Zelda 25th Anniversary edition i torsdags, på MediaMarkt.

När jag kom hem och öppnade den, lade jag direkt märke till att skärmen glappar lite i uppfällt läge.
Ovandelen av konsolen sitter lite löst och det är en störande och billig känsla.

Ska det vara såhär, eller har jag fått ett måndags ex?

Har jag rätt att byta/reklamera köpet pga. missnöje?

Låter som du fått ett måndagsex. Gå tillbaka med den och få den utbytt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Hur gick det ? min glappar också en del, dock köpte jag min på en hemsida och det verkar lite jobbigt att skicka in den till dem.

Permalänk

Samma med min. Byggkvalitén är inte top notch, men totalt sett är jag nöjd.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Måste vara måndagsex. Min 3ds är precis som min DS Lite... byggd som en pansarvagn. Gå till butik och be om att få jämföra den med ett annat ex när det kommer till kvalitén.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Min glappar lite också och har gjort det sedan release dagen. Köpte dock i England för det vart så mycket billigare och orkar inte skicka tillbaka (tror inte det är värt det heller...)

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010