Permalänk

2 olika ram minnen på sammma moderkort

Har nu ett par corsair vengeance på 8gb tillsammans men jag vill ha mer men jag får inte plats med de men skulle jag kunna skaffa lika dana fast corsairs Los profile så det fortfarande funka som vanligt då?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Har nu ett par corsair vengeance på 8gb tillsammans men jag vill ha mer men jag får inte plats med de men skulle jag kunna skaffa lika dana fast corsairs Los profile så det fortfarande funka som vanligt då?

så länge dom passar i slotten så ska det funka

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk

Ok vad bra, tack gör svar:)

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Ok vad bra, tack gör svar:)

det ända som händer är om dom inte ligger på samma mhz så kommer den högsta att gå ner på samma som den låga mhz

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk

Svaret zikkor gav stämmer inte helt men det är cirka 50% chans att det kommer funka. Då IMC har flyttat till cpu är det mycket mer kräset med matchade minnen men du kan ju chansa om du vill.

Skickades från m.sweclockers.com